AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #1 Skrevet 16. april 2016 Vilel dere latt en ansvarlig 12 åring være hjemme alene en kveld for å dra på festlige lag? Han sier jeg kan dra og har vært alene tidligere, men da sammen med en kompis... Anonymkode: 4cc68...406
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #2 Skrevet 16. april 2016 Da jeg var tolv år satt jeg barnevakt for to yngre søsken ganske regelmessig. Hvorfor kan ikke tolvåringen din være alene? Er det diagnoser som gjør at du tviler? Anonymkode: 50610...1c4 8
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #3 Skrevet 16. april 2016 Klart en 12-åring kan være hjemme alene en kveld. Du har vel med deg mobiltlf så han får tak i deg hvis det skulle være noe. Anonymkode: b1fd6...a23 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #4 Skrevet 16. april 2016 Nei, ingen diagnoser her.. Men man vet jo aldri hva andre tenker, og har man en som bryr seg litt for mye så kan man regne med at det blir sendt bekymringsmld.. Anonymkode: 4cc68...406 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #5 Skrevet 16. april 2016 En 12åring klarer seg fint noen timer alene. Anonymkode: fa6c4...d45 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #6 Skrevet 16. april 2016 Jeg har ingen problemer med å la min 12åring være hjemme alene en kveld i ny og ne, hun er 13 i september. Type om vi begge jobber kveld (sjelden, jeg jobber turnus, mannen må en sjelden gang jobbe overtid), eller vi drar på besøk til venner eller tar en joggetur. Å la 12åringen være alene for at vi selv skal ut å feste er uakseptabelt, og hadde jeg sett at noen gjorde det hadde jeg sendt mld til barnevernet. Anonymkode: e3760...3cd
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #7 Skrevet 16. april 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen problemer med å la min 12åring være hjemme alene en kveld i ny og ne, hun er 13 i september. Type om vi begge jobber kveld (sjelden, jeg jobber turnus, mannen må en sjelden gang jobbe overtid), eller vi drar på besøk til venner eller tar en joggetur. Å la 12åringen være alene for at vi selv skal ut å feste er uakseptabelt, og hadde jeg sett at noen gjorde det hadde jeg sendt mld til barnevernet. Anonymkode: e3760...3cd Noen 12åringer er mer modne enn andre. Noen takler å være alene hjemme noen timer på kveldstid, andre ikke. Man trenger jo ikke å drikke seg stupfull selv om man er i festlige lag, og komme ravenes hjem en eller annen gang på morgenkvisten. Og med mobiltelefoner kan 12åringen kontakte mor når han ønsker selv. Min 8 åring er ofte hjemme alene på kveldstid i og med at jeg engasjerer meg i ulike idrettslag han er med i, og derfor er på en del møter og foreldremøter på kveldstid. Da kan det ta opptil ett par timer. Og det går helt fint, null stress. Vi begge har mobiltelefoner, så han kan få tak i meg når han måtte ønske, og hittil har han ikke ringt en eneste gang heller. Så jeg ser ikke bort i fra at innen han er fylt 12 år så kan han og være hjemme noen timer på kvelden fordi jeg skal i et eller annet festlig lag eller på en date eller lignende. Innenfor rimelighetens grenser, selvsagt, både mtp. inntak av alkohol, når jeg kommer hjem og hvor ofte sånt skjer. Anonymkode: 829d2...0f1 4
Beccy87 Skrevet 16. april 2016 #8 Skrevet 16. april 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen problemer med å la min 12åring være hjemme alene en kveld i ny og ne, hun er 13 i september. Type om vi begge jobber kveld (sjelden, jeg jobber turnus, mannen må en sjelden gang jobbe overtid), eller vi drar på besøk til venner eller tar en joggetur. Å la 12åringen være alene for at vi selv skal ut å feste er uakseptabelt, og hadde jeg sett at noen gjorde det hadde jeg sendt mld til barnevernet. Anonymkode: e3760...3cd Nei ærlig talt! Hva er forskjellen på å ''dra på besøk til venner'' og ''ut å feste''? Er det lengden på kvelden som bekymrer deg eller det at du innbiller deg at voksne mennesker ikke er i stand til å ta seg en fest uten å bli ravende dritings? Hvordan skal du kunne se forskjell på disse to slik at du vet når du skal melde fra til barnevernet og ikke? Til TS: Om 12 åringen din er moden og mener selv at h*n klarer seg fint alene hjemme en kveld så er det ingenting i veien for det. Ha mobilen i nærheten slik at h*n kan ringe dersom det skulle være behov for det, men mest sannsynlig vil ungen bare like å få litt ansvar og frihet og vokse på det. (og om en eller annen idiot-nabo skulle finne på å melde deg til barnevernet for dette så slipper du unna uten stress, det er ingen i barnevernet som kommer til å lage sak mot deg for noe sånt!) 10
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #9 Skrevet 16. april 2016 Så lenge du ikke drikker deg kanon drita og er tilgjengelig for barnet om hn føler hn ikke takler det likevel, så er det ikke noe galt i å prøve! Anonymkode: 93d68...92c 1
MortenOslo Skrevet 16. april 2016 #10 Skrevet 16. april 2016 I den verden vi lever, finnes det mødre på den alderen.
minister-mio Skrevet 16. april 2016 #11 Skrevet 16. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, ingen diagnoser her.. Men man vet jo aldri hva andre tenker, og har man en som bryr seg litt for mye så kan man regne med at det blir sendt bekymringsmld.. Anonymkode: 4cc68...406 På kg virker det kanskje som om folk sender bekymringsmelding til barnevernet i hytt og pine, men i det virkelige liv er det ikke sånn. dereom det mot formodning skjer ville barnevernet henlagt 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #12 Skrevet 16. april 2016 Ts her. Jeg dro ikke i kveld, hadde ikke samvittigheten til det selv om jeg vet det hadde gått fint. Min 12 åring har telefon og trives godt alene foran pc eller foran en film. Og jeg drikker meg aldri sørpa dritings, har passert 30. Men samvittigheten for å risikere å bl i en snakkis for andre orket jeg rett og slett ikke.. Anonymkode: 4cc68...406
StineN Skrevet 16. april 2016 #13 Skrevet 16. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen problemer med å la min 12åring være hjemme alene en kveld i ny og ne, hun er 13 i september. Type om vi begge jobber kveld (sjelden, jeg jobber turnus, mannen må en sjelden gang jobbe overtid), eller vi drar på besøk til venner eller tar en joggetur. Å la 12åringen være alene for at vi selv skal ut å feste er uakseptabelt, og hadde jeg sett at noen gjorde det hadde jeg sendt mld til barnevernet. Anonymkode: e3760...3cd Ta deg en bolle. Sende melding til barnevernet fordi foreldrene drar ut å fester? en 12 åring klarer seg fint alene. Ikke rart unger er så pinglete i dag når dem har sånne foreldre som deg. 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #14 Skrevet 16. april 2016 Hadde jeg vært 12 år så hadde jeg blitt rimelig skuffet siden du ble hjemme. Jeg elsket å være alene hjemme Anonymkode: b01e7...e8d 8
applestories Skrevet 16. april 2016 #15 Skrevet 16. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg vært 12 år så hadde jeg blitt rimelig skuffet siden du ble hjemme. Jeg elsket å være alene hjemme Anonymkode: b01e7...e8d Enig! Tenk så gøy å få være alene hjemme, bestemme selv når man skal legge seg, "styre huset" for en kveld. Det var stas det (nå har jeg riktignok to småsøsken og var aldri alene hjemme om kvelden, men min bror og jeg hadde mye moro når vi var alene noen timer på dagtid i sommerferiene!) 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #16 Skrevet 16. april 2016 Er ikke sønnen din hjemme alene etter skolen hver dag? Anonymkode: d58b2...c1d 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #17 Skrevet 16. april 2016 Jo, han er det, og når vi er på butikker osv. Han trives veldig godt med det, men så er mn jo reddd for hv nadre tenker og hva osm kan skje.. Anonymkode: 4cc68...406
minister-mio Skrevet 16. april 2016 #18 Skrevet 16. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg dro ikke i kveld, hadde ikke samvittigheten til det selv om jeg vet det hadde gått fint. Min 12 åring har telefon og trives godt alene foran pc eller foran en film. Og jeg drikker meg aldri sørpa dritings, har passert 30. Men samvittigheten for å risikere å bl i en snakkis for andre orket jeg rett og slett ikke.. Anonymkode: 4cc68...406 Snakkis? Tror ikke noen bryr seg ass 2
skruf Skrevet 17. april 2016 #19 Skrevet 17. april 2016 Min 12-åring (blir 13 i år) er hjemme alene av og til om kveldene hvis jeg har seinvakt og faren også er på jobb (jeg jobber til 22.30, ikke hjemme før nærmere 23). Og det går helt fint. Dessuten: det er vel bare frem til det året de er 12 år man har rett på å være hjemme med sykt barn (altså, med lønn) også, så da er hun jo også alene hjemme i mange timer. Nå valgte du å bli hjemme, men ved en senere anledning så hadde jeg dratt hadde jeg vært deg. Såklart ikke drukket meg sørpefull, rett og slett pga jeg synes ikke noe om at barn skal se foreldrene sine fulle.
Gjest Jon Are Skrevet 17. april 2016 #20 Skrevet 17. april 2016 selvfølgelig:-) jeg var hjemme mange kvelder på den alderen. je synes det var godt og deili med timene for meg selv. med hilsen fra jon are
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå