Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er arbeidsledig, men har nå fått tilbud om praksisplass ca 4 mil fra der jeg bor, noe som betyr mye kjøring og utgifter til drivstoff.

Vanligvis får man jo kjøregodtgjørelse når man er i praksis, men hvordan blir der i mitt tilfelle? Jeg har nemlig grunnstønad til drift av bilen på kr 1350 per måned, det dekker jo langt ifra så mye som 8 mil kjøring 5 dager i uka.

Noen som kan hjelpe?

Anonymkode: 6d896...ca7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får stønad til bruk og drift av bilen i forhold til den funksjonshemmingen som har gitt deg stønaden, og sannsynligvis og har gitt deg Nav bil. 

Skal du i praksis og kjøre 3 mil daglig så blir dette en annen skål. Du vil jo da og få en høyere km bruk av bilen og må muligens også utvide forsikringen din sin kjørelengde. Normalt sette vil sistnevnte være noe du selv vil måtte dekke. Spør dem som skal sende deg i praksis/Nav. 

Dette vil jo og se annerledes ut dersom du har fått bilen for å komme tilbake i jobb, eller for å være i jobben du har blitt arbeidsledig fra. Å ikke gi alle opplysninger i hi fører jo da til at du ikke kan få mer presise svar. 

Anonymkode: 90826...7ba

Skrevet

Grunnstønad og kjøring i forbindelse med praksisplass har ingenting med hverandre å gjøre!

Enten får du kjøregodtgjørelse i praksisplass, eller så får du det ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg håper dette stemmer, er redd jeg mister grunnstønaden om jeg søker om kjøregodtgjørelse.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg håper dette stemmer, er redd jeg mister grunnstønaden om jeg søker om kjøregodtgjørelse.

Grunnstønaden skal du ikke miste, men du kan få avslag på kjøregodtgjørelse fordi du har grunnstønad som skal dekke drift av bilen. Har du grunnstønad  til bil etter nye eller gamle regler? (Tror endringen var rundt 2008/2010?)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnstønaden skal du ikke miste, men du kan få avslag på kjøregodtgjørelse fordi du har grunnstønad som skal dekke drift av bilen. Har du grunnstønad  til bil etter nye eller gamle regler? (Tror endringen var rundt 2008/2010?)

Etter nye regler. Fikk stønad til å kjøpe bil i 2013, fikk grunnstønaden innvilget etter det. Hva er forskjellen på de nye og gamle reglene?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter nye regler. Fikk stønad til å kjøpe bil i 2013, fikk grunnstønaden innvilget etter det. Hva er forskjellen på de nye og gamle reglene?

DU får ikke reduksjon i kjøregodtgjørelse. dette er grunnløse teorier.

Grunnstønaden hjelper til med å dekke de utgifter du allerede har.

Kjøregodtgjørelse dekker utgifter du får i forbindelse med selve reisen.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke sikker på hva de nye reglene medfører fordi jeg hadde gr. St. Etter gamle regler og fikk utvidet etter nye regler da jeg fikk bil. Da var det noe styr i forbindelse med regelendringen. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, MapleSirup skrev:

DU får ikke reduksjon i kjøregodtgjørelse. dette er grunnløse teorier.

Grunnstønaden hjelper til med å dekke de utgifter du allerede har.

Kjøregodtgjørelse dekker utgifter du får i forbindelse med selve reisen.

NAV ansatt?

Anonymkode: ca3c2...c3c

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

NAV ansatt?

Nei, men det har ingen relevans.

Jeg sitter ikke og finner på svar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, MapleSirup skrev:

Nei, det tror jeg ikke- men du er spiss i svarene dine. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, MapleSirup skrev:

Hvordan vet du at det ikke har relevans? Kom med relevant lov og forskrifthenvisning da! 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at det ikke har relevans? Kom med relevant lov og forskrifthenvisning da! 

Ikke spør om råd på nettet, du! Dersom du ikke tror meg så slå opp i regelverket istedenfor. Hvorfor skal jeg bruke tiden min på kildehenvisninger til noe du lurer på??

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det tror jeg ikke- men du er spiss i svarene dine. 

Det er din tolkning.

Jeg svarer kort fordi jeg ikke ser grunn til å utdype unødvendig.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HUn vet vel selv om det har relevans at hun jobber i nav eller ikke.

Litt av en tone å ta til noen du får svar på spørsmål fra!! Slå opp sjæl!!

Anonymkode: 2a53e...ac8

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, MapleSirup skrev:

Ikke spør om råd på nettet, du! Dersom du ikke tror meg så slå opp i regelverket istedenfor. Hvorfor skal jeg bruke tiden min på kildehenvisninger til noe du lurer på??

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare MapleSirup, jeg ble beroliget av svarene dine da det blir en dyr utgift å kjøre så mye når jeg går over til dagpenger (har sykepenger nå i friskmeldingsperioden) :-)

Jeg ser at en annen ab her har vært krass her, vil bare si at det ikke er meg som har skrevet det! Hvorfor være så frekk, ab?

Hilsen TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, MapleSirup skrev:

Det er din tolkning.

Jeg svarer kort fordi jeg ikke ser grunn til å utdype unødvendig.

Kjenner mennesketypen. Lite reflektert.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner mennesketypen. Lite reflektert.

Wow! Meld deg på Åndenes makt! :ironi:

Bare hyggelig, TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...