Gå til innhold

Fobi mot håndledd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater håndledd! Klarer så vidt å se på mine egne, lang mindre røre dem. Å ta pulsen på håndleddet er uaktuelt. Jeg hater når folk lener hodet på hånda i timen, eller hvis jeg løgner noe tungt og de to beina på håndleddet vises. ÆÆÆSJ!! Men kan løfte tunge ting, bare jeg ikke ser på håndleddet mitt. Det være jeg kan tenker meg er å få stukket en sprøyte på håndleddet. Herregud må bøye hendene innover bare jeg tenker på det!!

Har ikke angst og den eneste andre fobien jeg har er tripophobia  (fobi mot hull, ikke søk det opp du kommer til å angre.) Heller ingen traumatisk opplevelse fra da jeg var liten.

Brukte å tro dette var noe alle hadde, helt til jeg nevnte det for en venn og hun hadde aldri hørt om noe lignende. Ingen andre av vennene mine heller.

Er det noen her som har denne fobien?

Anonymkode: da921...59e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei har ikke denne fobien, men det er svært god hjelp å få da det finnes effektiv behandling av fobier hos psykologer

Anonymkode: 91ce8...58c

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje håndleddene dine har mange blodårer og det er dette du egentlig har fobi mot? 

AnonymBruker
Skrevet

... Håndledd har langt flere bein enn to. Åtte faktisk. Hvis du takler et fargelagt røntgenbilde kan du sjekke øverst her:
https://en.wikipedia.org/wiki/Carpal_bones

Mulig beina du referer til er radius og ulna, de to lange knoklene som går fra albuen til hånda. Hvis ikke er det sannsynlig snakk om sener.

Puls taes ikke direkte ved håndledd, men like under, ved enden av underarmen, over sena man kan kjenne der. Eventuelt kan man måle puls på halspulsåra, eller i lysken.

Sprøyter (injeksjoner for å være litt mer presis) settes ikke normalt i håndledd. Subcutane injeksjoner settes i underhudsfett, f.eks. mage eller grevinneheng, intramuskulære settes oftest i baken eller lår. Du tenker på Perifere Venekaterer (PVK) som helst settes i blodårer i underarm eller håndbak (heller ikke disse ved håndledd). Annen bruk og andre funksjoner.

Tror du sikter til området nederst på underarmene, men før håndleddet, når du beskriver dette du misliker så sterkt.

Oppfordrer deg på det sterkeste til å oppsøke hjelp. Du har trolig underarmer selv, og å klare å omgås egen kropp er essensielt for overlevelse og trivsel.

Anonymkode: a4271...2d3

AnonymBruker
Skrevet

Ps:
Vi kan se at du svarer til deg selv (samme anonymkode på innlegg 1 i tråden og innlegg 3). 

Just saying.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha jævlig kleint :3

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ps:
Vi kan se at du svarer til deg selv (samme anonymkode på innlegg 1 i tråden og innlegg 3). 

Just saying.

Ingen kommenterer da enda kleinere det

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

... Håndledd har langt flere bein enn to. Åtte faktisk. Hvis du takler et fargelagt røntgenbilde kan du sjekke øverst her:
https://en.wikipedia.org/wiki/Carpal_bones

Mulig beina du referer til er radius og ulna, de to lange knoklene som går fra albuen til hånda. Hvis ikke er det sannsynlig snakk om sener.

Puls taes ikke direkte ved håndledd, men like under, ved enden av underarmen, over sena man kan kjenne der. Eventuelt kan man måle puls på halspulsåra, eller i lysken.

Sprøyter (injeksjoner for å være litt mer presis) settes ikke normalt i håndledd. Subcutane injeksjoner settes i underhudsfett, f.eks. mage eller grevinneheng, intramuskulære settes oftest i baken eller lår. Du tenker på Perifere Venekaterer (PVK) som helst settes i blodårer i underarm eller håndbak (heller ikke disse ved håndledd). Annen bruk og andre funksjoner.

Tror du sikter til området nederst på underarmene, men før håndleddet, når du beskriver dette du misliker så sterkt.

Oppfordrer deg på det sterkeste til å oppsøke hjelp. Du har trolig underarmer selv, og å klare å omgås egen kropp er essensielt for overlevelse og trivsel.

Jeg har mindre fobi nå enn når jeg var liten, og jeg har ikke hatt noen veldig store problemer med dette foreløpig da jeg bare lar være å se på de, så tror jeg skal vente litt foreløpig :) Lagde forumet i hovedsak for å se om dette var en veldig vanlig fobi (har alltid trodd det). Men takk for råd! 

Det er selve håndleddet jeg synes er ekkelt (knekken liksom, ugh), så blir det mindre og mindre ut over armen, siden nederst på armen er ganske nærme er det nok derfor, men det er selve håndleddet som er værst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...