Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble inspirert av en tråd om bygda her inne. Når jeg var en tur på bygda merket jeg at de brukte utrolig mange skjellsord. Det er helt vanlig for dem. :hakeslepp: Noen av dem er litt trauste, kjedelige, og sure, og det er jo greit nok det, men så mange skjellsord som de kunne bruke der er ikke vanlig for meg å høre så jeg unngikk mange av de felles arrangementene pga skjellsord, banning - til og med truing. Jeg tok meg ikke nær av det, men himlet en del med øynene kan man si. Og til slutt så ler man jo bare fordi man vet ikke hva man skal svare på sånne ting. Hva skal man svare til en som sier: kufaen-helvette f.eks? Hva slags ord er det?

Så dro jeg til Oslo - i en av drabantbyene og merket meg følgende: De oppfører seg helt likt som de på bygda. :ler: Det var like mange skjellsord der, de var kanskje verre og disse klagde da på bygdefolk?  Snakk om å kaste stein i glasshus. De mobbet til og med disse på bygda. En stakkars kar som ikke visste bedre rett og slett. En helt harmløs fyr. Ord som ble brukt i fra Stovner/Ammerud bydel til personene var stygginger, bønder, nerder, ekle, spis din egen bæsj, etc. Men det samme gjorde jo bygdefolkene til Oslo-folka i fra drabantbyene, men da på sin måte så klart (de argumenterte med: noe så tragisk, voldtekter, mobbing, sjikane, og hets og dette var jo bare sannheten, så det blir vel ikke ansett som drittlslening i såfall). De på bygda snakket kanskje tre hakk lavere enn de i drabantbyene i Oslo, men jeg ble forbauset over at ordforrådet midt inni granskauen inn i bygdene og på Stovner/Ammerud er helt likt. 

Nå har ikke Ammerud, eller Stovner et godt rykte på seg, og i dette tilfellet (for dere som er opptatt av det - for jeg ser at begge steder er et godt rykte kjempe viktig :roll: ) så mener jeg at bygda vant, for der innkalte de til møte, de ba folk skjerpe seg og alle fortalte om hvem som hadde sagt og gjort hva og han fikk bot. På Ammerud/Stovner hjalp de hverandre, men på en helt annen måte (rf: VG). Der hjalp de hverandre med å bruke mest mulig skjellsord når noen sa personen i mot. Hva syntes dere? Har dere erfart noe lignende?

Anonymkode: c40f7...2e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TLDR.

La oss gjøre det enkelt:

Bygda, Stovner og Ammerud = Hva enn du gjør med livet ditt, ALDRI bosett deg der.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Jegern Puahate skrev:

TLDR.

La oss gjøre det enkelt:

Bygda, Stovner og Ammerud = Hva enn du gjør med livet ditt, ALDRI bosett deg der.

Hva eller hvor er "Bygda"?

Skrevet
26 minutter siden, applestories skrev:

Hvorfor bør man ikke bosette seg der?

Fordi det er på bygda.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Jegern Puahate skrev:

Fordi det er på bygda.

Sitter generaliseringene langt inne i dag?

Skrevet
1 minutt siden, applestories skrev:

Sitter generaliseringene langt inne i dag?

Nei.

Skrevet (endret)

Ville heller hatt eit bruk med på over 600 mål i Buskerud, Vestfold, Akershus eller Østfold.

Endret av Dodge
Gjest Handymanhedmark
Skrevet

Trives godt på bygda jeg... Aldri mer by med mas og stress. Aldri mer krav om hvordan man skal være ...

Skrevet
17 minutter siden, Handymanhedmark skrev:

Trives godt på bygda jeg... Aldri mer by med mas og stress. Aldri mer krav om hvordan man skal være ...

Mens jeg trives svært godt i Ammerud/Stovner-område og kunne aldri tenkt meg å flytte på bygda. Og så lurer jeg på hvor TS har vært, for jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av miljøet her jeg bor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 16.4.2016 at 20.03, Kanutte skrev:

Mens jeg trives svært godt i Ammerud/Stovner-område og kunne aldri tenkt meg å flytte på bygda. Og så lurer jeg på hvor TS har vært, for jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av miljøet her jeg bor.

Bygder. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 16.4.2016 at 19.44, Handymanhedmark skrev:

Det kommer selvklart litt an på hvor det er, men nå brukte jeg min opplevelse og mitt synspunkt på det. Jeg mener ikke at det er fasitsvarent på dette, men siden det var en tråd om det her inne allerede, så valgte jeg å skrive om min opplevelse av det. Nei, alle bygder er ikke sånn og alle på Stovner er ikke sånn eller sånn så klart. De stedene jeg var på sammenlignet med disse bydelene og lignende hadde utrolig mange likhetstrekk.

AnonymBruker
Skrevet
Den 16.4.2016 at 20.03, Kanutte skrev:

Enig.

Anonymkode: 88280...07f

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg den eneste som ikke skjønner en dritt av dette?

Anonymkode: b6d10...e69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 16.4.2016 at 19.44, Handymanhedmark skrev:

Jeg vil nå påstå at det er lettere å være seg selv i en by, fremfor i en bygd. 

Anonymkode: 67594...907

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...