AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #1 Del Skrevet 16. april 2016 Jeg har født mitt første barn nettopp. Da jeg hadde hatt regelmessige rier i 5-6 timer, ringte jeg føden. De sa jeg måtte avvente/legge meg ned og slappe av (?!). Jeg er en veldig rolig person, så det kan hende de ikke forstod at jeg var i fødsel. Vannet gikk noen timer senere. Ringte på nytt, men fikk beskjed om å komme inn til kontroll 6 timer senere. (!!) Var hjemme i 3-4 timer til, i store smerter, og dro da til føden. Hadde da 7 cm åpning, og fikk naturligvis et føderom. Ved 8 cm hadde jeg veldig vondt og var veldig sliten, etter 12 timer med rier, og ba om epidural. Fikk dette og kjente riene godt likevel videre, synes jeg. Men det jeg lurer på er om fødselen ville blitt vesentlig verre dersom jeg ikke hadde bedt om epidural. Om det er slik at ved 8 cm eksploderer kroppen i smerte - eller om det verste var overstått ved 8 cm. Hva synes dere andre som har født uten smertestillende? Anonymkode: 8b286...f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #2 Del Skrevet 16. april 2016 Jeg synes helt klart det ble verre og verre helt til oresseiene kom. De var en befrielse! Anonymkode: d47bf...a0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 16. april 2016 #3 Del Skrevet 16. april 2016 Aller først : Gratulerer så mye med baby! Synes 8-10 cm var desidert verst!!! Mens da jeg endelig fikk lov til å presse, så var det en enorm befrielse. Du fikk jo epi ganske sent, så det er mye mulig at den ikke virket så godt. Jeg har ikke hatt epi selv, men etter hva jeg har forstått så kan den ha mye mindre virkning hvis den gis sent i forløpet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjøhest Skrevet 16. april 2016 #4 Del Skrevet 16. april 2016 Hos meg var det verst etter jeg begynte å presse. Måtte presse i 2 timer. Klarte meg under åpningsriene men pressriene tok knekken på meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 16. april 2016 #5 Del Skrevet 16. april 2016 Kan ikke huske at det ble noe særlig verre etter 8 cm (da gikk også vannet). Ble jo mer og mer intenst, men som sagt ikke noen eksplosjon av smerte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 16. april 2016 #6 Del Skrevet 16. april 2016 Fra 8-10 cm tar for min del bare 3-4 rier, så kan ikke si det er noe særlig mye verre egentlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ramona Skrevet 16. april 2016 #7 Del Skrevet 16. april 2016 Jeg hadde 10cm åpning da jeg kom på sykehuset. Men det ble bare verre g verre timene før dette. Og enda verre da jeg lå på føden de 3,5 timene det tok. Hadde lystgass, men den fikk jeg ikke lov å bruke akkurat når jeg skulle presse. Husker ikke helt, men synes kanskje ikke pressinga var like ille som det som var f ør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LindaM Skrevet 16. april 2016 #8 Del Skrevet 16. april 2016 For min del kan ikke 8-10cm riene sammenlignes med riene før den tid. De var utrolig mye vondere, og på dette punktet var jeg virkelig i tvil om jeg kom til klare mer. Utrolig intenst, og jeg måtte virkelig konsentrere meg for å ikke miste fatningen. Til gjengjeld var det snakk om minutter og ikke timer, så det gikk fort over i pressrier. Allikevel var 8-10cm riene i mitt tilfelle de aller mest smertefulle ved hele fødselen, begge gangene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 17. april 2016 #9 Del Skrevet 17. april 2016 Jeg synes riene var vonde, men beholdt kontrollen helt fram til 6 cm, da eksploderte det og jeg holdt på å miste det. Fikk etterhvert epidural som tok toppene, men det var mildt sagt jævlig vondt likevel. Merket ingen forskjell på 6 cm og 10 cm, og pressriene var en befrielse, selv om de var utmattende - jeg presset i to timer og var så sliten etterpå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #10 Del Skrevet 17. april 2016 Her gikk det fint frem til 6cm og epiduralen falt ut. Tok 1t fra 6-10cm og da kastet jeg opp, hylte osv. Selve pressingen tok 10min. Var klart værst på slutten, men da gikk det så fort og det var jo snart over.. Anonymkode: 6ed23...199 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #11 Del Skrevet 17. april 2016 For meg var pressriene helt klart verst! Jordmor tok vannet på 9 cm, men gikk helt greit frem til pressriene. Var jo alt for sent for epidural, så ble bare lystgass. Overlevde, men var jæskla vondt ja. Men som andre sier gjør det mindre vondt når man presser Anonymkode: e1e28...ce1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 17. april 2016 #12 Del Skrevet 17. april 2016 De siste åpningsriene, fra 8-10 cm er de verste, syns jeg. Det er så hinsides vondt at jeg har bare hylt de gangene jeg har født. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. april 2016 #13 Del Skrevet 17. april 2016 Åpningsriene var klart verst for meg. Pressriene var en befrielse i sammenligning, og så varer det jo så kort i forhold til tiden med åpningsrier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #14 Del Skrevet 17. april 2016 For min del var det absolutt verst fra omtrent 8 cm av, men jeg revnet også til grad 3D, noe som var et helvete. Jeg fikk ikke epidural da ting gikk så fort fra ca 7 cm av. Det var på vei for å hente det, men fikk som sagt ikke helt gjennomslag for det. Har fått høre i ettertid fra en jordmor at fødselen kunne ha tatt enda lengre tid dersom jeg hadde brukt epidural. Som du sikkert skjønner var ikke tidsperspektivet det aller verste for min del. Anonymkode: 88295...9d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emmasilje Skrevet 17. april 2016 #15 Del Skrevet 17. april 2016 Fikk epidural på 7 cm og syntes det tok vekk verste smerten. Kan ikke klage etter dette. Syntes heller ikke pressriene var vonde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #16 Del Skrevet 17. april 2016 Jeg fikk epidural ved 7 cm etter 3 timer med voldsomme åpningsrier (fra 2 til 7 cm på 3 timer var heftig, hadde ikke pause mellom riene). Har aldri vært så sliten og desperat i hele mitt liv. Etter jeg fikk epiduralen kjente jeg fortsatt riene, men fikk pauser mellom. Jeg ble dritstressa når jordmor sa hun måtte stoppe epiduralen før pressriene for at jeg skulle kjenne hva jeg gjorde. Jeg trodde jo at det kom til å bli helt krise sånn som det var i åpningsriene, men det var helt overkommelig, bare veldig, veldig hardt arbeid. Så når jeg nesten ikke orket på slutten var det ikke pga smerter men fordi jeg var så sliten, pluss at magemusklene på ene siden stadig fikk krampe så jeg slet med å presse. Tror det var fordi jeg drakk for lite at jeg fikk krampe. Anonymkode: 014de...26e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #17 Del Skrevet 17. april 2016 Jeg syntes åpningsriene var helt greie. Vondt, men værre enn at jeg satt i sommerkjolen og leste blad mellom hver runde.. Pressriene derimot, når hodet stod i spenn helt nederst - grøss. Hun satt litt fast, så min pressperiode stod på i 2,5 time. Sinnsykt vondt. Helt jævlig, faktisk. Anonymkode: ec7d0...60d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #18 Del Skrevet 17. april 2016 Syntes de siste åpningsriene var verst, da mistet jeg fullstendig kontroll på meg selv, det svartna for øynene og hele pakka. Pressriene var nesten deilige når de kom etterpå. Kjente ikke at hodet sto i åpninga eller noe. Minna litt om når man endelig kommer seg på do etter forstoppelse; litt vondt, litt godt. Anonymkode: 0b351...1e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollie Skrevet 17. april 2016 #19 Del Skrevet 17. april 2016 Ved min siste fødsel gikk jeg fra 6 til 10 cm åpning på ca 30 min, og den halvtimen har helt forferdelig. Veldig sterke og intense rier. Fram til da var ikke riene så ille, jeg var oppegående fram til da. Men den siste halvtimen lå jeg i senga og klorte meg fast 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #20 Del Skrevet 17. april 2016 Hvorfor sitter jeg og leser dette, nå vil jeg aldri ha barn!!!!! wææææ!!! så skummelt Anonymkode: c2891...5f7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå