AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #1 Skrevet 17. april 2016 Hei Har ikke hatt "perfekt" avføring siden tirsdag, noe som er veldig uvanlig til å være meg. Det kommer bare en kjempe liten ... Hadde operasjon på tirsdag og fikk noen sterke smertestillende som jeg tror er årsaken. Ekstreme smerter i mage og rygg. Vil dette gå over? Hvordan få tømt skikkelig? Har prøvd kaffe, svisker m.m uten hell.. Anonymkode: 17392...239
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #2 Skrevet 17. april 2016 Det vil nok gå over. Drikk masse vann, unngå tungt fordøyelig mat (kjøtt f.eks) du kan forsøke å massere magen ved å stryke en hånd passe hardt. (Med klokka) eller ta yogaøvelsen "bølgen" som masserer tarmsystemet innenfra. Anonymkode: c3521...130
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 Det er vanlig og få forstoppelse av narkose. Hvis du vil ha litt fart på det kan du prøve lactulose fra apoteket. Anonymkode: 4f88e...0fd
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #4 Skrevet 17. april 2016 Prøv Biola og yoghurt. Sannsynligvis fikk du en antibiotikakur under eller etter operasjonen, og den tar jo knekken på alle gode bakterier i tarmen. Men det vil jo rette seg når du slutter med smertestillende, er min erfaring i alle fall. Det er noe herk, men det går over. Anonymkode: 0a503...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #5 Skrevet 17. april 2016 Jeg har hatt forstoppelse i to dager, drakk et stort glass med melkesukker igår og tok tre slurker av kaffekoppen i morges. Jeg måtte løpe på do nå nettopp, og jeg fikk tømt meg sikkelig. Føler meg lett og fri nå Anonymkode: d718b...9e5 1
isbjørnungen Skrevet 17. april 2016 #6 Skrevet 17. april 2016 Sterke smertestillende gir forstoppelse fordi de reduserer tarmbevegelsen, så ikke ta mer av de sterke smertestillende enn du trenger. Hvis du i tillegg drikker godt og forsøker med litt Duphalac (laktulose) (feks 15 ml X 2-3) som du får reseptfritt på apoteket burde det bli bedre. Hvis du har mulighet til å være i aktivitet hjelper det og.
isbjørnungen Skrevet 17. april 2016 #7 Skrevet 17. april 2016 Ignorerte helt at du skrev ekstreme smerter i mage og rygg. Hvis det stemmer er det på sin plass med en tur til legen.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #8 Skrevet 18. april 2016 hvis du fortsatt står på opioid-preparater (morfinlignende preparater) så bør du faktisk gå til legen, det er vanlig å få midler mot forstoppelse (og råd mot forstoppelse) dersom man står på disse medikamentene over tid. Hvis du har sluttet på disse smertestillende, og bruker mindre sterke midler nå, bør forstoppelsen gå over, få i deg nok med vann og eventuelt kan du prøve litt midler mot forstoppelse som du får reseptfritt på apoteket, du kan spørre de ansatte der hvilket middel som kan være mest fornuftig. Husk også at dersom du har spist lite de siste dagene så har du også mindre avføring. Anonymkode: b6d22...6b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå