AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #1 Del Skrevet 15. april 2016 Jeg er snart 30, men opplevde noe for mange mange år siden som gjorde at jeg mistet vennegjengen min. Etter dette lukket jeg meg helt, fikk angst og lav selvfølelse. Dette har jeg hatt siden, men har likevel klart meg bra takket være familie, kjæreste og en god barndomsvenn. For å eksemplifisere hvordan jeg ble etter at jeg mistet nettverket mitt: Hvis jeg ser bekjente i butikken får jeg hjertebank, blir flau, ser ned. Får ofte en følelse av at folk tenker negativt om meg - tolker ofte ting og andres kroppsspråk dithen at de ikke liker meg. Får ofte prestasjonsangst hvis folk stiller mer spørsmål og plutselig vil lytte til MEG. Hvis en kollega plutselig foreslår at vi skal finne på noe på fritiden for eksempel får jeg helt noia og tenker "Ånei, jeg er ikke vennematerialet aner ikke hvordan jeg kan bli akseptert for den jeg er" og så lurer jeg meg unna med en dårlig unnskyldning. Jeg er i utgangspunktet en sprudlende og egentlig også utadvendt person, men hvordan kan jeg snu den negative spiralen jeg i 10 år har surret meg inn i? Hvordan kan jeg øke selvfølelsen min? Og hvordan kan jeg skaffe meg venner og et nettverk igjen? Flyttet til hjembyen min, hvor jeg ikke har venner i nærheten men bekjente fra skoletiden.. Hvordan snur man liksom en negativ trend som har vart i så mange år.. Anonymkode: 27ccb...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøtMelon Skrevet 15. april 2016 #2 Del Skrevet 15. april 2016 (endret) Hei! Hva var det du opplevde som forandret både deg og hverdagen din? Det er helt i orden om du forandrer historien noe, om du ikke ønsker å utlevere deg. Jeg fikk vondt av lesningen, og kjenner meg igjen i mye.. Jeg har inntrykk av at du er både reflektert og oppegående. Endret 15. april 2016 av SøtMelon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå