FruenFraHavet Skrevet 16. april 2016 #1 Skrevet 16. april 2016 Jeg undrer meg kraftig over en hel del her i verden, deriblant enkelte bloggere (ja, og det at de har et "marked"). Når en ung, snart trebarnsmor klarer å være på "bloggtoppen" bl.a ved å legge ut bilder av at hun skifter på sengen, umotiverte angrep på "alle" som måtte stille kritiske spørsmål til motivene hennes - ja, da kjenner jeg egen alder tynge. For det må vel være alderen min som gjør at jeg ikke forstår greia. Nå er det selvfølgelig helt opp til enhver (meg selv inkludert) å lese blogger, og min forklaring er at jeg ønsket å vite noe om et tema det kokte litt rundt. Så om noen har kloke ord rundt dette fenomenet generelt, eller villadingsen spesielt, så,opplys meg gjerne! 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #2 Skrevet 16. april 2016 Jeg ble mamma når jeg var 17 (er like gammel som anna), det gleder ikke meg så veldig det innholdet hun skriver. Noen av oss prioriterer faktisk høyere utdannelse isteden for å poppe ut unger for klikk.. Tror grunnen til at hun er på topp er fordi at hun er veldig god på å sette seg selv i offerrollen, aldri er noenting hennes feil, og dette biter folk på som bare det. Hun tjener riktig nok penger på ting som ikke er så etisk riktige, men forbilde? Nei. Ikke søren om det er å anbefale eller glorifisere det å få barn når en er såpass ung.. Anonymkode: 594dc...9db 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #3 Skrevet 16. april 2016 For det første: Slutt å lese dette søppelet. For det andre: Slutt å klikke på saker som handler om bloggerne i nettavisene. Enkelt og greit! Dersom alle hadde gjort dette, så ville disse bloggerne ikke tjent noe som helst på tullet sitt... Anonymkode: 3e21b...2b1 6
FruenFraHavet Skrevet 16. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble mamma når jeg var 17 (er like gammel som anna), det gleder ikke meg så veldig det innholdet hun skriver. Noen av oss prioriterer faktisk høyere utdannelse isteden for å poppe ut unger for klikk.. Tror grunnen til at hun er på topp er fordi at hun er veldig god på å sette seg selv i offerrollen, aldri er noenting hennes feil, og dette biter folk på som bare det. Hun tjener riktig nok penger på ting som ikke er så etisk riktige, men forbilde? Nei. Ikke søren om det er å anbefale eller glorifisere det å få barn når en er såpass ung.. Anonymkode: 594dc...9db Bloggeren jeg tenker på er "Villapaprika", men det er jo egentlig uvesentlig. Flott å lese at du som ung mor ikke har denne typen bloggere som ideal! Det du nevner om offerrollen oppfatter jeg som svært aktuell når det gjelder villadamen. Takk for fint svar! 2
EllaSays Skrevet 16. april 2016 #5 Skrevet 16. april 2016 5 timer siden, FruenFraHavet skrev: Jeg undrer meg kraftig over en hel del her i verden, deriblant enkelte bloggere (ja, og det at de har et "marked"). Når en ung, snart trebarnsmor klarer å være på "bloggtoppen" bl.a ved å legge ut bilder av at hun skifter på sengen, umotiverte angrep på "alle" som måtte stille kritiske spørsmål til motivene hennes - ja, da kjenner jeg egen alder tynge. For det må vel være alderen min som gjør at jeg ikke forstår greia. Nå er det selvfølgelig helt opp til enhver (meg selv inkludert) å lese blogger, og min forklaring er at jeg ønsket å vite noe om et tema det kokte litt rundt. Så om noen har kloke ord rundt dette fenomenet generelt, eller villadingsen spesielt, så,opplys meg gjerne! Amen!! Kunne ikke vært mer enig. Klikker ekstremt sjeldent om dagen. Nok er nok. Vil ikke bidra til driten!
FruenFraHavet Skrevet 16. april 2016 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2016 6 minutter siden, EllaSays skrev: Amen!! Kunne ikke vært mer enig. Klikker ekstremt sjeldent om dagen. Nok er nok. Vil ikke bidra til driten! Godt å se at det ikke bare er jeg som reagerer! Takk! 1
Gjest Varma Skrevet 16. april 2016 #7 Skrevet 16. april 2016 (endret) 22 minutter siden, FruenFraHavet skrev: Godt å se at det ikke bare er jeg som reagerer! Takk! Når det gjelder den bloggeren du nevner, så klikker folk seg inn for å oppleve drama. Enten gjennom drøye blogginnlegg med referanser til KG eller for å lese kommentar feltet. Begynner å bli samme tilstander på den bloggen som på en blogg drevet av en 23 år gammel alene mor, med 3 barn som er nordlending. Men hun skriver og oppfører seg mer voksent enn dama på 27. Endret 16. april 2016 av Varma
FruenFraHavet Skrevet 16. april 2016 Forfatter #8 Skrevet 16. april 2016 1 minutt siden, Varma skrev: Når det gjelder den bloggeren du nevner, så klikker folk seg inn for å oppleve drama. Enten gjennom drøye blogginnlegg med referanser til KG eller for å lese kommentar feltet. Begynner å bli samme tilstander på den bloggen som på en blogg drevet av en 23 år gammel alene mor, med 3 barn som er nordlending. Men hun skriver og oppfører seg mer voksent enn dama på 27. Vi kan (og burde) le av det/de, men jeg må innrømme at jeg bekymrer meg litt for de uskyldige oppi alt dette - barna. 4
Gjest Varma Skrevet 16. april 2016 #9 Skrevet 16. april 2016 Et øyeblikk siden, FruenFraHavet skrev: Vi kan (og burde) le av det/de, men jeg må innrømme at jeg bekymrer meg litt for de uskyldige oppi alt dette - barna. Jeg er enig, men jeg tror at det når det gjelder bloggbarna så bør det diskuteres i tråden om bloggbarna
FruenFraHavet Skrevet 16. april 2016 Forfatter #10 Skrevet 16. april 2016 Et øyeblikk siden, Varma skrev: Jeg er enig, men jeg tror at det når det gjelder bloggbarna så bør det diskuteres i tråden om bloggbarna Er det en tråd om bloggbarn? Jøss, jeg er helt utenfor 😊
Gjest Varma Skrevet 16. april 2016 #11 Skrevet 16. april 2016 15 minutter siden, FruenFraHavet skrev: Er det en tråd om bloggbarn? Jøss, jeg er helt utenfor 😊 Ja den heter Bloggbarna
jabx Skrevet 16. april 2016 #12 Skrevet 16. april 2016 Hva er dette Villapaprika-greiene? Hva er konseptet? Bare enda en rosablogger som henger ut barna?
FruenFraHavet Skrevet 17. april 2016 Forfatter #13 Skrevet 17. april 2016 5 timer siden, jabx skrev: Hva er dette Villapaprika-greiene? Hva er konseptet? Bare enda en rosablogger som henger ut barna? Litt usikker. Et sammensurium av interiør, bitterhet, uinteressant informasjon og uthenging av barn. 2
FruenFraHavet Skrevet 17. april 2016 Forfatter #14 Skrevet 17. april 2016 6 timer siden, Varma skrev: Ja den heter Bloggbarna Aha! 😊 1
Plexus Skrevet 17. april 2016 #15 Skrevet 17. april 2016 12 timer siden, jabx skrev: Hva er dette Villapaprika-greiene? Hva er konseptet? Bare enda en rosablogger som henger ut barna? Konseptet er egentlig interiørblogg med private innslag. I det siste har interiøret blitt mindre prioritert og det har kommet en del innlegg hvor bloggeren har skrevet åpent om kjærlighetssorg hvor hun implisitt har fortalt hvor dritt en uskyldig tredjepart (eksen) er og har vært. Hun har også hatt en del selvmotsigende innlegg som er blitt kommentert og diskutert på KGs villapaprikatråd, noe som har resultert i at bloggeren har skrevet laaaange innlegg om hvor mye hun er blitt hetset på KG. Hun henger ikke ut barna (i negativ forstand), men utleverer dem på bloggen. Hun skriver aldri negativt om barna og virker som en kjærlig og flink mor. Bloggeier var med i den serien på FEM som heter unge mødre for en del år siden. Jeg tror bloggen startet som en blogg hvor man kunne følge ferden hennes, eksmannen og barna videre, men ble etterhvert en blogg om interiør. Bloggeier er ganske god på interiør, flink til å se løsninger og kombinere farge og tekstil. Dette resulterte i at hun åpnet interiørbutikk som gikk konkurs. Da butikken gikk konkurs var det mange som hadde betalt dyre dommer for varer de ikke fikk, eller fikk pengene igjen for, dette ble selvfølgelig irriterende for dem det gjaldt. Senere har hun åpnet en nettbukk som nå tilsynelatende går bra... Hun er nå gravid med et tredje barn og jeg har den oppfatningen at hun er veldig hormonell og emosjonell ustabil om dagen. Hun gir inntrykk av at hun er glad/lei seg/sint/apatisk/hevngjerrig/gitt tilgivelse om diverse. Hun virker veldig frustrert og skriver i den sammenheng litt uforstående, usammenhengende innlegg hvor hun ofte angriper KG. Bloggeier dreier også om på kommentarer og trekker slutninger helt ut av det blå. 9
FruenFraHavet Skrevet 17. april 2016 Forfatter #16 Skrevet 17. april 2016 4 minutter siden, Plexus skrev: Konseptet er egentlig interiørblogg med private innslag. I det siste har interiøret blitt mindre prioritert og det har kommet en del innlegg hvor bloggeren har skrevet åpent om kjærlighetssorg hvor hun implisitt har fortalt hvor dritt en uskyldig tredjepart (eksen) er og har vært. Hun har også hatt en del selvmotsigende innlegg som er blitt kommentert og diskutert på KGs villapaprikatråd, noe som har resultert i at bloggeren har skrevet laaaange innlegg om hvor mye hun er blitt hetset på KG. Hun henger ikke ut barna (i negativ forstand), men utleverer dem på bloggen. Hun skriver aldri negativt om barna og virker som en kjærlig og flink mor. Bloggeier var med i den serien på FEM som heter unge mødre for en del år siden. Jeg tror bloggen startet som en blogg hvor man kunne følge ferden hennes, eksmannen og barna videre, men ble etterhvert en blogg om interiør. Bloggeier er ganske god på interiør, flink til å se løsninger og kombinere farge og tekstil. Dette resulterte i at hun åpnet interiørbutikk som gikk konkurs. Da butikken gikk konkurs var det mange som hadde betalt dyre dommer for varer de ikke fikk, eller fikk pengene igjen for, dette ble selvfølgelig irriterende for dem det gjaldt. Senere har hun åpnet en nettbukk som nå tilsynelatende går bra... Hun er nå gravid med et tredje barn og jeg har den oppfatningen at hun er veldig hormonell og emosjonell ustabil om dagen. Hun gir inntrykk av at hun er glad/lei seg/sint/apatisk/hevngjerrig/gitt tilgivelse om diverse. Hun virker veldig frustrert og skriver i den sammenheng litt uforstående, usammenhengende innlegg hvor hun ofte angriper KG. Bloggeier dreier også om på kommentarer og trekker slutninger helt ut av det blå. En veldig ryddig og grei redegjørelse! Takk! 3
neiognei Skrevet 17. april 2016 #17 Skrevet 17. april 2016 "Hun henger ikke ut barna på bloggen". Nei. Bare erter dem opp, filmer reaksjonen og legger det ut på Snapchat. 3
Gjest Varma Skrevet 17. april 2016 #18 Skrevet 17. april 2016 22 minutter siden, neiognei skrev: "Hun henger ikke ut barna på bloggen". Nei. Bare erter dem opp, filmer reaksjonen og legger det ut på Snapchat. Usj..😒
jabx Skrevet 17. april 2016 #19 Skrevet 17. april 2016 4 timer siden, Plexus skrev: Hun henger ikke ut barna (i negativ forstand), men utleverer dem på bloggen. Jeg brukte "henger ut" om å blogge om barna generelt, så jeg kunne sikkert vært mer presis akkurat der. Ellers får du ha takk for fin oppsummering!
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 17. april 2016 #20 Skrevet 17. april 2016 Dumt spørsmål herfra, kanskje: Tjener bloggerne penger på meg når jeg bruker adblock OG ikke klikker på reklamelinker de har på sine bloggposter?
Anbefalte innlegg