himmeloghav Skrevet 16. april 2016 #1 Skrevet 16. april 2016 For stiv nakke eller mer velgjørende massasje for kroppen hos fysioterapeut med driftsavtale eller må jeg gå til aromaterapeut?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #2 Skrevet 16. april 2016 6 timer siden, himmeloghav skrev: For stiv nakke eller mer velgjørende massasje for kroppen hos fysioterapeut med driftsavtale eller må jeg gå til aromaterapeut? Fysioterapaut Anonymkode: b29a8...971
Gjest Notatboka Skrevet 16. april 2016 #3 Skrevet 16. april 2016 Jeg er kronisk syk og har mye smerter. Fysioterapeuten min masserer rygg, skuldre, nakke og føtter når jeg har behov for det
applestories Skrevet 16. april 2016 #4 Skrevet 16. april 2016 (endret) 6 timer siden, himmeloghav skrev: For stiv nakke eller mer velgjørende massasje for kroppen hos fysioterapeut med driftsavtale eller må jeg gå til aromaterapeut? Aromaterapeut? Edit: visste faktisk ikke at disse drev med massasje. visste faktisk ikke at de eksisterte.. Endret 16. april 2016 av applestories 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #5 Skrevet 16. april 2016 Fysioterapeuter masserer, men i hvor stor grad er forskjellig etter min erfaring. Noen er veldig treningsfokuserte andre jobber mer manuelt. Anonymkode: 57402...972
himmeloghav Skrevet 16. april 2016 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2016 Det jeg lurte på er om jeg må ha smerter for å få det eller om det holder å ha stiv nakke?
Gjest Margit Spat Skrevet 16. april 2016 #7 Skrevet 16. april 2016 Fysioterapeuter kan gi massasje, men du kan ikke forvente å få time hos en fysioterapeut med driftsavtale kun for velværemassasje. For å komme til en fysio med driftsavtale må du ha henvisning fra lege, og mange steder må du vente en liten evighet før du kommer inn pga for få driftsavtaler. En terapeut uten driftsavtale har som regel langt kortere ventetid, men du må betale mer, og får ikke godskrevet det i henhold til egenandelstaket. Hvis det er slik at du kvalifiserer til en henvisning av helsemessige grunner, og det er lange ventetider hos de med driftsavtale, kan det være greit å ta noen timer hos terapeut uten mens du venter.
Tekopper Skrevet 16. april 2016 #8 Skrevet 16. april 2016 Massasjeterapaut kunne vært noe kanskje? Endel av de har utdanning i smertelindring. Bare sjekk først at personen har utdanning fra ett skikkelig sted (ikke beskytta tittel)
sjøhest Skrevet 16. april 2016 #9 Skrevet 16. april 2016 Ja de kan massere. Du får bare ringe og høre ang pågangen. Jeg fikk massasje en periode av fysio og det var utrolig effektivt. Men jeg fikk komme til raskt pga jeg nettopp hadde operert.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #10 Skrevet 16. april 2016 10 timer siden, himmeloghav skrev: For stiv nakke eller mer velgjørende massasje for kroppen hos fysioterapeut med driftsavtale eller må jeg gå til aromaterapeut? Først må du til lege og få vurdert om fysioterapi er tingen for nakken din. Deretter må du stå x antall uker i kø på venteliste. Så skal du ha nakkenehandling nå, gjør du det enkelst hos en fysioterapeut uten driftsavtale eller går til en aromaterapeut. Sistnevnte er noe helt annet enn den behandlingen fysioterapeuter gir, både faglig og fysisk. Anonymkode: 10ec0...205
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #11 Skrevet 16. april 2016 Så du har litt stiv i nakken og vil bruke tiden til en fysioterapeut for å få massasje, helst på statens regning? Gå på spa og betale de der istedenfor å bruke tiden til fysioterapeutene. De er ikke massører men KAN bruke massasje i rehabilitering til pasienter. Anonymkode: 4b482...d8a
Thorn Skrevet 16. april 2016 #12 Skrevet 16. april 2016 Det kommer nok an på fysioterapeuten. Jeg har vært hos en som omtrent ikke ville ta i meg, men bare gi meg treningsøvelser, og en som omtrent bare masserte, og gav meg et par rolige øvelser til stuegulvet hjemme. Men det er morderisk massasje nr to driver med, første gang jeg var der var jeg full i blåmerker etter behandlingen (men så funker der som bare juling, også)! Hører det samme fra de fleste som får massasjebehandling hos fysioen. Så skal du ha pusemassasje ville jeg nok heller ha prøvd meg hos aromaterapeut. 2
himmeloghav Skrevet 17. april 2016 Forfatter #14 Skrevet 17. april 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du har litt stiv i nakken og vil bruke tiden til en fysioterapeut for å få massasje, helst på statens regning? Gå på spa og betale de der istedenfor å bruke tiden til fysioterapeutene. De er ikke massører men KAN bruke massasje i rehabilitering til pasienter. Anonymkode: 4b482...d8a Jeg går på AAP så jeg har ikke råd til spa behandling. Det koster 700-900 kr for en time aromaterapi.
Norbertine Skrevet 18. april 2016 #15 Skrevet 18. april 2016 Tråden er ryddet for avsporinger. Alice i Eventyrland, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå