Gå til innhold

toving av PT2-garn


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Hei!

strikker småting som votter, skjerf, vesker etc av PT2 garn. Har prøvd å tove de med grønnsåpe i maskinvask 40 grader , men de blir ikke ordentlig tovet. Jeg kan jo ikke drive å kjøre de om igjen og om igjen i maskinen heller. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Étoile

Er maskinen fylt med andre ting når du tover? Tingene trenger noe som gir friksjon for å tove skikkelig. Jeg har et par håndklær i maskinen samtidig, og bruker Milo, da tover det seg kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pt2 er ikke superwash, og burde tove. Det er det garnet som brukes i barne-tv's nisseluer.

Hvis det ikke tover godt nok, sleng inn etpar olabukser, og kjør på høyere temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke Raumagarn som brukes i blånisse-luer.?

PT2 er sånn garn som kan toves, men jeg må gjerne vaske det 2-3 ganger før det starter å ligne på noe.

Takk for Milo-tipset, skal prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke Raumagarn som brukes i blånisse-luer.?

PT2 er sånn garn som kan toves, men jeg må gjerne vaske det 2-3 ganger før det starter å ligne på noe.

Takk for Milo-tipset, skal prøve det.

Rauma finull og Pt2 er det samme garnet.

Du har kanskje en veldig skånsom vaskemaskin ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom en garnforretning på lørdag og kjøpte PT2-garn, hun som jobbet der sa at jeg skulle tove det på 60 grader og med grønnsåpe. Skulle ikke ha andre ting i vaskemaskinen enn det som skulle toves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...