Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.:)

Jeg har søkt på reiselivskoordinator hos Treider Fagskole til høsten. Jeg lurer på om noen av dere har gått på denne skolen, hva dere synes, om dere fikk jobb etterpå osv. Dette er noe jeg virkelig har lyst til, men skolen er jo ganske dyr og det ville vært dumt å kaste bort så mye penger dersom det ikke fører til jobb etterpå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! 

Jeg gikk på treider fagskoler i Trondheim, og så vidt jeg vet er det ingen i mitt kull som fikk seg relevant arbeid etter dette. Alle endte opp med et sykt høyt studielån, og en "utdanning" som egentlig ikke er verdt noen ting. Jeg vil anbefale deg å heller søke på noe liknende ved en høgskole/universitet, du får mye mer igjen for det og lærer mye mer. På grunn av at det er en såppas kort "utdanning", får man ikke tid til å gå i dybden på stoffet, og kunnskapen blir derfor ganske tynn.

Lykke til med det du bestemmer deg for! 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ingen flere som har gått på Treider?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg gikk på Treider og angrer veldig. Tror ingen i klassen hennes fikk relevant jobb etterpå, så sånn sett kastet de alle vekk pengene. Undervisningen var dårlig med uengasjerte lærere. 

Hun gjorde en del research på skolen før hun begynte og fant ut at det var utrolig mange som var misfornøyd og at mange jobber ikke godtok "utdannelse" fra Treider fagskole, men hun tok sjansen likevel. Hun har nå begynt på universitet for å ta den samme utdannelsen hun tok på Treider, for hun har gitt opp å få jobb med kun Treider. 

Anbefaler deg å heller studere på et skikkelig universitet/høyskole. Hvis du virkelig er motivert, klarer du å komme gjennom selvom det blir et lengre studie. 

Anonymkode: 006b1...5eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg har også dårlig erfaring med Treider. Tror ingen i klassen hennes fikk jobb, og hun studerer nå videre på høgskole. 

Anonymkode: 6aef6...6d6

• Liker 1
Skrevet

Trist å høre at folk har så dårlige erfaringer. Jeg har egentlig fryktelig lyst til å gå på den skolen, men kanskje jeg må revurdere.

Skrevet

Jeg gikk ikke på reiseliv, men advokatsekretær, og vi var ganske mange som fikk relevant jobb etterpå. Men jeg gikk på det som opprinnelig er Treider, nå er jo den og Utdanningshuset slått sammen så ting er nok litt annerledes på de andre skolene rundt om. Jeg fikk hvertfall jobb pga utdannelsen der.

• Liker 1
  • 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg gikk ikke på reiseliv men på sekretær.  Ingen i klassen har fått jobb. Jeg har fått sky høy lån. Etter å ha vært arbeidsledig i 2 år har jeg begynt videregående skole. En annen venninne av meg gikk på treider fagskole regnskap de har heller ikke fått jobb fast. Jeg anbefaler ikke skolen men det er ditt valg. Lykke til 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...