Gå til innhold

Har jeg rett på fradrag når jeg bruker linser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen kjedelige penger går til linser i året. Irriterende nok er jeg nærsynt. Jeg lurer på om jeg kan få fradrag på skatten når jeg bruker det?

Anonymkode: b4940...d7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nope!

Anonymkode: 810c8...347

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo vårt problem at vi har dårlig syn, og sammenlignet med mye annet folk sliter med er dårlig syn en vits. Skulle bare mangle at vi betaler selv.

Anonymkode: 350cd...f41

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen kjedelige penger går til linser i året. Irriterende nok er jeg nærsynt. Jeg lurer på om jeg kan få fradrag på skatten når jeg bruker det?

Du er jo langt fra den eneste.... Hadde tatt seg ut om alle linsebrukere skulle fått fradrag på skatten

• Liker 2
Skrevet

Briller er billigere sånn sett, dyrt der og da, men de holder i noen år. Men nei, du får ikke dekket/fradrag for det. 

Skrevet

Her skulle jeg prøve å regne ut hvor mye jeg har brukt på linser de siste 17 årene, så viser det seg at linsene jeg begynte å bruke for et år siden, da merket jeg hadde brukt i 16 år gikk ut av produksjon, også er ute av produksjon. Prisøkningen i fjor var på 50%, regner med neste merke er enda dyrere.

Men noe linsefradrag får vi nok fortsatt ikke :)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ein vanleg eller sjeldnare øyesjukdom du har? Du kan spørre optikaren om nav kan dekke linsene. Nav dekker linsene mine pga ein sjeldnare øyesjukdom. Kor dyre er to par av desse linsene?

Anonymkode: 6565a...324

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ein vanleg eller sjeldnare øyesjukdom du har? Du kan spørre optikaren om nav kan dekke linsene. Nav dekker linsene mine pga ein sjeldnare øyesjukdom. Kor dyre er to par av desse linsene?

Anonymkode: 6565a...324

Da hadde optikeren sagt det til henne. De har informasjonsplikt på,samme måte som tannleger har informasjonsplikt om forhold som kan dekkes av Nav eller andre offentlige instanser. 

Før kunne du ommutgiftene var høye nok ha søkt særfradrag, men den muligheten er lukket for folk som ikke fikk særfradrag tidligere år. 

Anonymkode: 95982...e06

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den 16.4.2016 at 16.06, AnonymBruker skrev:

Det er jo vårt problem at vi har dårlig syn, og sammenlignet med mye annet folk sliter med er dårlig syn en vits. Skulle bare mangle at vi betaler selv.

Anonymkode: 350cd...f41

Det var en god spøk! Hehehehehehe

Anonymkode: b533a...af2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...