Gjest Butterflygirl Skrevet 25. oktober 2004 #1 Del Skrevet 25. oktober 2004 Skal reise med Lufthansa til jul, men har ikke noe peil på det selskapet. Aldri reist med det før. Hva synes dere på service og sånne ting? Skal reise langt, og skal bytte fly, og det er Lufthansa hele veien. Reiste med KLM for noen år tilbake og var kjempe fornøyd. Er det samme standard? Reiser samme strekningen denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 25. oktober 2004 #2 Del Skrevet 25. oktober 2004 Lufthansa er tysk kvalitet på sitt beste! Anbefales altså på det varmeste. British Airways, derimot, rotet bort kofferten min TO ganger på rad :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 25. oktober 2004 #3 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg har flydd Luftahansa to ganger. En gang til Mexico og en gang til Canada. De mistet bagasjen min på vei til Mexico... Men til Canada hadde jeg ingen problemer. Men jeg synes det alltid er så trangt på Lufthansas fly.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 25. oktober 2004 #4 Del Skrevet 25. oktober 2004 Lufthansa er tysk kvalitet på sitt beste! Anbefales altså på det varmeste. British Airways, derimot Kan vel bare skrive under på dette :-) Lufthansa er gjennomført kvalitet. Pluss at de flyr til slike sære steder som jeg ønsker å dra til, og det er det ikke så mange som gjør. Jeg har ikke merket noe til at det er trangere enn hos andre flyselskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zim-zum Skrevet 25. oktober 2004 #5 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg kjenner ikke til Lufthansa, men vil kommentere innlegget om trange fly. Hvis man er redd for dette, kan man be om å få et sete med god beinplass når man bestiller billetten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Butterflygirl ik logget Skrevet 25. oktober 2004 #6 Del Skrevet 25. oktober 2004 Reiser i jul som sagt. Så først så er det LH til Frankfurt. Så bytter vi fly derfra til asia. Så tilsammen så er det 13 timer på flyet. Når man sitter så lenge på et fly, så er det greit med et bra flyselskap. Åssen er maten og sånt? Bra service? Hyggelige folk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 25. oktober 2004 #7 Del Skrevet 25. oktober 2004 Maten på fly er uansett nedtur, synes jeg. Lufthansa har ihvertfall bedre mat enn SAS. Kan ikke si jeg husker om de er spesielt hyggelige de som jobber der, men husker ingen spesielt utrivelige mennesker heller, imotsetning til SAS, Ryanair og British Airways som alle har gjort inntrykk på meg med enkelte svært uvennlige ansatte. Men som regel husker man jo det negative best, dessverre. Jeg har flydd Lufthansa 15-20 ganger og kan ikke huske noe negativt her og nå. Sammen med Icelandair er LH mitt favoritt-flyselskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 25. oktober 2004 #8 Del Skrevet 25. oktober 2004 Ironisk nok har alle de Nord-Europeiske flyselskapene skikkelig dårlig benplass i økonomi-setene. En oversikt over benplass i flyseter finner du her; http://www.uk-air.net/seatpitch.htm Ellers vil jeg bare si at jeg ikke har hatt heldige erfaringer med Lufthansa. Fløy dem til Italia med flybytte i Mûnchen, men flyet fra Oslo var forsinket og jeg måtte løpe som en gal fra den ene enden av flyplassen til den andre - hvorpå jeg får skikkelig kjeft av den ene flyvertinnen fordi jeg hadde holdt igjen flyet - og beskjed om at hvis jeg fikk bagasjen min nå, så var jeg jammen meg heldig. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 25. oktober 2004 #9 Del Skrevet 25. oktober 2004 Ellers vil jeg bare si at jeg ikke har hatt heldige erfaringer med Lufthansa. Fløy dem til Italia med flybytte i Mûnchen' date= men flyet fra Oslo var forsinket og jeg måtte løpe som en gal fra den ene enden av flyplassen til den andre - hvorpå jeg får skikkelig kjeft av den ene flyvertinnen fordi jeg hadde holdt igjen flyet - og beskjed om at hvis jeg fikk bagasjen min nå, så var jeg jammen meg heldig. :evil: Oh - ikke bra. Jeg hadde stikk motsatt erfaring i Frankfurt med LH, kom veldig forsinket fra Sofia og hadde ca. minus 5 minutter til å løpe gjennom flyplassen, sjekke inn og finne flyet til Oslo. Ble ønsket blidt velkommen og oppgradert til business class, OG fikk bagasjen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 25. oktober 2004 #10 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg kjenner ikke til Lufthansa, men vil kommentere innlegget om trange fly. Hvis man er redd for dette, kan man be om å få et sete med god beinplass når man bestiller billetten. Du trenger ikke å gjøre det når du bestiller billetten heller (hos mange kan du først bestille sete 24 timer før uansett), med mindre det er charterselskaper. Det er bare å be om f.eks. nødutgang når du sjekker inn (dersom du ikke reiser med barn eller bevegelseshemmede da, de får jo ikke sitte ved nødutgang). Men skal du langt avgårde på presstidspunkter, ville jeg nok ringt en dag eller to før og bestilt seter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 25. oktober 2004 #11 Del Skrevet 25. oktober 2004 Er meget meget fornøyd med Lufthansa. Setene på de nyeste flyene deres er trangere enn de gamlere. Men ellers er det bare god-ord å si om dem. Vi ble også bumpet opp til business-class en gang de hadde rotet det til, så det viser jo at de ønsker å gjøre alt godt igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Butterflygirl Skrevet 25. oktober 2004 #12 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg bestilte billetter på nettsiden deres. Bestilte sånn etix. Hvis dere har hørt om det. Også er det mulig å sjekke inn via nettet dagen før vi drar. Noen som har vært borti sånt? Kan man velge setter da? Så er det vel slik at man går til en sånn maskin som printer ut billetten og sånt. Velger man kanskje sete der? Vet noen om jeg får tur og retur billetten samtidig, eller gjør jeg det samme når jeg reiser tilbake til norge, på den flyplassen jeg reiser fra, altså i asia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå