Gå til innhold

Butikkansatte som stjeler fra egen butikk

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har lagt merke til noe helt speielt når jeg handler i Narvesen-kiosker der hvor bare 1 person står ved kassen:

1) Ofte slår de ikke inn/scanner inn varen jeg kjøper: de plinger bare ut kassen uten å registrere varen, for så å bare legge pengene i kassen. Jeg har og sett at den ansatte kun legger pengene til side (!) uten at de går i kassen.

2) En bekjent av en venninne ble tatt i Securitas-kontroll da hun hadde bagen fullt av klær fra den butikken hun selv jobbet i. De hadde overvåket henne med skjult kamera på pauserommet fordi de hadde hatt mistanke til henne over lang tid. Arbeidsgiver valgte å ikke politianmelde henne, men hun må betale tilbake alle de dyre klærne.

Er det mange butikk-ansatte som stjeler fra sin egen arbeidsgiver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jobbet i Narvesen i 6 år selv, og kjenner meg ikke igjen i det du sier. Er det spesielt en kiosk du har lagt merke til eller er det flere? Isåfall burde du si ifra til kiosken i form av et brev eller møte opp personlig. De fleste Narvesen kiosker har pr dags dato kameraovervåkning. Selvsagt har ikke alle det, men flere og flere får det. Det er ganske alvorlig å stjele rett ut av lommen på daglig leder da det er h*n som må betale svinnet.

Jeg for min del har jobbet hos en daglig leder som har stjålet fra kassen, stjålet varer o.l fra seg selv. Denne personen gikk stort i minus og krevde at alle de ansatte var med på å dekke tapet. Dette resulterte i trusler om advokat og samtaler med Narvesen-huset. Enden på visa var at h*n stakk fra landet og samtidig skyldte masse penger, lønn og feriepenger, til ansatte.

Så det er nok ikke bare ansatte, men også arbeidsgivere som tar til seg noen goder.

Skrevet

Det finnes uærlige arbeidstakere overalt, jeg tror ikke butikkansatte er verre enn andre.

Skrevet
Det finnes uærlige arbeidstakere overalt' date= jeg tror ikke butikkansatte er verre enn andre.

:Nikke: helt klart..

Men har jeg følelsen av at det er bevisst luring .. ved at de putter pengene "midlertidig" i kassen.. for så å ta dem ut etterpå - ber jeg om kvittering jeg.. :sjarmor:

Skrevet

Jeg har vært kunde i en kiosk hvor varen ikke ble slått inn på kassa, da ba jeg om kvittering. Av prinsipp handler jeg ikke der mer.

Skrevet

Slike ting skjer overalt, men det er vanvittig kjedelig for arbeidsgiver.

Tenk hvor vanvittig flaut det må være å bli tatt for noe slikt :roll:

Skrevet

det er vel en kjent sak at butikkansatte står for en del svinn, sånn rent generelt.

hm. jobba sammen med en fyr som til slutt ble tatt for å ha underslått 50-60 000 ... og seinere brøt han seg inn i butikken. litt ekstremt tilfelle.

Skrevet

OK da.. Jeg har knabbet to røykpakker, en snacks og to par brus fra arbeidsplassen.. :roll:

Skrevet

Enig med de som sier det er uærlige butikkansatte overalt, jeg. Jeg jobbet selv i en dagligvarebutikk i to år før jeg flyttet til utlandet, og der jeg jobbet, jobbet det bare straighte mennesker. Folk du aldri ville ha trodd kunne tatt penger i fra kassa. Men allikevel var det mange måneder hvor vi hadde en manko på oppunder eller rundt tre tusen fra kassa.

Hvordan dette kan ha seg når det bare er ordentlige mennesker som jobber i butikken, blir vanskelig å sette ord på. Men det kan være så enkelt som at selv de beste og lovlydende av oss stjeler når de har sjansen.

Det var i hvert fall inntrykket jeg satt igjen med etter å ha jobbet i butikk.

Skrevet

Ja - arbeidstaker stjeler fra arbeidsgiver!

Selv opplevde jeg at en ansatt underslo tilsammen 250.000 kr.

Har også opplevd at ansatte gir venner halv pris, stjeler røyk etc etc.

Dette er et stort problem for arbeidsgiver, og det går til slutt utover kundene i form av høyere priser.

Det lureste dere gjør er å alltid be om kvittering!

Skrevet

Det går ut over den ansatte fordi det set arbeidsplassen i fare. Korttenkt å undergrave sin eigen arbeidsplass.

Veit at enkelte rettar opp i feilslag ved å legge pengar i kassa seinare på dagen utan at den vert slått inn. Var kanskje vanlegare før då det var vanskeleg med negative innslag på kassene.

Skrevet

Jeg kan skjønne at når man er opptatt med en kunde, og det kommer en og slenger en tier på disken og sier "tar en avis jeg!" og går så legger man tiern til sides og tar den når ting har roet seg. Man skal ikke avbryte den kundebehandlingen man allerede holder på med. Men om det er snakk om 70 spenn for røyk som blir lagt bak disken og det ikke er noe kø kan man lure litt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...