Gå til innhold

Dere med kombi vaskemaskin/tørketrommel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før var de visstnok dårlige, men leser at de nå er betraktelig bedre. Noen som har dette og kan si litt om erfaringene? Jeg kommer til å flytte til et sted med lite bad og da blir det så trangt med tørketrommelen oppå vaskemaskinen. Tenkte da at en kombi kan være en grei løsning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kommer egentlig an på hva du mener med før. Vi har en, og det eneste som er bra med den er at den tar mindre plass enn to maskiner. 

Endret av Elnah
skrivefeil
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd.

Den rommer mye og man slipper å passe på når vasken blir ferdig ;)  

Skrevet
50 minutter siden, Elnah skrev:

Kommer egentlig an på hva du mener med før. Vi har en, og det eneste som er bra med den er at den tar mindre plass enn to maskiner. 

Er vel snakk om 4-5 år siden at de ikke var noe særlig tess etter hva jeg leser. Så du er visst ikke fornøyd skjønner jeg? Hvorfor ikke?

Skrevet
50 minutter siden, MapleSirup skrev:

Jeg er veldig fornøyd.

Den rommer mye og man slipper å passe på når vasken blir ferdig ;)  

Så bra! Hva slags type maskin har du?

Skrevet
14 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Så bra! Hva slags type maskin har du?

Husker ikke. Må se etter når jeg er hjemme :) 

Skrevet
47 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Er vel snakk om 4-5 år siden at de ikke var noe særlig tess etter hva jeg leser. Så du er visst ikke fornøyd skjønner jeg? Hvorfor ikke?

Nei jeg er ikke fornøyd i det hele tatt, men maskinen vår er nok av den eldre typen som ikke var noe særlig tess. Vår bruker veldig lang tid (type 3-4 timer per vask) tar lite klær om gangen og den bryter sammen støtt og stadig 😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd :) tar mye klær, bruker rundt 2 timer på en vask på 60 grader og litt mindre på 40 grader. Jeg tromler kun håndklær og sengetøy, da de fleste klærne jeg eier ikke egner seg for tromling, men til det formålet synes jeg maskina funker veldig bra :) vi har fra Miele.

Anonymkode: 5f083...c4c

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en i 2012 og var en glede å bytte den ut i fjor. Mye av støvet på vår type dro ut med vannet, noe som førte til konstant tette rør da vi hadde gammeldagse rør. I tillegg tok i vask og tørk samme mengde klær, veldig upraktisk. Maskinen mistet konstant skruer, og var litt for lett.

Om du må ha en slik ville jeg gått for en av de dyrere modellene fra et kjent merke. Vi hadde en til 5000 fra Hoover, ikke god kvalitet over den.

Anonymkode: 417a6...46c

Skrevet

Hoover er noe drit. Styr unna.

Ellers har jeg god erfaring med Electrolux, vi har denne (eller kanskje en tidligere versjon av den). Det er litt med dette som med mye annet, man får det man betaler for. Electroluxen har gått jevnt og trutt i fem år uten antydning til feil. Det er helt vanlig at kapasiteten på tørkebiten er lavere enn på vaskebiten, det krever mer plass i trommelen å tørke noe skikkelig. To dynetrekk og laken til dobbeltseng går helt fint å tørke.

Electrolux har en slags tidsinnstilling på vanlig vask som gjør at man kan styre hvor lenge en vask skal vare. I tillegg til at den også justerer vasketiden ytterligere på egen hånd, basert på vekt (tror jeg). Vask av sengetøy på 60 grader med påfølgende tørk tar under fem timer. 

Skrevet

Hater min kombi maskin. Bruker tørketrommelen veldig lite, kun sengetøy og håndklær. Maskinen tetter seg hele tiden, noe som resulterer med vann over hele badegulvet. Har ikke råd til å bytte den ut bare for gøy, men neste gang skal jeg definitivt ikke kjøpe kombi. 

Skrevet

Vi kjøpte en ganske dyr kombimaskin fra Electrolux og er veldig fornøyd. Den fungerer kjempefint til både vask og tørk og har mange forskjellige innstillinger. Tror det lønner seg å bruke litt penger på en slik maskin. 

Skrevet

Vi har denne fra AEG og jeg virkelig elsker den! Tromler nesten alt så jeg tar gledelig klesvasken etter vi fikk denne skatten i hus - trenger kun sette på vask og så brette. <3 

Vi har ikke hatt noen problemer med den, eneste er at den må vaskes tom (20 min) av og til for å rense den for lo. Ingen biggie, bare jeg som er dårlig på å huske på sånt.  

Skrevet

Vi har ikke plass til begge deler på badet pga at vannlås-skapet er rett over der hvor vaskemaskina skal stå... Smart :rolleyes: Så vi kjøpte oss kombimaskin. Er en Elektrolux vi har. Vask tar fra en halvtime til halvannen time, kommer ann på program og temperatur. Tørk tar rundt halvannentime. Hovedulempen med en kombimaskin er at du må vente lenger mellom hver vask, siden tørketrommelen må bli ferdig og.

Ellers er vi veldig godt fornøyd med maskina vår! Vi tørketromler det meste, unntatt ull.

AnonymBruker
Skrevet

Har kombimaskin fra hotpoint, kjempefornøyd. Faktisk mer fornøyd med den enn kombimaskinen vi hadde før som var aeg lavamat, som er et mye bedre merke...

Jeg valgte kombimaskin pga at tårn er stygt og vi har vaskemaskinen på badet som også er gjestebad.Denne vi har nå tørker godt, og eneste bakdelen er at det tar så lang tid, å vaske og tørke, men det gjelder jo alle kombimaskiner.

Anonymkode: d9974...801

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den 17. april 2016 at 17.37, Auri skrev:

Vi har ikke plass til begge deler på badet pga at vannlås-skapet er rett over der hvor vaskemaskina skal stå... Smart :rolleyes: Så vi kjøpte oss kombimaskin. Er en Elektrolux vi har. Vask tar fra en halvtime til halvannen time, kommer ann på program og temperatur. Tørk tar rundt halvannentime. Hovedulempen med en kombimaskin er at du må vente lenger mellom hver vask, siden tørketrommelen må bli ferdig og.

Ellers er vi veldig godt fornøyd med maskina vår! Vi tørketromler det meste, unntatt ull.

Dette ville uansett ikke blitt noe problem, for her jeg bor nå så kan jeg ikke kjøre både vask og tørk samtidig allikevel. Ser ikke ut som flertallet er særlig for slike kombiløsninger. Kanskje like greit å sette vaskemaskinen og trommelen som jeg allerede har nede i kjelleren? Da må jeg i så fall bruke elektriker til å trekke kabel fra sikringsskapet og ned til kjelleren. Sparer plass på badet også da, men hvor mye koster slikt tro? 

Anonymkode: adc81...b81

Skrevet

Siste innlegg ble anonymt. Ingen grunn til det altså. 

Skrevet

Har en fra LG, eneste med den er at den har et annet motorsystem der motoren ligger koblet rett på bak,så den er noe dypere enn vanlige maskiner. Ellers supert. Det er veldig greit å kunne dytte sengetøy i maskinen og ha dem tørre noen timer senere. 

Gjest Gemini7
Skrevet

Har hatt en AEG lavamat turbo kombimaskin siden 2010 (2010-mod) og har vært veldig fornøyd! God sentrifugering og tromlinga funker bra selv om trommel tar færre kg klær enn vask. Greit på bad med lite plass!

Skrevet
Den 17.4.2016 at 17.33, FantasDick skrev:

Vi har denne fra AEG og jeg virkelig elsker den! Tromler nesten alt så jeg tar gledelig klesvasken etter vi fikk denne skatten i hus - trenger kun sette på vask og så brette. <3 

Vi har ikke hatt noen problemer med den, eneste er at den må vaskes tom (20 min) av og til for å rense den for lo. Ingen biggie, bare jeg som er dårlig på å huske på sånt.  

Dette ante jeg ikke.

Er det noe du har lest deg til, eller bare oppdaget underveis? Utslagsrøret mitt tettet seg nemlig her en dag..  :sprettoy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...