AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #21 Skrevet 16. april 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ha ha. Jeg ser det levende for meg. Og disse damene er egentlig selvopptatte, for de tror de er så viktige i andre sine liv. Det er det de lever på, å føle seg ønsket av andre. Og de blir nok også litt høy på å ha dårlig samvittighet for de som de ikke får tid til. Martyrrollen i et nøtteskall. Anonymkode: 2972f...538 Du må jo være veldig enkel å kommunisere med, med tanke på at du slipper å undre på hvorfor andre mennesker gjør noe annerledes enn deg selv. Må være enkelt å leve og tenke sånn som du gjør, rett og slett legge dårlige intensjoner i alt du ikke forstår eller vil forstå. Du kan jo bare si rett ut at dette får deg til å føle deg oversett og at det er slitsomt og kjedelig når du står oppi en slik situasjon? I stedet for å angripe alle sammen og si at de er selvopptatte og blabla. Det blir så uriktig og veldig lite nyansert! Anonymkode: 16131...3b1 1
20052014 Skrevet 16. april 2016 #22 Skrevet 16. april 2016 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg er nylig blitt singel etter 8 år, og er litt ute av dette gamet. For et par uker siden kom jeg i kontakt med en venninne av eksen til en venn av meg. Vi møttes på mandag over en kaffe, og det virket som det gikk kjempebra. Under samtalen kom en av hobbyene mine opp, og hun sa hun var interessert i å bli med en gang. Da vi skilte lag etterpå, tok hun igjen opp dette og sa hun ville være med. Mandag kveld sendte jeg en "takk for i dag, det var hyggelig"-melding. Denne svarte hun ikke på før to dager senere, men sa da "ja, det var hyggelig, dette må vi gjøre igjen". Onsdag kveld sendte jeg en melding og spurte om hun fortsatt var interessert i å bli med på det vi snakket om. Nå har hun enda ikke svart, og det er snart tre dager siden. Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal tolke dette. Hun virker som en ganske sjenert jente, men hadde hun vært interessert, ville hun vel svart innen nå? Skal jeg tolke dette som at hun ikke er interessert likevel? Synes i såfall at det er rart at hun virker så positiv og sier hun synes vi skal møte igjen i første melding etter det første møtet vårt. Hva tenker dere? Uinteressert? - M24 Anonymkode: fd2c6...c48 Det kan ingen av oss vite. Hun er antageligvis ikke kjempe forelsket i deg nå allerede, men kunne gjerne tenkt seg å bli bedre kjent med deg. Så jeg ville egentlig bare sett sånn på det, ventet på å møte mennesket å se om man passer sammen og har det fint sammen? Senere når man har funnet ut av noe slikt, så kan man vurdere hvor interessert man er - ikke før man har blitt kjent Å møte deg på date betyr ikke forelskelse og stor interesse, det betyr at hun er nysgjerrig på deg. Ta det som et kompliment, du kan være sikker på at du har gjort noe for å vekke interessen hennes og nå bør du bare slappe av og være deg selv. Endret 16. april 2016 av 20052014 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #23 Skrevet 16. april 2016 4 timer siden, PetterPanne skrev: Kompis, damer lever med telefonene sine i hånda. Om hun ikke svarer deg er det en grunn til det. Jeg ville latt være å tenke eller analysere så mye over det, og heller bare gått videre med livet. Jeg bruker sjeldent mobiltelefonen min, har den ofte på flymodus fordi jeg ikke gidder alle meldingene og telefonsamtalene. Jeg gidder ikke å være tilgjengelig hele tiden. Men jeg får jo med meg meldinger som tikker inn innimellom likevel, og er en melding viktig for meg så svarer jeg med en gang jeg ser den. Så frem jeg ikke blir distrahert av noe annet, da kan meldingen ligge en evighet før jeg får svart på den. Men du skriver at det er ei venninne av eksen sin, som du nettopp har kommet ut av forhold med etter 8 år. Skal ikke se bort i fra at det også kan være en av grunnene til at hun svarer så sent, for det er ikke alltid like populært å hooke opp med eksen til venninna si. Anonymkode: 17a43...573 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #24 Skrevet 16. april 2016 Folk må være veldig forsiktige med hvor og hvem de tar råd ifra. Anonymkode: 16131...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #25 Skrevet 16. april 2016 Jeg er bare kronisk treg til å svare. Lengre ting som mail etc. kan jeg godt bruke 1 - 3 mnd å svare på. Så lenge en sms ikke er av typen "SOS, kan du ringe meg ASAP, krise!!", eller "er der om 5 min, hvor finner jeg deg, inne eller på trappa" o.l., så kan det drøye med de og. Jeg foretrekker å være tilstede her og nå, og lar FB, sms og slikt ligge så lenge jeg er opptatt med noe og noen, synes det er redpektløst å sitte med nesa i skjermen hele tiden. Ikke minst fordummende og lite givende. Kan gå dager mellom hver gang jeg åpner PC-en. Ikke alle av oss er så glad i dette nymotens, stressende samfunnet med sms, insta, twitter, whatsapp, blogging, dogging, snapchat, mail, jodel, kakkel, skype, hype, messenger og whatnot. Jeg orker bare ikke være tilgjengelig hele tiden, og har heller ikke skrevet noen kontrakt på at jeg skal det. Jeg liker dessuten å la meldingen "kverne" før jeg sender den. Det er ikke noe personlig, og det må folk bare forstå. Unntaket er om jeg klart og tydelig har bedt noen om å aldri kontakte meg, og sagt jeg ikke vil ha noe mef de å gjøre. DA er det personlig Jeg synes ikke to dager er lenge. Jeg synes det går på et blunk, og for meg er det tidkrevende å sette meg ned og forfatte et svar, samme hvor kort. Da må jeg ha tiden og roen til det. Kall meg gjerne sær, jeg liker sær. Anonymkode: 9b06b...66e 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #26 Skrevet 16. april 2016 Tenk hvor bra kjæresteemne det er, da? Å få en kjæreste som IKKE sitter med trynet ned i telefonen hele tiden Luksus, den dag i dag! Anonymkode: 16131...3b1 3
Rammfrø Skrevet 16. april 2016 #27 Skrevet 16. april 2016 (endret) Ville sett på det som en positiv ting. En som ikke sitter med mobilen konstant som kanskje synes det er viktigere med andre ting i hverdagen. En som ikke sitter med nesen i skjermen når man ser på noe sammen. Hun har ikke gitt tegn på å avvise deg enda! Ikke hør på disse mobilslavene! Endret 16. april 2016 av Rammfrø 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #28 Skrevet 16. april 2016 2 timer siden, Rammfrø skrev: Ville sett på det som en positiv ting. En som ikke sitter med mobilen konstant som kanskje synes det er viktigere med andre ting i hverdagen. En som ikke sitter med nesen i skjermen når man ser på noe sammen. Hun har ikke gitt tegn på å avvise deg enda! Ikke hør på disse mobilslavene! Jeg kan ikke tenkte meg at hun ikke har sett på mobilen i løpet av 3 dager, så her har hun antaglig ignorert meldingen eller utsatt å svare. Jeg ser ikke på det som noe positivt. TS: Det forundrer meg ikke om mange på forumet her sitter i daten din sin posisjon, og gir svar ut fra at de selv ikke ønsker å miste interessen fra en som dem holder på gress. Syns du skal gå videre, ta kontakt med andre jenter, så kan du svare henne dersom hun en gang får somlet seg til å gi deg respons. Anonymkode: e9d59...f60 2
danbanan Skrevet 16. april 2016 #29 Skrevet 16. april 2016 Enig i at det er ren høflighet å ikke vente for lenge med å svare. Handler om å respektere motparten. Hvis en dame bruker veldig lang tid på å svare, så er hun ikke særlig interessert, det er i hvert fall min erfaring.
Charmander Skrevet 16. april 2016 #30 Skrevet 16. april 2016 Jeg kjenner meg selv såpass godt at når jenter holder på slik så gidder jeg bare ikke å bruke hverken energi eller tid på de.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #31 Skrevet 16. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke tenkte meg at hun ikke har sett på mobilen i løpet av 3 dager, så her har hun antaglig ignorert meldingen eller utsatt å svare. Jeg ser ikke på det som noe positivt. TS: Det forundrer meg ikke om mange på forumet her sitter i daten din sin posisjon, og gir svar ut fra at de selv ikke ønsker å miste interessen fra en som dem holder på gress. Syns du skal gå videre, ta kontakt med andre jenter, så kan du svare henne dersom hun en gang får somlet seg til å gi deg respons. Anonymkode: e9d59...f60 Igjen....Det er så interessant å høre hvordan du tenker og konkluderer. Ting vil jo ikke gå inn i skallen din, og tilsammen blir det voldelig kommunikasjon og giraffspråk. Vet du hva det er? Anonymkode: 16131...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #32 Skrevet 16. april 2016 1 time siden, Charmander skrev: Jeg kjenner meg selv såpass godt at når jenter holder på slik så gidder jeg bare ikke å bruke hverken energi eller tid på de. Din mening eller din erfaring? Anonymkode: 16131...3b1
Charmander Skrevet 16. april 2016 #33 Skrevet 16. april 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Din mening eller din erfaring? Anonymkode: 16131...3b1 Begge deler :-)
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #34 Skrevet 16. april 2016 Godt mulig hun er blant jentene Arcturus beskriver. Eller hun er bare uinteressert. Kan legge til at det SKJER at man svarer sent selv om man er interessert, rett og slett fordi man tenker nøye igjennom hva man svarer. Men har man fått et konkret forslag om en date, så bruker man ikke tre dager. Er man usikker på om man er ledig, kan man si det. Jeg hadde ikke lagt mye i det. Hiv deg ut i datingen igjen - finner du en annen jente, så gå for det. Om denne vinglebøtta svarer deg senere så er hun for sent ute. Anonymkode: 29f12...f0d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #35 Skrevet 16. april 2016 5 timer siden, Rammfrø skrev: Ikke hør på disse mobilslavene! Så lenge mobilen er apparatet en person kan nås på, så vil jeg si tre dager er lenge å gå "under jorden". Hadde moren min ringt eller sendt melding og ikke fått svar på tre dager, hadde hun blitt bekymret. Det hadde vært fint om vi alle bare kunne koble av, men så lenge vi har relasjoner å forholde oss til, så er ikke det realiteten. Hun er overhodet ikke pliktig å svare TS innen en viss tid, men hun bruker antakeligvis mobilen også til å holde kontakt med venner, familie og jobb. Og så lenge ens familie, gode venner og sjefen forventer å kunne få svar fra deg en gang iblant, er det sannsynlig at man sjekker mobilen - hvilket dessverre gjør mesteparten av befolkningen til obligatoriske "mobilslaver", rett og slett utifra behov om å delta i samfunnet. Poenget er at de fleste av oss må rett og slett kikke på mobilen en gang i løpet av tre dager, utifra andre forpliktelser. Så sannsynligheten for at hun ikke har sett den, er svært liten. Anonymkode: 29f12...f0d
FriCol Skrevet 16. april 2016 #36 Skrevet 16. april 2016 Søsteren min bruker ofte 2-3 dager på å svare på meldinger, noen ganger svarer hun ikke i det hele tatt. Tror det er fordi hun ikke liker å være så tilgjengelig til enhver tid. Det er rett og slett ikke alle mennesker som svarer på meldinger med én gang de ser den uten at man trenger å legge så mye i det 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #37 Skrevet 16. april 2016 2 minutter siden, FriCol skrev: Søsteren min bruker ofte 2-3 dager på å svare på meldinger, noen ganger svarer hun ikke i det hele tatt. Tror det er fordi hun ikke liker å være så tilgjengelig til enhver tid. Det er rett og slett ikke alle mennesker som svarer på meldinger med én gang de ser den uten at man trenger å legge så mye i det Men hva slags meldinger er det snakk om her? Jeg kan drøye lenge på Facebooksamtaler eller generell chit chat. Samtaler kan gå frem og tilbake med dager imellom. Men dette er samtaler om ting som ikke er presserende eller krever noen avklaring. Konkrete planer / forslag som skal finne sted i nær fremtid, skal man selvsagt svare på. Det er normal folkeskikk. TS har også et eget liv og en egen timeplan som er like viktig som hennes, så det handler om å ta hensyn. Man ignorerer ikke en invitasjon. Anonymkode: 29f12...f0d 1
Gjest Minesveiper Skrevet 16. april 2016 #38 Skrevet 16. april 2016 Tenker at hun er vinglete jeg. Kanskje hun liker deg litt, men vet ikke om det er nok til at det kan bli følelser av det. Eventuelt dater hun flere også og har bare vanskeligheter med å bestemme seg. Rart at hun sier at hun vil finne på noe igjen. Det er liksom å gå litt for langt dersom det er et forsøk på å bare være hyggelig.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #39 Skrevet 16. april 2016 TS: Har du i det hele tatt tenkt tanken på at hun kan ligge med omgangssyke eller influensa og ikke ha kapasitet til å forholde seg til annet enn seg selv? Ro ned... Anonymkode: ebc8c...8d6 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #40 Skrevet 16. april 2016 1 time siden, Charmander skrev: Begge deler :-) Så hvis du ikke er interessert i en jente, så lar du være å svare og håner ut tiden, men spør henne ut på date for å holde henne på gress, selvom du ikke er interessert? Og sånn gjør også de du møter på? Å forvente stor interesse i en startfase som dette og at man må sitte dagen lang å sende sms`er frem og tilbake, høres bare tull ut. Anonymkode: 16131...3b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå