AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #1 Skrevet 16. april 2016 Vi er vennegjeng hvor vi alle har jevngamle barn. Vi følger hverandre på instagram alle sammen. Innimellom legger vi ut bilde av barna (vi har privat bruker) Jeg får sjelden/aldri likes på bildet av mitt barn. Ikke det st jeg bryr meg om noen trykker liker på bildet eller ikke, det som er litt "sårt" er at de ande i gjengen liker bildene av de andre barna, noe jeg også alltid gjør for jeg syntes de er herlige unger og smiler når jeg ser at de har vært å kost seg på kafé eller matet svanene. Jeg lurer bare på hva grunnen kan være til at de ikke liker bilder jeg legger ut. Anonymkode: 4f307...455
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #3 Skrevet 16. april 2016 Ja men ikke av sønnen min. Anonymkode: 4f307...455
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #4 Skrevet 16. april 2016 Merkelig. Kanskje de ikke tenker over det? Aldri likt sosial medier uansett. Dette skjer gang på gang. Anonymkode: ce3ce...bc2 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #6 Skrevet 16. april 2016 Jeg liker aldri selfies eller bilder av barn. Rett og slett fordi jeg syns det er en uting å legge ut sånt. Anonymkode: 175cf...f50 6
michaeline__07 Skrevet 16. april 2016 #7 Skrevet 16. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men ikke av sønnen min. Anonymkode: 4f307...455 Alt annet enn sønnen din? Er det så viktig? Det er bare et klikk.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #8 Skrevet 16. april 2016 Skjer det ved hvert bilde, eller bare en gang i blant? Selv om vi også er en gjeng som har barn alle sammen, er det noen som tar oversharing til et nytt nivå. Jeg liker ikke bildet av barnet ditt hvis det er det tredje denne dagen (eller ett om dagen, hver eneste dag). Det har med volum å gjøre. Det samme gjelder hvis noen legger ut bilder av barn jeg personlig ikke synes burde ligge ute, f.eks. om de er nakne. I tillegg liker jeg ikke bilder av de minste barna dersom de spiser is eller andre søtsaker, for det synes jeg er en uting. Jeg trykker med andre ord kun "like" på bilder jeg faktisk liker 😉. Anonymkode: 43e9e...811 3
Gjest Juami Skrevet 16. april 2016 #9 Skrevet 16. april 2016 Legger du ofte ut bilder av sønnen din? Ei venninne av meg legger ut mange bilder av sitt barn, riktignok på snapchat (de samme bildene både på privaten og storyen), og da blir man litt lei. Jeg blir i alle fall det, for jeg mener at man ikke trenger å dokumentere "alt" barna gjør til andre, samt at jeg ikke har det store behovet for å se bilder av ungen hele tiden. Derfor responderer jeg lite på disse bildene. Når hun derimot tar bilde av noe spennende hun selv gjør eller lignende, så kan jeg svare oftere tilbake.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #10 Skrevet 16. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjer det ved hvert bilde, eller bare en gang i blant? Selv om vi også er en gjeng som har barn alle sammen, er det noen som tar oversharing til et nytt nivå. Jeg liker ikke bildet av barnet ditt hvis det er det tredje denne dagen (eller ett om dagen, hver eneste dag). Det har med volum å gjøre. Det samme gjelder hvis noen legger ut bilder av barn jeg personlig ikke synes burde ligge ute, f.eks. om de er nakne. I tillegg liker jeg ikke bilder av de minste barna dersom de spiser is eller andre søtsaker, for det synes jeg er en uting. Jeg trykker med andre ord kun "like" på bilder jeg faktisk liker 😉. Anonymkode: 43e9e...811 Jeg legger ikke ut mye bilder av barnet mitt og mindre enn de andre i vennegjengen. Tar heller aldri upassende bilder. Anonymkode: 4f307...455
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #11 Skrevet 16. april 2016 2 timer siden, michaeline__07 skrev: Alt annet enn sønnen din? Er det så viktig? Det er bare et klikk. Ja og som sagt bryr jeg meg egentlig ikke om at noen liker bildet mitt. Men det er litt sårt når de liker å kommenterer på bildene av de andre barna til de i venninnegjengen. Jeg legger ikke ut upassende bilder, ikke legger jeg ut bilder ofte heller. Barnet mitt er veldig pen (såklart syntes jeg det), men får også høre det av fremmede og en gang vi var i en klesbutikk sa hun i kassen at jeg burde melde han som klesmodell for barneklær siden han var så pen og hadde det typiske utseendet de gjerne søker. Jeg går ikke rundt og sier "åå barnet mitt er så pent" osv. Jeg har heller ikke fortalt noen om det her. Barnet er snill og godt likt av andre barn. Så kan ikke se noen grunn til at de "misliker" han heller. Anonymkode: 4f307...455
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #12 Skrevet 16. april 2016 Åh, jeg kjenner jeg er så glad jeg ikke er på FB Anonymkode: dc312...bcc 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #13 Skrevet 16. april 2016 Jeg legger svært sjeldent bilde ut i sosiale medier. Ungen min kan best oppleves i virkeligheten, og hun skal ikke lære at ett liker klikk eller fler er en indikator på hennes verdi. Anonymkode: e469f...658
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #14 Skrevet 16. april 2016 Jeg ser to alternativer der verken eller er noe hyggelige for din del, dessverre. Enten liker de ikke sønnen din, og finnes ikke bluferdig mht å vise det. Det er litt i samme gate som de som tror de er så gode mennesker ved å ikke si noe negativt, men så merker man jo likevel på deres væremåte at de er negativt innstilt til saken likevel. Eller så er du har du status som "femte hjul på vogna" i den gjengen. De ser på seg selv som venner, men på deg som en bekjent. Tror dessverre det skal godt gjøres at de er ærlige om noen av årsakene hvis det er noen av disse. Alt for mange nordmenn (ja, jeg er norsk selv) gidder ikke/tør ikke å være direkte når det gjelder slike ting. Anonymkode: f6c64...09b 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #15 Skrevet 16. april 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker aldri selfies eller bilder av barn. Rett og slett fordi jeg syns det er en uting å legge ut sånt. Anonymkode: 175cf...f50 Dette. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt er veldig pen (såklart syntes jeg det), men får også høre det av fremmede og en gang vi var i en klesbutikk sa hun i kassen at jeg burde melde han som klesmodell for barneklær siden han var så pen og hadde det typiske utseendet de gjerne søker. Jeg går ikke rundt og sier "åå barnet mitt er så pent" osv. Jeg har heller ikke fortalt noen om det her. Barnet er snill og godt likt av andre barn. Så kan ikke se noen grunn til at de "misliker" han heller. Anonymkode: 4f307...455 Seriøst, går du rundt og tenker at folk må like barnet ditt fordi han er pen? Og dessuten, reality check. Å ikke trykke liker i sosiale medier har ingenting med at man misliker noe å gjøre. Anonymkode: a466e...6c8 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #16 Skrevet 16. april 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette. Seriøst, går du rundt og tenker at folk må like barnet ditt fordi han er pen? Og dessuten, reality check. Å ikke trykke liker i sosiale medier har ingenting med at man misliker noe å gjøre. Anonymkode: a466e...6c8 Nei, men tenker det kanskje er årsaken til at jeg aldri får noen kommentar på bilder av han. Jeg har en lukket instagram profil med kun venner og familie, så jeg ser mer på det som et virtuelt kamera. Jeg bryr meg heller ikke om å få kikreklokkene og min sønns verdi måles såklart ikke i antall liker klikk. Men jeg syntes det er rart at alle de andre i venninne gjengen kommenterer hyggelige ting på bildene til de andre barna, men ikke på bildet av mitt barn. Det er det dom gjør meg litt trist. Anonymkode: 4f307...455
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #17 Skrevet 16. april 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser to alternativer der verken eller er noe hyggelige for din del, dessverre. Enten liker de ikke sønnen din, og finnes ikke bluferdig mht å vise det. Det er litt i samme gate som de som tror de er så gode mennesker ved å ikke si noe negativt, men så merker man jo likevel på deres væremåte at de er negativt innstilt til saken likevel. Eller så er du har du status som "femte hjul på vogna" i den gjengen. De ser på seg selv som venner, men på deg som en bekjent. Tror dessverre det skal godt gjøres at de er ærlige om noen av årsakene hvis det er noen av disse. Alt for mange nordmenn (ja, jeg er norsk selv) gidder ikke/tør ikke å være direkte når det gjelder slike ting. Anonymkode: f6c64...09b Skjønner ikke hvordan det ikke går Ann å like et lite barn på 1 år, men.. Anonymkode: 4f307...455
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #19 Skrevet 17. april 2016 Det mest sannsynlige er at de er likegyldige til barnet ditt. Anonymkode: a466e...6c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå