Gå til innhold

Thea Steen blog- hva med litt omsorg og støtte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Leser Thea steens blogg, hun kjemper en tapper kamp mot kreft.

Synes hun gjør en fantastisk jobb med å skrive om dette i en slik situasjon, beundringsverdig! Hva om vi der ute viser litt støtte i kommentarfeltet? 

Dette er kun ment som godhet, hun er ikke alene.

Anonymkode: f3ac8...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har null interesse av å lese blogger. Det finnes tusenvis der ute som skriver om akkurat det samme.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Cashbah skrev:

Har null interesse av å lese blogger. Det finnes tusenvis der ute som skriver om akkurat det samme.

hva med å bry seg om medmennesker? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med alle de andre som kjemper med mindre kjente sykdommer som kanskje ikke engang får behandling og ikke blir tatt seriøst?  De er alene de. En med kreft blir jo anerkjent overalt og tatt best vare på av alle på sykehuset og støttegrupper osv og det finnes medmennesker som sliter med langt værre sykdommer. 

Anonymkode: a2dfe...b47

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med alle de andre som kjemper med mindre kjente sykdommer som kanskje ikke engang får behandling og ikke blir tatt seriøst?  De er alene de. En med kreft blir jo anerkjent overalt og tatt best vare på av alle på sykehuset og støttegrupper osv og det finnes medmennesker som sliter med langt værre sykdommer. 

Anonymkode: a2dfe...b47

Vet jeg om de-og får de en blogg- heier jeg på dem og!:)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.4.2016 at 13.49, AnonymBruker skrev:

hva med å bry seg om medmennesker? 

Jeg behandler kreftpasienter på daglig basis. Hva gjør du? Leser blogger?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Den 16 April 2016 at 13.35, Cashbah skrev:

Ikke tusenvis av norske jenter som er rammet av lovmorhalskreft nei

Anonymkode: e1926...dc0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig det er en fin ting at alvorlig syke mennesker velger å dele tanker og erfaringer på en blogg. De er ikke alene om å være rammet av sykdom, og for andre i lignende situasjon (eller med pårørende som er syke), så tror jeg det er viktig å ikke føle at man er ensom om de følelsene/tankene man har. Dessuten kan det nok også gi en følelse av mening og mestring i en ellers vanskelig hverdag for den som er syk.

Jeg har lest en del av innleggene på bloggen til Thea, og jeg må si at jeg er imponert over at hun i det hele tatt finner overskudd til å skrive på bloggen sin. Mange som graver seg ned når de blir syke, og ikke orker eller finner mening i ting som til vanlig virker så "enkelt".

Bloggen til Thea synes jeg er langt mer reflektert og interessant enn de som bare skriver om sminke/plastiske operasjoner/botox/fest/barn/graviditet og annet fjas. Samtidig som jeg skjønner at det er mange som er uenige med meg; når man ser hvem som er "toppbloggerne" her til lands.

Jeg heier på Thea, og håper hun klarer å vinne kampen mot kreften.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Denne tråden, som var ment godt, utviklet seg jammen raskt i uspiselig retning. Heier på Thea! Hun skriver så godt om livet med sykdommen. Det er godt når blogging kan være så meningsfult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest bloggen hennes, synes hun er ualminnelig modig som deler så mye som hun gjør! Jeg er sikker på at det at noen er så åpen om alvorlig sykdom, akkurat som Gunhild Stordalen er det, er til stor hjelp for andre i samme/lignende situasjon. Jeg har dog aldri lagt igjen noen kommentar da, verken på hennes eller andres blogg!

Heia Thea, vi er mange som heier på deg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det flommer jo over av støtte til Thea på facebook, så selv om det ikke reflekteres i kommentarfeltet på selve bloggen, er det mye støtte i facebookinnleggene. 

Jenta er knalltøff som er så åpen og rå om kreften og behandlingen hun får. Tror hun får frem et godt bilde av hva kreftsykdom og cellebehandling gjør med kroppen, og dette er noe som er ukjent for mange som ikke har opplevd sykdommen i sin sirkel. Samtidig gjør hun unge jenter oppmerksom på hvor viktig det er å gå til cellekontroll, selv om det er en ubehagelig sjekk. Selv utsatte jeg det til jeg ble gravid (27). Viktig fokus, og håper helsevesenet blir litt mer pågående på de som unngår den. (Liten digresjon ). 

Anonymkode: 49ed6...a3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så vidt vært innom bloggen til Thea, men har lest en del artikler om henne på diverse nettsider og jeg håper virkelig hun vinner kampen over kreften. Jeg synes det er flott noen velger å være så åpen om alvorlig sykdom og jeg er sikkert hun hjelper mange ved hjelp av bloggen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...