Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på noe:

Det er selvfølgelig straffbart å fremprovosere en abort ved å gjøre noe fysisk mot en kvinne.

Men hva med psykisk press om abort? Fins det noen grenser for hvor langt noen kan gå når det kommer til mentalt press om abort? Eller er det bare opptil til den som presser sin etikk og moral, i de 12 ukene de har til rådighet? 

Anonymkode: bbb1a...4fb

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke bryter loven og kommer med trusler kan du presse på så mye du vil. 

Anonymkode: d0a28...26b

AnonymBruker
Skrevet

Truer man kvinnen eller barnet på livet, så er det straffbart, og kan anmeldes. Men tuer mannen med at han ikke skal stille opp for barnet, gå fra kvinnen osv, så er ikke det straffbart.

Anonymkode: 71c65...99e

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Truer man kvinnen eller barnet på livet, så er det straffbart, og kan anmeldes. Men tuer mannen med at han ikke skal stille opp for barnet, gå fra kvinnen osv, så er ikke det straffbart.

Anonymkode: 71c65...99e

Skjønner at drapstrusler ikke er lov, men hva andre former for trussler, barnevern, sosial førfølgelse, den type ting?

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at drapstrusler ikke er lov, men hva andre former for trussler, barnevern, sosial førfølgelse, den type ting?

Så lenge man ikke sier noe som straffbart kan man kjøre på.

Anonymkode: d0a28...26b

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du prøvd dette på meg så hadde jeg anmeldt deg for trakassering.

Anonymkode: 78e0d...d9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du prøvd dette på meg så hadde jeg anmeldt deg for trakassering.

Om jeg har prøvd meg på dette, tenker å gjøre dette, eller kjenner noen som har opplevd dette, er ikke viktig. Jeg lurer helt oppriktig. 

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg har prøvd meg på dette, tenker å gjøre dette, eller kjenner noen som har opplevd dette, er ikke viktig. Jeg lurer helt oppriktig. 

Uansett, svaret mitt står. Blir du utsatt for dette anmeld det. Kjenner du noen som har opplevd det, få de til å anmelde det. Tenker du på å gjøre det, dropp det.

• Liker 1
Skrevet

Vil du ikke ha barn og hun nekter abort så gi faen i hele dama og barnet. Hun som lar barnet komme til verden og vokse opp uten en far. Hun som må gjøre alt. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett, svaret mitt står. Blir du utsatt for dette anmeld det. Kjenner du noen som har opplevd det, få de til å anmelde det. Tenker du på å gjøre det, dropp det.

På grunnlag av hva da? Hva er lovbruddet? Hvis det er trakassering? Det er noe som ikke vill følges opp, og hvis det blir fulgt opp fører det max til at personen får en advarsel. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På grunnlag av hva da? Hva er lovbruddet? Hvis det er trakassering? Det er noe som ikke vill følges opp, og hvis det blir fulgt opp fører det max til at personen får en advarsel. 

Da blir det iallfall registrert. Forhåpentligvis så har dette menneske det er snakk om noen venner som er store og sterke og kan ta en alvorsprat med den som prøve å true henne. :) Du vet slike ting går begge veier, kødder du med meg kødder jeg med deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Aye skrev:

Vil du ikke ha barn og hun nekter abort så gi faen i hele dama og barnet. Hun som lar barnet komme til verden og vokse opp uten en far. Hun som må gjøre alt. 

Sikkert lurt det. Men det er ikke det jeg lurer på. Derfor plantet jeg denne tråden under jus. 

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir det iallfall registrert. Forhåpentligvis så har dette menneske det er snakk om noen venner som er store og sterke og kan ta en alvorsprat med den som prøve å true henne. :) Du vet slike ting går begge veier, kødder du med meg kødder jeg med deg.

Men da er vi forsåvidt enige. Det fins kanskje ingen regler her ant en det som er etisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...