Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan si litt om hva som kreves for å få en leder-/mellomlederstilling i staten? Er det ofte mange som ønsker slike stillinger og hva bør jeg i så fall gjøre for å bedre mulighetene mine? Det ligger et par år frem i tid, jeg har rett utdanning, men ikke ledelsesfag.

Anonymkode: d9958...ef7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt upresist, beklager. Jeg snakker om en byråkratisk stilling.

TS

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dytter på denne supergamle tråden.

AnonymBruker
Skrevet

Var ingen problem å bli mellomleder på sykehuset uten noen erfaring... det gikk jo til helvete og.

Anonymkode: 9c9ce...bc5

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var ingen problem å bli mellomleder på sykehuset uten noen erfaring... det gikk jo til helvete og.

pls tell more..

Anonymkode: 9ba11...3db

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

pls tell more..

Anonymkode: 9ba11...3db

Sendte inn søknad og var på to intervju. Fikk problemstillinger jeg skulle løse på interjvuet. Jobben var personalansvar for 14 stk, ingen økonomiansvar, men måtte likevel være påpasselig, saksbehandling, stå mellom barken og veden av øvre ledere og ansatte, finne ut av det mest selv med null opplæring. Som sagt, ingen ledererfaring fra før. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sendte inn søknad og var på to intervju. Fikk problemstillinger jeg skulle løse på interjvuet. Jobben var personalansvar for 14 stk, ingen økonomiansvar, men måtte likevel være påpasselig, saksbehandling, stå mellom barken og veden av øvre ledere og ansatte, finne ut av det mest selv med null opplæring. Som sagt, ingen ledererfaring fra før. 

Du hadde vel noe nyttig erfaring før du fikk denne jobben?

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Not shit sherlock ;) Det er jo nettopp det som er typiske lederoppgaver. 

Anonymkode: 7e98b...d41

AnonymBruker
Skrevet

Hadde 5000kr mer i lønn enn den sekretæren som tjente mest. Kjempemotiverende. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som prøver å bli ledere, eller som ansetter, som vil dele erfaringer og tanker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...