Gå til innhold

Hva slags sjokolade

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inneholder ikke spor av nøtter?

Anonymkode: df37a...575

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

?

AnonymBruker
Skrevet

Kinder er ikke utz da :( Så det finnes 1 sjokolade i hele Norge som er trygg?
Hva når det ikke står "kan inneholde spor av nøtter" bakpå sjokoladen, er den trygg da? De plikter vel å opplyse dersom den kan inneholde spor av nøtter? Nidar f.eks har merket 1 sjokolade med "kan inneholde spor av nøtter", men så er det en annen det ikke står på? Kan den ikke inneholde nøtter da?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kinder er ikke utz da :( Så det finnes 1 sjokolade i hele Norge som er trygg?
Hva når det ikke står "kan inneholde spor av nøtter" bakpå sjokoladen, er den trygg da? De plikter vel å opplyse dersom den kan inneholde spor av nøtter? Nidar f.eks har merket 1 sjokolade med "kan inneholde spor av nøtter", men så er det en annen det ikke står på? Kan den ikke inneholde nøtter da?

Det spørs, jo, ts, hvilke nøtt (eller nøtter) du reagerer mot og i hvilken grad du reagerer på dem? Jeg vet ikke. :vetikke: Om du er hyperallergisk mot peanøtter men tåler spor av mandler så åpner det seg nye muligheter. Ingen er nemlig allergisk mot "nøtter" uten noen form for differanse mellom de ulike typene. 

Når du vet hva du absolutt må unngå alle spor av er resten ren logikk: du kan ikke spise sjokolade produsert i samme lokale eller på samme utstyr der de også produserer produkter som inneholder denne nøtten. Resten er ok. Husk å oppdatere kunnskapen, for ingen produserer samme vare i årevis. 

Anonymkode: ffa44...90d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den 18.4.2016 at 19.54, AnonymBruker skrev:

Det spørs, jo, ts, hvilke nøtt (eller nøtter) du reagerer mot og i hvilken grad du reagerer på dem? Jeg vet ikke. :vetikke: Om du er hyperallergisk mot peanøtter men tåler spor av mandler så åpner det seg nye muligheter. Ingen er nemlig allergisk mot "nøtter" uten noen form for differanse mellom de ulike typene. 

Når du vet hva du absolutt må unngå alle spor av er resten ren logikk: du kan ikke spise sjokolade produsert i samme lokale eller på samme utstyr der de også produserer produkter som inneholder denne nøtten. Resten er ok. Husk å oppdatere kunnskapen, for ingen produserer samme vare i årevis. 

Anonymkode: ffa44...90d

Dødelig allergisk mot hasselnøtter, men prøven viste peanøtter og. Jeg tåler ingen av nøttene i "nøtteblandinger", men tåler cashew (som vel ikke er en nøtt..). Tåler ikke mandler.

Jeg har spist peanøtter uten å dø, men så har jeg spist sjokolade uten å dø og, men sist jeg spiste sjokolade var det tydeligvis spor av nøtter for jeg fikk en sterk allergisk reaksjon og måtte på legevakt.

Google fortalte meg at Kitkat (nestlé) er fri for nøtter.

Freia svarte på min mail og fortalte meg at ingen av deres produkter er fri for nøtter. Ikke engang bakekakaoen?? 

Som sjokoholiker er det selvsagt stor misnøye i hodet mitt for tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...