Gå til innhold

OK å droppe en date pga utseendet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dro på en tinderdate på torsdag og jeg må innrømme at jeg faktisk ble veldig skuffet når jeg så han. Bildene hans har virkelig ikke vist sannheten. Men jeg ble og tenkte å gi han en sjanse likevel. Og jeg simpelthen elsker personligheten hans. Han har alt jeg ser etter hos en mann. Vi hadde sex (fordi jeg likevel tente på han selv om han ikke var like Kjekk som jeg hadde sett for meg), og jeg ble litt skuffet der også. Utstyret var mer enn ok men han var litt tafatt i sexen var litt kjedelig. 

Men utenom dette så er han helt perfekt. Rolig og veldig snill, har gode verdier i livet, har livet på stell, god jobb, han gir mye av seg selv og er ærlig. Han virker som er god mann som man kan stole på. 

Men jeg greier ikke helt å se for må livet mitt med han når jeg allerede nå ikke synes han er spesielt Kjell. Er det overflatisk av meg å droppe han nå? Bør jeg gi han en sjanse? Har jo hørt at når man blir glad i noen så blir de penere, og det er jo sant. 

Får litt dårlig samvittighet av å sitte og skrive dette her. Fordi jeg liker han så godt som person. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 10f10...90a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv kanskje en gang til bare for å bekrefte at han ikke er noe for deg, føler du det er noe mer der da allikevel burde du jo kanskje gi det en sjanse, en vet jo aldri :) 

• Liker 2
Skrevet

Folk blir penere når man blir kjent med dem. Sex er ofte ikke fantastisk første gangen med noen andre, siden de kanskje ikke har helt samme preferanser som en selv. Gi fyren en sjanse til, du merker det fort hvis det ikke er noe mer enn vennskaplige ting fra din side :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

...han tenker sikkert det samme om deg ts. Og er bare fornøyd han i det minste fikk dyppet snoppen i deg. :-)

Anonymkode: 975f1...1b3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Noen menn blir kjekkere og kjekkere for hvert møte pga trygghet og tillit. Du kan ikke gi opp en mann du liker bare pga utseende. Prøv i det minste noen flere treff, og hvis du da føler avtenning, la han gå.

Anonymkode: 6dc02...d88

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke påstå at han er helt perfekt, etter å ha bare møtt ham én gang?

Du er ikke forpliktet til ham på noen måter. Hvis du ikke vil treffe ham igjen, så gjør du ikke det. Life goes on.

Anonymkode: 28e14...f38

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dro på en tinderdate på torsdag og jeg må innrømme at jeg faktisk ble veldig skuffet når jeg så han. Bildene hans har virkelig ikke vist sannheten. Men jeg ble og tenkte å gi han en sjanse likevel. Og jeg simpelthen elsker personligheten hans. Han har alt jeg ser etter hos en mann. Vi hadde sex (fordi jeg likevel tente på han selv om han ikke var like Kjekk som jeg hadde sett for meg), og jeg ble litt skuffet der også. Utstyret var mer enn ok men han var litt tafatt i sexen var litt kjedelig. 

Men utenom dette så er han helt perfekt. Rolig og veldig snill, har gode verdier i livet, har livet på stell, god jobb, han gir mye av seg selv og er ærlig. Han virker som er god mann som man kan stole på. 

Men jeg greier ikke helt å se for må livet mitt med han når jeg allerede nå ikke synes han er spesielt Kjell. Er det overflatisk av meg å droppe han nå? Bør jeg gi han en sjanse? Har jo hørt at når man blir glad i noen så blir de penere, og det er jo sant. 

Får litt dårlig samvittighet av å sitte og skrive dette her. Fordi jeg liker han så godt som person. 

Hva ville dere gjort? 

Bare dropp han, du fortjener ikke en super date med fin personlighet. Utseende kan  nok mange andre leve godt med. 

Anonymkode: c0af9...1a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ok. 

Anonymkode: ab2ac...a6a

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke påstå at han er helt perfekt, etter å ha bare møtt ham én gang?

Du er ikke forpliktet til ham på noen måter. Hvis du ikke vil treffe ham igjen, så gjør du ikke det. Life goes on.

Anonymkode: 28e14...f38

Hun har da innviet vagina for han. Bør hun ikke opptre mer sømmelig?

Anonymkode: 975f1...1b3

AnonymBruker
Skrevet

Synes du er voldsomt overfladisk her. 

Du gidder ikke gi han en sjans fordi han ikke leverer 100% ved første øyekast. Men allikevel var han bra nok for sex? 

Er du redd for at han ikke er pen nok for ditt image? Eller hva er greia? Du er jo tiltrukket av han. 

Er det rart menn blir bitre når de møter slikt? Og jeg er en dame som sier dette. Folk må slutte å være så overfladiske. 

Anonymkode: e87fe...511

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere gjort? 

Sex blir jo bare bedre og bedre jo mer man har det med samme person og lærer hverandre å kjenne. Kan jo hende at han og syntes at du og var kjedelig.

Du kan jo gi han en sjangse. Enig i at man må synes at en evt. kjæreste er fin utseendemessig og, men dere er jo bare på dateren og det kan jo hende du syns han blir penere jo mer du blir kjent med han. Det har skjedd med meg før i alle fall :) 

Anonymkode: 34ac1...fc8

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er ute etter et seriøst forhold synes jeg du også burde være tiltrukket av han utseendetmessig. Synes man må være tiltrukket fysisk og psykisk. Hadde gitt han en sjanse til å sett om det kunne forandret seg, men så hadde jeg gått videre hvis ikke. Dessuten synes jeg det startet dårlig med at han bruker bilder som tydeligvis ikke viser hvordan han egentlig ser ut.

Du har ingenting å ha dårlig samvittighet for.

Anonymkode: ce102...9bb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke eksen min var spesielt tiltalende å se på med en gang, men fy fader hvor han sjarmerte meg etterhvert! 

Anonymkode: 6f760...a9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at du ikke trenger å tenke så mye. Du har jo ingen forplikelser for denne mannen ennå. Dere bare dater litt og finner ut av det etter hvert.

Anonymkode: 40668...931

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere gjort? 

Du er en ustabil og overflatisk person som overanalyserer de minste svakheter hos menn uten å se deg selv i speilet.

Anonymkode: fb14e...8b9

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg har tenkt litt på dette og har bestemt meg for å gi han en sjanse til. Jeg liker han så godt at jeg greier ikke helt la han være kjenner jeg. Det virker som han er interessert også så jeg tror jeg går for det. Når jeg tenker meg om så er han jo slett ikke stygg. Han bare hadde fremstilt seg selv som veldig kjekk både på tinder og snapchat så jeg ble bare litt skuffet. 

Men han er så flott på innsiden at jeg skal prøve å se hvor dette ender.  Kanskje han greier å sjarmere meg en dag likevel.  Han virker som å være en herlig person så jeg føler ikke helt jeg er villig til å kaste vekk det før jeg virkelig må:)

hilsen ts

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Jeg (som mann) syntes det er verre å gå etter hvor god jobb han har og "livet på stell" da, jeg steiler hvertfall når kvinner ser etter det (selv om jeg har en ålreit jobb, god økonomi osv, så ønsker jeg ikke at det er det viktige for en kvinne). 

At man ikke liker utseendet er en ærlig sak, men her skille jeg mellom å bli direkte skuffet eller at man er mer nøytral i betydningen av at man kanskje ikke syntes h*n er ekstremt attraktiv samtidig som man på ingen måte blir skuffet heller. Selv om flere av kvinnene jeg har datet/har vært sammen med kanskje ikke var veldig attraktive rent objektivt sett, så var det på alle måter noe likte uansett, hadde ikke gått videre hvis det hadde dreid seg om skuffelse.

Det høres kanskje overfladisk ut, men jeg tror det er vanskelig å gå videre dersom man har et sterkt negativ inntrykk av motpartens utseende allerede etter første date. Når man først har hengt seg opp i noe så tidlig, så er det gjerne vanskelig å slippe, hvilket kan forsure den videre datinga og jeg ser egentlig ikke vitsen. 

Og la oss være helt ærlige med oss selv. Alle er litt overfladiske i større eller mindre grad, de som hardnakket påstår noe annet er ikke helt ærlige med seg selv, eller har vært heldige nok til å kun treffe partnere/dates de har likt utseendet til. Det betyr ikke at h*n trenger å se ut som supermodell/superstjerne, h*n trenger ikke engang å være klassisk kjekk/søt, men man bør heller ikke bli direkte skuffet. Man må like noe ved utseendet for at det skal være liv laga. 

Anonymkode: 2b090...0c8

Skrevet

Om du tenner på han er det jo ikke noe problem i mine øyne. Om du ikke hadde synes han var tiltrekkende hadde det ikke vært noe vits, men når du synes han er digg nok til å ha sex med ville jeg absolutt gitt han en sjanse 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dro på en tinderdate på torsdag og jeg må innrømme at jeg faktisk ble veldig skuffet når jeg så han. Bildene hans har  virkelig ikke vist sannheten. Men jeg ble og tenkte å gi han en sjanse likevel. Og jeg simpelthen elsker personligheten hans. Han har alt jeg ser etter hos en mann. Vi hadde sex (fordi jeg likevel tente på han selv om han ikke var like Kjekk som jeg hadde sett for meg), og jeg ble litt skuffet der også. Utstyret var mer enn ok men han var litt tafatt i sexen var litt kjedelig. 

Hva ville dere gjort? 

Jeg har nylig gått ut med ei jente fra en datingside. Hun hadde ikke profilbilde. Hun er ikke hva folk flesk ville kalt fin, men jeg prøvde å se forbi det og har nå blitt litt forelsket i henne. Flere av vennene mine gjorde narr av utseende hennes, men jeg sier fuck dem. De kan dra til helvete, for hun er utrolig snill og morsom, og har mer lyst til å være med henne enn ei jente som har det perfekte utseende men ikke har samme personlighet.

Ikke avslå en fyr pga. dette. Jeg valgte å gå videre med ho selv om jeg hadde håpet på noen som var mer attraktiv, men jeg har fortsatt greid å få følelser for jenta og kunne ikke brydd meg mindre om utseende. Gleder meg bare til å bruke mer tid med henne.

Og det vil ikke si at jeg syns hun er stygg, vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge dette, men ho er søt. Ho er litt guttete, kort hår, eh vet ikke hvordan jeg skal si det, så dropper det. Men det har ikke noe å si, for jeg bryr meg ikke. Jeg vil være med henne fordi jeg liker å bruke tid med henne.

• Liker 3
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Vel. Om den første daten skulle bragt deg til toppen av fjellet, så ville alt etter det bli en evig nedtur...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...