Gå til innhold

Noen som har tatt bukplastikk her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du fornøyd med resultatet?  Fikk du komplikasjoner? 

Anonymkode: fc901...42a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt det, er tre år siden nå. Full bukplastikk. Hadde ikke vondt eller noen komplikasjoner etterpå. Jeg er vel fornøyd, og det ser bra ut. Men føles litt rart, navelen ble flyttet - tror det er derfor jeg syns det er rart, liksom ikke min mage 😜 En annen ting er at jeg mistet følelsen fra navelen og ned til arret - ganske ekkelt, når jeg løper eller trener kommer det en slags prikking i området, ellers er det helt følelsesløs 😝

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg gjorde det for ett år siden og er kjempefornøyd! Ingen komplikasjoner, alt gikk etter planen, og arret er nesten usynlig allerede. 

Anonymkode: cd231...e71

AnonymBruker
Skrevet

Må dere ta fri fra jobb og da hvor lenge? Hvis man får det dekt, hvor lang tid må man sykemeldes før man er i jobb (feks stillesittende kontorarbeid)?

Anonymkode: bd93a...1fb

AnonymBruker
Skrevet

TS  her: tusen  takk  for  svar!  Jeg har snakket  med  kirurg  og har veldig  lyst  til  å  gjennomføre.  Har bare  vært redd for  eventuelle  komplikasjoner  som hadde ført til  at  jeg ikke  hadde  blitt fornøyd.  Jeg  utfører  det isåfall  av kosmetiske grunner. Det hadde vært så fint å blitt fornøyd  med  magen  etter å ha gått ned 15 kg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nylig min siste konsultasjon hos plastikkirurgen etter at jeg tok full bukplastikk med sammensying av øvre og nedre magemuskler. Det var temmelig vondt den første uken, er mer smertefullt ved sammensying av magemuskler, men det gikk fint.

Om du ikke syr sammen magemusklene fikk jeg informasjon om at man kunne begynne å jobbe etter 14 dager og leve som normalt etter 3 uker. Med sammensying av magemusklene husker jeg ikke tiden for sykemelding, men da kan man leve normalt etter 6 uker. Regn med at du er avhengig av ganske mye hjelp den første uken, i hvert fall når magemusklene er sydd sammen. Da skulle jeg ikke bruke magemusklene og måtte f.eks. ha hjelp til å reise meg opp og og sette meg.

Jeg er veldig fornøyd med resultatet. Jeg har også mistet føligheten på nederste halvdel av magen, men forsto på kirurgen som at dette ville gå over med tiden. Jeg har hatt nerveskader andre steder på kroppen og denne har kommet tilbake etter 4-5 år.

Anonymkode: c7c53...f6f

Skrevet

Full bukplastikk (ikke sying av muskler). Hadde mye smerter, og etter halvannet år kan jeg fortsatt få ubehag i navleområdet når jeg f.eks. strekker meg skikkelig. Vært mye ubehag ved jogging (funka ok med støttebelte, men kjent ubehag etterpå likevel). Lenge siden jeg har jogga nå da, av andre årsaker. Ytterpunktene på arret kan "stikke"/gjøre småvondt om jeg ligger på magen etc. Men ellers er det vel ikke så mye å si. Følelsesløs i punktet mellom navlen (som ble flyttet) og arret. Uansett er jeg fornøyd, ser jo finere ut enn før :)

AnonymBruker
Skrevet

Tok bukplastikk i -95, og har aldri angret på det.

Det var smertefullt, og såret grodde ikke helt bra, så jeg fikk ikke et helt pent arr. Men likevel er jeg fornøyd med resultatet.

Anonymkode: 1e179...c32

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk 2 ukers sykmelding, og kunne deretter begynne på jobb igjen. (har mye kontorarbeid). I en fysisk tung jobb kan man ikke jobbe på 4-6 uker. Man er ganske øm i magen etterpå; jeg sydde magemusklene også, og da blir man ekstra stram og øm i magen. Det tok et par måneder etter operasjonen før jeg følte meg sånn noenlunde ok i mageområdet, og før jeg kunne begynne å bruke magemusklene skikkelig igjen. Nå er det 8 mnd siden, og jeg har ikke noe vondt eller ubehag. Som nevnt over her mister man følelsen i nedre del av magen, men det sier seg selv; man kutter jo over nervetråder. For min del er det ikke noen big deal, og det er ikke vondt eller ubehagelig. Det er herlig å ha flat mage etter å ha gått ned 25 kilo. Jeg hadde ingen komplikasjoner i etterkant. Det er selvsagt vondt den første uken etter operasjonen, fordi man bruker magemusklene til det meste i det daglige. Det merker man når man ikke kan bruke magemusklene. ;) 

"Ulempen" etter en slik operasjon, er at man begynner å se på andre områder som kunne vært kjekt å gjøre noe med. For min del føler jeg nå at flankene er for store, og kunne godt tenke meg å fettsuge dem. For ikke å snakke om lårene. Likevel må man som regel sette en grense og si seg fornøyd. Målet var aldri å få "drømmekroppen." Bare det å kunne gå med stramme gensere, og slippe at magen henger over buksekanten er herlig, og operasjonen var verdt hver krone! Jeg måtte dekke det selv. Heldigvis fikk jeg likevel sykmelding av kirurgen. Vet at mange ikke får det når operasjonen er betalt selv. Da må man enten ta ferie eller ulønnet permisjon, eller man må satse på at fastlegen gir en sykmelding. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her :  Jeg skal eventuelt  ta full BP hvis jeg  gjennomfører.  Jeg hadde fine magemuskler så trenger ikke å gjøre noe med det. Jeg har såååå lyst til å gjøre  det  her, men  merker at  jeg  har nerver for å utføre  det, men  det  har vel alle? Kirurgen  har jeg bare hørt godord  om så er sikker på  at  han gjør en god jobb

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her :  Jeg skal eventuelt  ta full BP hvis jeg  gjennomfører.  Jeg hadde fine magemuskler så trenger ikke å gjøre noe med det. Jeg har såååå lyst til å gjøre  det  her, men  merker at  jeg  har nerver for å utføre  det, men  det  har vel alle? Kirurgen  har jeg bare hørt godord  om så er sikker på  at  han gjør en god jobb

Jeg var også nervøs, og det var grunnen til at jeg utsatte det flere ganger. Kan imidlertid ikke gjøre annet enn å anbefale det! Så lenge du har funnet en flink kirurg så er det minimal sjanse for at noe skal gå galt. 

AnonymBruker
Skrevet

TS: tusen takk  for  svar :-)

AnonymBruker
Skrevet
Den 16.4.2016 at 20.55, Nie skrev:

Jeg har tatt det, er tre år siden nå. Full bukplastikk. Hadde ikke vondt eller noen komplikasjoner etterpå. Jeg er vel fornøyd, og det ser bra ut. Men føles litt rart, navelen ble flyttet - tror det er derfor jeg syns det er rart, liksom ikke min mage 😜 En annen ting er at jeg mistet følelsen fra navelen og ned til arret - ganske ekkelt, når jeg løper eller trener kommer det en slags prikking i området, ellers er det helt følelsesløs 😝

De flytter ikke navelen, den står på roten sin. De klipper bare rundt den og drar huden ned og lager nytt hull til den .

Anonymkode: 2c810...434

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan blir strekkmerkene da?

Anonymkode: 19a0d...ba2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...