Gå til innhold

Fordeling av rom..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Meg og min datter skal flytte sammen med kjæresten min og hans sønn. Hvordan fordeler dere rommene hos dere? Huset har tre soverom i tre forskjellige størrelser.

Min datter bor hos oss hele tiden og sønnen hans er der annenhver helg. Derfor spør min datter om det er ok at hun får ett av de største rommene, men kjæresten min sier at det burde sønnen hans ha siden han er eldst.. Jeg er både enig og uenig i det kjæresten sier, for i og med at min datter er der 100% har hun mye mer leker og klær hjemme. 

Hva mener dere? 

Anonymkode: 15ee4...f5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere tar det minste og lar ungene få ett større hver.

Anonymkode: d2ba6...637

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Veldig enig i tanken! Men problemet er at dobbeltsenga ikke går inn på det lille rommet. Og om ikke så veldig lenge kommer det babyseng ogsp. Glemte å si det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna? Har dere loftstue\kjellerstue?

Den med størst behov, får størst rom, tenker jeg..

Anonymkode: 34f6c...d93

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, helt klart.

AnonymBruker
Skrevet

Det barnet som er der mest bør jo få det største av tilgjengelig rom for barna.

I og med at det andre barnet er helgebarn, så er ikke behovet for ett sted å være å gjøre lekser, være med venner, ha ett privatliv etc like stort som for det barnet som er der hele tiden.

Anonymkode: 8d618...9fe

• Liker 8
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rotet til svaret her 🙈 

Barna er 6 og 9. Vi har kjellerstue. 

Sitat

Den med størst behov, får størst rom, tenker jeg..

Endret av dingding
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva om 9åringen som er størst får minst rom, men får da kjellerstuen. At den blir mer som rommet, med evt spillemaskiner, dvder osv.. Kanskje han kan få bestemme ett eller annet som kan være der. Ommøbler eller noe.. Bare for at han skal føle at det er "hans"..

Så kan 6åringen få det store rommet.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du og din datter flytter inn i en bolig der kjæresten din og hans sønn allerede bor, bør gutten få beholde det rommet han har i dag. Det er en stor nok omveltning å få stemor, stesøster og halvsøsken om ikke han også skal føle seg "fortrengt". Trå forsiktig her! Hvis hun på 6 ender med det minste rommet, kan hun få ha mange av sakene sine i kjellerstua og ha venner på besøk her. Da trenger hun bare et rom å sove på.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det barnet som er der mest bør jo få det største av tilgjengelig rom for barna.

I og med at det andre barnet er helgebarn, så er ikke behovet for ett sted å være å gjøre lekser, være med venner, ha ett privatliv etc like stort som for det barnet som er der hele tiden.

Anonymkode: 8d618...9fe

Enig.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om 9åringen som er størst får minst rom, men får da kjellerstuen. At den blir mer som rommet, med evt spillemaskiner, dvder osv.. Kanskje han kan få bestemme ett eller annet som kan være der. Ommøbler eller noe.. Bare for at han skal føle at det er "hans"..

Så kan 6åringen få det store rommet.

Ja det var en god ide!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Eneri skrev:

Hvis du og din datter flytter inn i en bolig der kjæresten din og hans sønn allerede bor, bør gutten få beholde det rommet han har i dag. Det er en stor nok omveltning å få stemor, stesøster og halvsøsken om ikke han også skal føle seg "fortrengt". Trå forsiktig her! Hvis hun på 6 ender med det minste rommet, kan hun få ha mange av sakene sine i kjellerstua og ha venner på besøk her. Da trenger hun bare et rom å sove på.

Vi flytter alle inn i ny bolig, hvis ikke skulle han selvfølgelig beholdt rommet . 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi flytter alle inn i ny bolig, hvis ikke skulle han selvfølgelig beholdt rommet . 

Ble glad når jeg så du skrev dette TS, for selv opplevde jeg og søsteren min å bli sparket ut av rommene våre då vår far fikk ny dame og henvist på en sofa i kjellerstua når vi kom på besøk. Hadde vært bedre om hennes to døttre hadde delt et rom og jeg og søsteren min fikk dele et rom da, ja. Så godt at du ikke ville ha latt gutten fremdels hatt rommet sitt om dere skulle flytte inn til dem.

Når det er sånn som du beskriver så tenker jeg at datteren din kanskje burde få det største rommet, i og med at hun er hos dere hele tiden. Hun kommer jo da til å bruke rommet mye mer. Men da bør også kjellerstuen være forbeholdt sønnen til samboeren din når han er der, og enten vil ha litt alenetid eller besøk av venner. Hun har da det største rommet og kan være med vennene sine der om han vil ha kjellerstuen. Samtidig vet jeg ikke helt situasjonen og familieforholdet. Hvor lenge siden er det foreldrene hans flyttet fra hverandre, hvordan er familiesituasjonen hos moren hans og hvordan føler han det med at faren nå flytter inn med ei dame med et barn på heltid? Om han har mye vonde følelser og tanker rundt dette så kan det være greit å svelge noen kameler, og la han få det største rommet? Dere kan jo høre med han, om han ønsker det minste rommet inkl. kjellerstua eller det største rommet. Kan være greit å la han få være med på å bestemme dette, sånn at han ikke føler seg fullstendig overkjørt og stengt utenfor av farens nye familie. 

Det er ikke alltid like lett dette med mine, dine og våre barn, så håper det ordner seg for det beste for dere alle :) I vår situasjon ble ting bare verre, og vi ble bare mer og mer utesteng, og i dag har jeg ingen kontakt med min biologiske far lengre. 

Anonymkode: 65e70...1cf

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble glad når jeg så du skrev dette TS, for selv opplevde jeg og søsteren min å bli sparket ut av rommene våre då vår far fikk ny dame og henvist på en sofa i kjellerstua når vi kom på besøk. Hadde vært bedre om hennes to døttre hadde delt et rom og jeg og søsteren min fikk dele et rom da, ja. Så godt at du ikke ville ha latt gutten fremdels hatt rommet sitt om dere skulle flytte inn til dem.

Når det er sånn som du beskriver så tenker jeg at datteren din kanskje burde få det største rommet, i og med at hun er hos dere hele tiden. Hun kommer jo da til å bruke rommet mye mer. Men da bør også kjellerstuen være forbeholdt sønnen til samboeren din når han er der, og enten vil ha litt alenetid eller besøk av venner. Hun har da det største rommet og kan være med vennene sine der om han vil ha kjellerstuen. Samtidig vet jeg ikke helt situasjonen og familieforholdet. Hvor lenge siden er det foreldrene hans flyttet fra hverandre, hvordan er familiesituasjonen hos moren hans og hvordan føler han det med at faren nå flytter inn med ei dame med et barn på heltid? Om han har mye vonde følelser og tanker rundt dette så kan det være greit å svelge noen kameler, og la han få det største rommet? Dere kan jo høre med han, om han ønsker det minste rommet inkl. kjellerstua eller det største rommet. Kan være greit å la han få være med på å bestemme dette, sånn at han ikke føler seg fullstendig overkjørt og stengt utenfor av farens nye familie. 

Det er ikke alltid like lett dette med mine, dine og våre barn, så håper det ordner seg for det beste for dere alle :) I vår situasjon ble ting bare verre, og vi ble bare mer og mer utesteng, og i dag har jeg ingen kontakt med min biologiske far lengre. 

Anonymkode: 65e70...1cf

Huff ja det skjønner jeg må ha vært tøft!  Tusen takk for ett godt svar! Begge barna er veldig glad for at det skjer. Til og med guttens mor 😊 hverken meg eller kjæresten har bodd sammen med den andre forelder siden de var bittesmå. 

Huff, så fælt å høre om det dere måtte gå gjennom.. For oss er det heldigvis ikke noe problem med mine og dine. Vi går alle godt sammen og vil at alt skal bli best mulig for alle.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 3 rom i det huset vi har kjøpt. Mannen har et barn fra tidligere og vi venter felles barn når som helst. Vi har løst det slik som mange andre her sier, stebarnet får det minste rommet siden han kun er hos oss i helger, men han får i tillegg førsteretten på loftstua.

Siden du har barnet ditt hele tiden synes jeg hun bør få det største/nest største rommet. Han som er der bare i helgene trenger ikke okkupere et stort rom selv om han er eldst. Men at han til gjengjeld kan oppholde seg i kjellerstuen. 

Anonymkode: 6fdbd...592

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har 3 rom i det huset vi har kjøpt. Mannen har et barn fra tidligere og vi venter felles barn når som helst. Vi har løst det slik som mange andre her sier, stebarnet får det minste rommet siden han kun er hos oss i helger, men han får i tillegg førsteretten på loftstua.

Siden du har barnet ditt hele tiden synes jeg hun bør få det største/nest største rommet. Han som er der bare i helgene trenger ikke okkupere et stort rom selv om han er eldst. Men at han til gjengjeld kan oppholde seg i kjellerstuen. 

Anonymkode: 6fdbd...592

Jeg syntes det høres ut som en veldig god løsning! Og jeg tror den spillegale 9åringen vil like det veldig godt 😉 tusen takk for svar ☺ kjekt å høre om erfaringer fra dere som er i samme situasjon 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hva har dere tenkt å gjøre da barnet dere venter sammen skal flytte ut fra foreldrerommet? 

Anonymkode: 81013...2b1

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har dere tenkt å gjøre da barnet dere venter sammen skal flytte ut fra foreldrerommet? 

Anonymkode: 81013...2b1

Det lurte jeg på og. Er vel best å bestemme det nå med engang så dere slipper det problemet om 1-3 år.

AnonymBruker
Skrevet

Gi den eldste på 9 kjellerstua, den yngre på 6 det større rommet, da har dere et rom igjen til babyen :)

Anonymkode: 3a35a...4f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...