AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #1 Skrevet 16. april 2016 Hei. Jeg er en jente på 20 år som sitter I en forferdelig situasjon. Jeg har verken jobb eller krav på sosialstøtte, da jeg venter på aap. Samboeren min har akkurat fått en jobb på kiwi der han jobber 2 dager I uken. Vi vet ikke når første lønning kommer og nå er livet virkelig hardt. Ingen av oss har foreldre vi kan spørre om en lite lån av, og venner blir det mindre og mindre av etter som vi ikke har råd til å delta på sosiale eventer. Kjøleskapet er tomt og fryseren tømmes I morgen. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Håper noen kan komme med gode råd, det haster. Takk for alle svar på forhånd Anonymkode: ab131...233
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #2 Skrevet 16. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er en jente på 20 år som sitter I en forferdelig situasjon. Jeg har verken jobb eller krav på sosialstøtte, da jeg venter på aap. Samboeren min har akkurat fått en jobb på kiwi der han jobber 2 dager I uken. Vi vet ikke når første lønning kommer og nå er livet virkelig hardt. Ingen av oss har foreldre vi kan spørre om en lite lån av, og venner blir det mindre og mindre av etter som vi ikke har råd til å delta på sosiale eventer. Kjøleskapet er tomt og fryseren tømmes I morgen. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Håper noen kan komme med gode råd, det haster. Takk for alle svar på forhånd Anonymkode: ab131...233 Kontakt frelsesarmeen. De leverer ut gratis mat til trengende i flere byer PS Man kan få sosialstøtte i påvente av utbetalinger fra NAV (bl.a. aap som du nevner) Anonymkode: 9a0b9...d4b 13
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #3 Skrevet 16. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontakt frelsesarmeen. De leverer ut gratis mat til trengende i flere byer PS Man kan få sosialstøtte i påvente av utbetalinger fra NAV (bl.a. aap som du nevner) Anonymkode: 9a0b9...d4b Jeg har ikke råd til bussbillett, så kommer meg ikke til Frelsesarmeen. Nav mener at vi har nok til å forsørge oss selv, noe som ikke stemmer, men vi desverre ikke får gjort noe med. Anonymkode: ab131...233
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #4 Skrevet 16. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke råd til bussbillett, så kommer meg ikke til Frelsesarmeen. Nav mener at vi har nok til å forsørge oss selv, noe som ikke stemmer, men vi desverre ikke får gjort noe med. Anonymkode: ab131...233 Du kan levere inn en søknad om økonomisk sosialhjelp på Helse og velferdskontoret i Kommunen. Man kan også få krisehjelp. Husk å ta med nødvendig dokumentasjon som skal legges ved søknaden (ring dem først og hør hvilke dokumenter som kreves) Anonymkode: 9a0b9...d4b 8
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #5 Skrevet 16. april 2016 Dumpsterdiving er også en løsning Anonymkode: 9a0b9...d4b 15
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #6 Skrevet 16. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke råd til bussbillett, så kommer meg ikke til Frelsesarmeen. Nav mener at vi har nok til å forsørge oss selv, noe som ikke stemmer, men vi desverre ikke får gjort noe med. Anonymkode: ab131...233 Kanskje samboeren din kommer seg dit? Hvordan kommer han seg til jobb om dagene? Har han månedskort på bussen? Anonymkode: 9a0b9...d4b 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #7 Skrevet 16. april 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke råd til bussbillett, så kommer meg ikke til Frelsesarmeen. Nav mener at vi har nok til å forsørge oss selv, noe som ikke stemmer, men vi desverre ikke får gjort noe med. Anonymkode: ab131...233 Hvordan vet du at NAV mener det? Har dere fått skriftlig beskjed om dette? Anonymkode: 9a0b9...d4b 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #8 Skrevet 16. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje samboeren din kommer seg dit? Hvordan kommer han seg til jobb om dagene? Har han månedskort på bussen? Anonymkode: 9a0b9...d4b Han låner bilen til moren sin, men kan ikke kjøre lengre enn til og fra jobb. Vi må betale for bensin selv, og tør ikke å kjøre unødvendig i tilfelle han ikke kommer seg på jobb Anonymkode: ab131...233
SøtMelon Skrevet 16. april 2016 #9 Skrevet 16. april 2016 På Kiwi selger de FirstPrice varer. Tror et kneippbrød koster 7 kr. Om dere får lånt dere litt penger, bør dere helst handle matvarer av billigste merke. Og det trenger ikke bety at det er dårlig Har dere flasker dere kan pante, eller ting å selge? Kan dere eventuelt ta på dere småjobber/tjenester utenom? 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #10 Skrevet 16. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Han låner bilen til moren sin, men kan ikke kjøre lengre enn til og fra jobb. Vi må betale for bensin selv, og tør ikke å kjøre unødvendig i tilfelle han ikke kommer seg på jobb Anonymkode: ab131...233 Han kan ikke spørre moren sin om et lite lån for å dekke bussbilletten til deg da? Anonymkode: 9a0b9...d4b 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #11 Skrevet 16. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at NAV mener det? Har dere fått skriftlig beskjed om dette? Anonymkode: 9a0b9...d4b Ja, har fått skriftlig beskjed om det. De kan ikke regne leien på 7000kr som en utgift siden hybelen ikke er utleie godkjent. Fikk også nå nylig avslag på søknad om støtte til medisinene mine. Må nok slutte på dem og behandlingen siden de nekter å hjelpe til. Anonymkode: ab131...233
SøtMelon Skrevet 16. april 2016 #12 Skrevet 16. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, har fått skriftlig beskjed om det. De kan ikke regne leien på 7000kr som en utgift siden hybelen ikke er utleie godkjent. Fikk også nå nylig avslag på søknad om støtte til medisinene mine. Må nok slutte på dem og behandlingen siden de nekter å hjelpe til. Anonymkode: ab131...233 Dette er jo bare helt forferdelig 8
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #13 Skrevet 16. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han kan ikke spørre moren sin om et lite lån for å dekke bussbilletten til deg da? Anonymkode: 9a0b9...d4b Har ikke mulighetentil det :/ Anonymkode: ab131...233
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #14 Skrevet 16. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, har fått skriftlig beskjed om det. De kan ikke regne leien på 7000kr som en utgift siden hybelen ikke er utleie godkjent. Fikk også nå nylig avslag på søknad om støtte til medisinene mine. Må nok slutte på dem og behandlingen siden de nekter å hjelpe til. Anonymkode: ab131...233 Kan dere ikke finne en bolig som er utleiegodkjent? Anonymkode: 9a0b9...d4b 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #15 Skrevet 16. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan dere ikke finne en bolig som er utleiegodkjent? Anonymkode: 9a0b9...d4b Det er nesten ingen som godtar nav garanti nå, men leter hele tiden Anonymkode: ab131...233
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #16 Skrevet 16. april 2016 Da får dere gå for dumpsterdiving som en annen her nevnte. Samboer din jobber jo på Kiwi, han vet vel når de kaster varer? Anonymkode: 26ca2...30a 8
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #17 Skrevet 16. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er nesten ingen som godtar nav garanti nå, men leter hele tiden Anonymkode: ab131...233 Dumpsterdiving!!! Anonymkode: 26ca2...30a 3
Gjest Juami Skrevet 16. april 2016 #18 Skrevet 16. april 2016 1 minutt siden, SøtMelon skrev: På Kiwi selger de FirstPrice varer. Tror et kneippbrød koster 7 kr. Om dere får lånt dere litt penger, bør dere helst handle matvarer av billigste merke. Og det trenger ikke bety at det er dårlig Har dere flasker dere kan pante, eller ting å selge? Kan dere eventuelt ta på dere småjobber/tjenester utenom? Ja, du kan gå inn på Finn.no og se om det er noen småjobber i nærheten av der du bor. Eventuelt ta av noen av bensinpengene og kjøp en pakke billig havregryn. Det metter godt, og trenger bare å kokes på vann. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men der det ikke noe fattighus eller lignende i nærheten som deler ut gratis mat? Det går an å høre med sjefen til samboeren din når lønna kommer (rart han ikke har fått dette skriftlig), og eventuelt om det er muligheter for å få den litt tidligere.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #19 Skrevet 16. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, har fått skriftlig beskjed om det. De kan ikke regne leien på 7000kr som en utgift siden hybelen ikke er utleie godkjent. Fikk også nå nylig avslag på søknad om støtte til medisinene mine. Må nok slutte på dem og behandlingen siden de nekter å hjelpe til. Anonymkode: ab131...233 Kan du snakke med fastlegen din om dette og be legen om å snakke med NAV og Helse og velferdskontoret? Anonymkode: 9a0b9...d4b 7
SøtMelon Skrevet 16. april 2016 #20 Skrevet 16. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da får dere gå for dumpsterdiving som en annen her nevnte. Samboer din jobber jo på Kiwi, han vet vel når de kaster varer? Anonymkode: 26ca2...30a Det er ikke lov å ta mat som skal kastes på Kiwi. Har jobbet på Kiwi selv, og der er de utrolig strenge:/ Men nå har alle Kiwi butikkene begynt å selge matvarer som går ut på dato, til halv pris Et tips er at dere handler på Kiwi om kvelden, da slike varer blir priset ned da. Så slipper dere at det blir utsolgt neste dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå