Braah Skrevet 17. april 2016 #1 Skrevet 17. april 2016 (endret) Er allerede en tråd om dette, men tenkte å prøve her og, da den går under kategorien her. Syns dere det er mye kviser på ansiktet mitt? Syns dere det ser ut som kvisearr, eller? Er forøvrig 20. Isåfall tips til noen krem? Endret 17. april 2016 av Braah
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #2 Skrevet 17. april 2016 Det er ikke mye kviser, synes jeg. Tror du kan fort bli mye bedre vis du renser huden din morgen og kveld med en god rensekrem. Vis du bruker hårprodukter som voks eller lignende så fjern det fra håret før du legger deg,slik at du ikke gnir disse fete produktene til ansiktet når du sover. Skift putetrekk en gang i uken . Peiling av huden et par ganger i uken er også bra. Og for alle del ikke klem på kvisene det arr. Blir det gul topp på kvisen, kan du ta forsiktig hull på den ved å bruke en nål.Husk ren hud og ren nål og rene fingre. Anonymkode: 70e83...d37
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 25 minutter siden, Braah skrev: Er allerede en tråd om dette, men tenkte å prøve her og, da den går under kategorien her. Syns dere det er mye kviser på ansiktet mitt? Syns dere det ser ut som kvisearr, eller? Er forøvrig 20. Isåfall tips til noen krem? Har du to tråder med samme bildene? Få time på en hudpoliklinikk. Anonymkode: 327b1...855 1
Braah Skrevet 17. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke mye kviser, synes jeg. Tror du kan fort bli mye bedre vis du renser huden din morgen og kveld med en god rensekrem. Vis du bruker hårprodukter som voks eller lignende så fjern det fra håret før du legger deg,slik at du ikke gnir disse fete produktene til ansiktet når du sover. Skift putetrekk en gang i uken . Peiling av huden et par ganger i uken er også bra. Og for alle del ikke klem på kvisene det arr. Blir det gul topp på kvisen, kan du ta forsiktig hull på den ved å bruke en nål.Husk ren hud og ren nål og rene fingre. Anonymkode: 70e83...d37 Syns du jeg hadde arr da? Arr er vel verre? Og ja det hender jeg sover med voks i håret noen ganger, kan det virkelig være det? Renseprodukter tåler jeg ikke egentlig, får bare sånn enda større rødheter rundt kvisene og ansiktet. Peeling kan også testes. Skal det dekke over kvisene? Eller krem som forebygger? Takk for nyttige tips
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #5 Skrevet 17. april 2016 Det der er jo nesten ingenting, du er heldig Men spis sunt, tren, vask anisktet med ansiktsrens her morgen og kveld og få i deg alle vitaminer og mineraler du trenger. Slet selv med myyye fler kviser, hjelp ekstremt å kutte ut melk og starte på skinrepair (med collagen), ble overrasket. Har vært hos hudlegen ofte og gjevn, han er ovverasket over hvor mye bedre jeg har blitt over kort tid grunnet melkeslutt og multivitaminer etc. Så nøkkelen er godt og sunt kosthold og gode hudpleierutiner. Anonymkode: aae6b...d4f
Braah Skrevet 17. april 2016 Forfatter #6 Skrevet 17. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er jo nesten ingenting, du er heldig Men spis sunt, tren, vask anisktet med ansiktsrens her morgen og kveld og få i deg alle vitaminer og mineraler du trenger. Slet selv med myyye fler kviser, hjelp ekstremt å kutte ut melk og starte på skinrepair (med collagen), ble overrasket. Har vært hos hudlegen ofte og gjevn, han er ovverasket over hvor mye bedre jeg har blitt over kort tid grunnet melkeslutt og multivitaminer etc. Så nøkkelen er godt og sunt kosthold og gode hudpleierutiner. Anonymkode: aae6b...d4f Ok Ansiktrens fungerer ikke, har prøvd flere produkter og får bare større rødheter på huden. Må dekke til huden nå, før jeg går ut, da jeg ikke syns noe særlig om kvisene.
Plexus Skrevet 17. april 2016 #7 Skrevet 17. april 2016 Det der var ikke mye. Men hvis det plager deg veldig så kan du bestille time hos en hudlege (ville gått til privat, det tar evigheter å få time hos offentlig) nå før sommeren eller fastlegen. Kanskje du kan starte opp med en antibiotikakur og sett om det fungerte, hvis du har gjennomgått ABkur tidligere og "prøvd alt" så ville jeg begynt på isotretinoin, men vet ikke om du har nok kviser til å starte på det (det er en skikkelig hestekur, men den er kurativ da det skjer apoptose, altså celledød av talgkjertlene). Ellers er produktene fra ZO medical (tidligere kalt obagi) veldig gode. Du må ha produkter som inneholder salisylsyre, dette er effektivt mot kviser og vil gjøre sånn at du flasser, blir tørr og solsensitiv. Om du skulle startet opp med produkter som inneholder salisylsyre bør dette altså skje før sommeren.
Braah Skrevet 17. april 2016 Forfatter #8 Skrevet 17. april 2016 2 minutter siden, Plexus skrev: Det der var ikke mye. Men hvis det plager deg veldig så kan du bestille time hos en hudlege (ville gått til privat, det tar evigheter å få time hos offentlig) nå før sommeren eller fastlegen. Kanskje du kan starte opp med en antibiotikakur og sett om det fungerte, hvis du har gjennomgått ABkur tidligere og "prøvd alt" så ville jeg begynt på isotretinoin, men vet ikke om du har nok kviser til å starte på det (det er en skikkelig hestekur, men den er kurativ da det skjer apoptose, altså celledød av talgkjertlene). Ellers er produktene fra ZO medical (tidligere kalt obagi) veldig gode. Du må ha produkter som inneholder salisylsyre, dette er effektivt mot kviser og vil gjøre sånn at du flasser, blir tørr og solsensitiv. Om du skulle startet opp med produkter som inneholder salisylsyre bør dette altså skje før sommeren. Haha langt ifra sånne kviser. Har egentlig ikke så veldig mye kviser, bare litt ekstra rød. Til det, bruker jeg kremen til å dekke over huden for
Braah Skrevet 17. april 2016 Forfatter #9 Skrevet 17. april 2016 (endret) Her er et annet bilde: Endret 17. april 2016 av Braah
Plexus Skrevet 17. april 2016 #10 Skrevet 17. april 2016 (endret) 4 minutter siden, Braah skrev: Haha langt ifra sånne kviser. Har egentlig ikke så veldig mye kviser, bare litt ekstra rød. Til det, bruker jeg kremen til å dekke over huden for Okey, nå syns jeg ikke huden din ser særlig rød ut egentlig. Kremen du nevner er en dekkstift eller? Vet ikke om du klassifiseres til å ha noe som heter rosacea, men du kan lese om det her http://www.rosacea.no/?utm_source=Kvasir&utm_medium=CPC&utm_campaign=Rosacea.no-Google&utm_term=rosacea&utm_content=1051112x852915875718336699 og se om du kjenner deg igjen. Endret 17. april 2016 av Plexus
hege73 Skrevet 17. april 2016 #11 Skrevet 17. april 2016 Du har ikke mye kviser, men jeg ser at du har noen arr. Dette kan du få fiksa hos en hudpleier. (Kjemisk peeling) 3-6 behandlinger så vil du være helt fin:) Sønnen min hadde kjempe mye kviser i ansikt og rygg. Han ble sendt til hudlege hvor han først startet på en "mild" tablett kur, kvisene ble borte, men kom fort igjen. Nå er han 3 mnd ut i ny kur. Den er ganske heavy med mye bivirkninger, men er verdt det for han siden han nå blir kvitt dem for godt. Nå som kvisene hans forsvinner så ser jeg at han også har litt arr. Ikke mye og heller ikke dype, men vært hos hudpleier som skal behandle han etter endt kur med kjemisk peeling. Så jeg ville ha oppsøkt noe sånt om jeg var deg. Dette kommer til å bli helt fint til slutt:) Lykke til.
hege73 Skrevet 17. april 2016 #12 Skrevet 17. april 2016 Og kremer og rens og sånt får du hos hudpleier. De vil nok sikkert at du skal starte hjemme med noen produkter i et par uker før første peeling time for å forberede huden. Hvis du bor i Oslo skal jeg gi deg link til en flink hudpleier som jeg går hos:)
Braah Skrevet 17. april 2016 Forfatter #13 Skrevet 17. april 2016 5 minutter siden, hege73 skrev: Du har ikke mye kviser, men jeg ser at du har noen arr. Dette kan du få fiksa hos en hudpleier. (Kjemisk peeling) 3-6 behandlinger så vil du være helt fin:) Sønnen min hadde kjempe mye kviser i ansikt og rygg. Han ble sendt til hudlege hvor han først startet på en "mild" tablett kur, kvisene ble borte, men kom fort igjen. Nå er han 3 mnd ut i ny kur. Den er ganske heavy med mye bivirkninger, men er verdt det for han siden han nå blir kvitt dem for godt. Nå som kvisene hans forsvinner så ser jeg at han også har litt arr. Ikke mye og heller ikke dype, men vært hos hudpleier som skal behandle han etter endt kur med kjemisk peeling. Så jeg ville ha oppsøkt noe sånt om jeg var deg. Dette kommer til å bli helt fint til slutt:) Lykke til. Takker så mye. Men er det sånn tablettkur da? Fordi jeg tror at jeg ikke kan bruke de, da jeg ikke er i den kategorien. Er vel for folk som har mye større utbrudd? Jeg har egentlig endel rødheter og litt kviser her og der.
Braah Skrevet 17. april 2016 Forfatter #14 Skrevet 17. april 2016 Kan de røde kvisene, komme av at jeg bruker samme barbermaskin som faren min? Mulig derfor? (Min er ødelagt, vært det siden August..)
Plexus Skrevet 17. april 2016 #15 Skrevet 17. april 2016 7 minutter siden, Braah skrev: Takker så mye. Men er det sånn tablettkur da? Fordi jeg tror at jeg ikke kan bruke de, da jeg ikke er i den kategorien. Er vel for folk som har mye større utbrudd? Jeg har egentlig endel rødheter og litt kviser her og der. Se denne
hege73 Skrevet 17. april 2016 #16 Skrevet 17. april 2016 Nei du hadde nok ikke fått den tablettkuren. Du har ingenting i forhold til det sønnen min hadde. Han hadde røde og store kviser/byller omtrent hele ansiktet og ryggen. Nå har han nesten ingen igjen, men skal fortsatt gå på kuren i noen mnd til. Han var hos hudlegen på kontroll for et par uker siden og må ta blodprøve hver gang pga kuren er så sterk. Men som sagt, dette trenger ikke du. Jeg tror det holder helt fint med hudpleie for deg. De renser ut resten av urenhetene i huden, og de sletter ut arr. Ikke bruk andres sine barbermaskiner. Tror ikke det er grunnen for din hud, men ha din egen.
Braah Skrevet 17. april 2016 Forfatter #17 Skrevet 17. april 2016 29 minutter siden, hege73 skrev: Nei du hadde nok ikke fått den tablettkuren. Du har ingenting i forhold til det sønnen min hadde. Han hadde røde og store kviser/byller omtrent hele ansiktet og ryggen. Nå har han nesten ingen igjen, men skal fortsatt gå på kuren i noen mnd til. Han var hos hudlegen på kontroll for et par uker siden og må ta blodprøve hver gang pga kuren er så sterk. Men som sagt, dette trenger ikke du. Jeg tror det holder helt fint med hudpleie for deg. De renser ut resten av urenhetene i huden, og de sletter ut arr. Ikke bruk andres sine barbermaskiner. Tror ikke det er grunnen for din hud, men ha din egen. Tror du ikke det kan komme litt av at jeg bruker andres barbermaskin? Er jo hår der inne, fra andre, som igjen kommer på huden min? Burde kanskje investerer i en høvel? Eller blir det for "tøft" for kvisene?
hege73 Skrevet 17. april 2016 #18 Skrevet 17. april 2016 Jeg vet faktisk ikke om det kan komme av det. Men jeg bruker aldri samme håndkle f.eks i mitt ansikt som andre i huset har brukt på sitt. Sønnen min har egen barbermaskin og egen høvel. (Sønnen min bruker kun maskin nå) Invester i din egen så er du iallefall sikker. Ja, jeg ville brukt barbermaskin til du var helt fin igjen og venta med høvel. Google "kjemisk peeling" og se på bildene:)
Braah Skrevet 17. april 2016 Forfatter #19 Skrevet 17. april 2016 19 minutter siden, hege73 skrev: Jeg vet faktisk ikke om det kan komme av det. Men jeg bruker aldri samme håndkle f.eks i mitt ansikt som andre i huset har brukt på sitt. Sønnen min har egen barbermaskin og egen høvel. (Sønnen min bruker kun maskin nå) Invester i din egen så er du iallefall sikker. Ja, jeg ville brukt barbermaskin til du var helt fin igjen og venta med høvel. Google "kjemisk peeling" og se på bildene:) Ser knall ut. Men hvor lenge foregår dette? Og prisen kommer vel fort over 5-6 tusen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå