Gå til innhold

Råd Opp i vekt kosthold og rutiner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei på dere :)
Jeg prøver å gå opp i vekt men har ikke muligheten til tunge treningsøvelser pga sykdom. Prosessen må derfor gå hovedsaklig ut på kosthold og andre rutiner/tiltak, og eventuelt øvelser man kan gjøre i hjemmet i korte serier som ikke er for lange da jeg har utmattelsessyndrom.
Pga allergi må jeg unngå melkeprodukter. Jeg har økt fra å spise 1 gang om dagen til 2 og 3 ganger om dagen.
Er det noen som har noen generelle råd, matvaretips eller lignende til meg?!
Har også prøvd proteingainer men av å drikke en sånn shake blir jeg så mett så jeg ikke orker noe mat.

Anonymkode: 9af8d...1bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Hvis du er vant til å spise bare et måltid, ville jeg prøvd med helt vanlige porsjoner og sunn mat, 4-5 måltider om dagen. Det kan være nok til å få deg opp i vekt og gi deg mer normale mat-rutiner. Ett måltid for dagen er veldig lite.

Jeg ville valgt helt vanlige sunne matvarer: grovt brød, fisk, kjøtt, grønnsaker, frukt etc og hoppet over shaker/barer og alt sånt.

Anonymkode: 5779b...aa7

• Liker 1
Skrevet

Sundt fett og proteiner. Nøtter, nøttesmør, avokado, dadler, pinjekjærner, solsikkefrø, havregrøt, olivenolje. 

Prøv å snik inn noen drikkelige kalorier også, som juice, kokosmelk og smoothie. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...