Lilia Skrevet 16. april 2016 #1 Skrevet 16. april 2016 Hei, jeg har nettopp møtt min første kjærlighet igjen og vi planlegger å flytte sammen og gifte oss i fremtiden. Vi bor i ulike land akkurat nå. Idag fant jeg ut at han hadde satt seg selv som min minnekontoforvalter på facebook uten at jeg visste det. Han har sikkert gjort det da han var her på besøk for litt siden. Jeg ble litt satt ut. Han hjalp meg mye med å slette ekle ting og folk fra facebook for meg, men jeg har ikke fått med meg at han har satt seg som minnekontoforvalter hvis jeg skulle gå bort. Synes det var litt ubehagelig. Hva synes dere? Betyr dette at han kan se mine bevegelser på facebook nå? 1
Zenobia Skrevet 16. april 2016 #2 Skrevet 16. april 2016 Jeg har sluttet å være på facebook, jeg er datateknisk interessert, men ukyndig. Her er mine råd: 1) Finn ut om du i det hele tatt vil ha en facebook-konto etter din død. 2) Hvem ønsker du at skal forvalte den? Har du barn eller andre nære slektninger som ville ønsket å gjøre dette? 3) Logg deg inn og SKIFT PASSORD. Da skal han som har gjort seg selv til minnekontoforvalter uten å konferere med deg, ikke få tilgang til kontoen. Forhåpentligvis? 4) Endre hvem som står som minnekontoforvalter til den DU ønsker det skal være (forutsetter her at du spør vedkommende først, selvsagt). Jeg håper noen som kan mer om facebook korrigerer meg, om jeg feilinformerer.
petterm Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 Her står det litt om hva en minnekontoforvalter kan gjøre: https://m.facebook.com/help/1568013990080948 Tror ikke han kan se noe mer på kontoen din enn dine andre venner. Jeg skjønner at du synes det er litt ekkelt at han har lagt seg til som minnekontoforvalter, men du hadde sikkert synes det hadde vært ekkelt hvis han spurte deg om tillatelse? Jeg sier ikke at det han gjorde var ok, men jeg prøver å se det fra hans side. Kanskje han har opplevd hvor dumt det er at fb kontoer fortsetter å "leve" etter at noen er død? Er litt ekkelt å få bursdagspåminninger om noen som er død.
Lilia Skrevet 17. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2016 (endret) Hei, takk for svar begge to. Det er riktig informasjon dere har gitt. Min første tanke da jeg så han hadde satt seg opp som min minnekontoforvalter var at han har vel ikke tenkt å skade meg. Tåpelig tenkt, men jeg har hatt to forhold med to sociopater før jeg møtte ham og ble litt oppskaket. Kanskje uten grunn. Min venninne sa at han kanskje kan se hva jeg gjør på FB for å ha kontroll, men kanskje ikke dette stemmer heller. Det er jo som dere sier en bra ting å ha minnekontoforvalter med mindre man velger å få slettet kontoen ved sin død. Man kan huke av for ønske om sletting av konto når man går bort. Jeg tar mer med ro nå og kan bytte passord hvis det skulle bli nødvendig på et senere tidspunkt. Synes bare det var litt rart han ikke spurte meg først eller nevnte det i det hele tatt. Jeg spurte ham forrresten i en morsom tone hvorfor han har gjort dette. jeg var kanskje litt dårlig til å forklare for ham på engelsk om akkurat minnekontoforvalter, så han sa han ikke forsto hva jeg mente. Jeg sa jeg kunne vise ham når han kommer hit. Så da får jeg svar på hvorfor. Endret 17. april 2016 av Lilia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå