AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #1 Skrevet 15. april 2016 Hei, Jeg er nylig blitt singel etter 8 år, og er litt ute av dette gamet. For et par uker siden kom jeg i kontakt med en venninne av eksen til en venn av meg. Vi møttes på mandag over en kaffe, og det virket som det gikk kjempebra. Under samtalen kom en av hobbyene mine opp, og hun sa hun var interessert i å bli med en gang. Da vi skilte lag etterpå, tok hun igjen opp dette og sa hun ville være med. Mandag kveld sendte jeg en "takk for i dag, det var hyggelig"-melding. Denne svarte hun ikke på før to dager senere, men sa da "ja, det var hyggelig, dette må vi gjøre igjen". Onsdag kveld sendte jeg en melding og spurte om hun fortsatt var interessert i å bli med på det vi snakket om. Nå har hun enda ikke svart, og det er snart tre dager siden. Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal tolke dette. Hun virker som en ganske sjenert jente, men hadde hun vært interessert, ville hun vel svart innen nå? Skal jeg tolke dette som at hun ikke er interessert likevel? Synes i såfall at det er rart at hun virker så positiv og sier hun synes vi skal møte igjen i første melding etter det første møtet vårt. Hva tenker dere? Uinteressert? - M24 Anonymkode: fd2c6...c48
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #2 Skrevet 15. april 2016 Jeg tenker at enten bruker hun aldri telefonen sin (noe som er lite sannsynlig) eller så er hun ikke interessert nok i deg til at hun bruker sin tid på å svare deg på en melding. Jeg hadde aldri giddet. Anonymkode: 1b47b...8ae 2
Gjest PetterPanne Skrevet 15. april 2016 #3 Skrevet 15. april 2016 Kompis, damer lever med telefonene sine i hånda. Om hun ikke svarer deg er det en grunn til det. Jeg ville latt være å tenke eller analysere så mye over det, og heller bare gått videre med livet.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #4 Skrevet 15. april 2016 Eventuelt så er hun litt engstelig av seg, mye sjenert og syns det er skremmende og møtes igjen selvom hun ønsker Anonymkode: 97aa4...8f4 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #5 Skrevet 15. april 2016 Ett fett hva hun er. Kom deg videre. Jente som ikke gidder å svare når hun allerede, om så veldig uformelt, har foreslått ny date, er en du ikke vil ha med deg videre i livet. Vet det kan være vanskelig hvis du er interessert, men vær forberedt på et spill av dimensjoner hvis du lar deg trekke inn i det greiene her. Anonymkode: 65f1e...7b8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #6 Skrevet 15. april 2016 Jeg synes det er arrogant av henne å ikke svare, når det var hun som foreslo å bli med deg. Ikke bry deg mer med henne. Selv om man er sjenert er det ikke noe problem å svare på en melding. Anonymkode: 2972f...538 8
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #7 Skrevet 16. april 2016 Ikke alle jenter er så kompliserte som dere menn tolker dem til. Jeg er også veldig treg på å svare, enkelt og greit fordi jeg a) ikke alltid vet hvordan uka mi blir og dermed venter til jeg ser hvilken dag som passer, jeg syns ikke det er noe poeng å sende meldinger bare for å sende meldinger, det skal være en konkret beskjed og ikke "ja det vil jeg men skriver til deg senere", da venter jeg heller til jeg har et konkret svar selvom det kan ta noen dager. og b) fordi jeg ofte ikke er i humør til å forholde meg til omverdenen og avtaler, svarer ikke engang venner og går i en slags "koble av modus" når jeg er hjemme med telefonen på lydløs og orker ikke bruke energi og konsentrasjon på å tenke ut et svar og formulere meldinger. Må være i en viss sosial modus for å lage planer og svare på smser. Så lenge hun sier at hun vil, så er det jo det du skal ta utgangspunkt i, og ikke overanalysere på hvorfor hun bruker tid på å svare. Anonymkode: 8ebd1...6b0 10
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #8 Skrevet 16. april 2016 Jeg har en venninne som titter på telefonen sin omtrent en gang om dagen og svarer på enkelte sms`er. Hun er rett og slett distre og også litt gammeldags av seg. Hun mener man skal ringe hvis det er noe.... Kan det være noe der? Venninnen min er for øvrig 44 og altfor ung til å være så gammel.. Anonymkode: 79f0f...09d 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #9 Skrevet 16. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle jenter er så kompliserte som dere menn tolker dem til. Jeg er også veldig treg på å svare, enkelt og greit fordi jeg a) ikke alltid vet hvordan uka mi blir og dermed venter til jeg ser hvilken dag som passer, jeg syns ikke det er noe poeng å sende meldinger bare for å sende meldinger, det skal være en konkret beskjed og ikke "ja det vil jeg men skriver til deg senere", da venter jeg heller til jeg har et konkret svar selvom det kan ta noen dager. og b) fordi jeg ofte ikke er i humør til å forholde meg til omverdenen og avtaler, svarer ikke engang venner og går i en slags "koble av modus" når jeg er hjemme med telefonen på lydløs og orker ikke bruke energi og konsentrasjon på å tenke ut et svar og formulere meldinger. Må være i en viss sosial modus for å lage planer og svare på smser. Anonymkode: 8ebd1...6b0 Det er vanlig høflighet å svare på en melding innen et døgn, selv om du ikke vet tidspunkt. Å sende en kort melding er ikke slitsomt. Anonymkode: 2972f...538 7
Poserose Skrevet 16. april 2016 #10 Skrevet 16. april 2016 Jeg er skikkelig dårlig på å formulere meldinger. Bruker lang tid på å prøve og finne på noe, og i det tidsrommet blir jeg gjerne distrahert av noe annet. Så blir det en ond sirkel hvor det har tatt for lang tid å svare, så jeg må finne på noe enda lurere. Her ville jeg nok spilt ballen til henne og sett det an. Vær forberedt på at hun ikke spiller den tilbake og ta det som en hyggelig overraskelse hvis hun gjør det. 2
Paperwall Skrevet 16. april 2016 #11 Skrevet 16. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanlig høflighet å svare på en melding innen et døgn, selv om du ikke vet tidspunkt. Å sende en kort melding er ikke slitsomt. Anonymkode: 2972f...538 Jeg vil anse meg selv som et høflig menneske, men når det gjelder meldinger, svarer jeg ikke alltid med engang. Hvis vedkommende foreslår å møtes en dag, kan jeg bruke litt tid på å svare, til jeg faktisk har funnet en dag når det passer. Hvis vedkommende blir fornærmet over det, får han nesten bare bli det, det er uansett ikke frekt ment fra min side. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #13 Skrevet 16. april 2016 7 minutter siden, Paperwall skrev: Jeg vil anse meg selv som et høflig menneske, men når det gjelder meldinger, svarer jeg ikke alltid med engang. Hvis vedkommende foreslår å møtes en dag, kan jeg bruke litt tid på å svare, til jeg faktisk har funnet en dag når det passer. Hvis vedkommende blir fornærmet over det, får han nesten bare bli det, det er uansett ikke frekt ment fra min side. Er litt tid en eller flere dager? I så fall synes jeg at det er best å skrive et kort svar snarlig der du forteller at den foreslåtte dagen ikke passer for deg og at du tar kontakt når du har funnet et tidspunkt du kan. Dette handler jo også om respekt for andre mennesker og deres tid Anonymkode: 1ec7c...a98 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #14 Skrevet 16. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er arrogant av henne å ikke svare, når det var hun som foreslo å bli med deg. Ikke bry deg mer med henne. Selv om man er sjenert er det ikke noe problem å svare på en melding. Anonymkode: 2972f...538 Jeg synes heller du virker hysterisk og stresset. Jenta har jo svart på meldingene og gir positive responser. Det eneste er at hun er treg med å svare. Det trenger ikke bety noe. Anonymkode: 32411...941 4
Paperwall Skrevet 16. april 2016 #15 Skrevet 16. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er litt tid en eller flere dager? I så fall synes jeg at det er best å skrive et kort svar snarlig der du forteller at den foreslåtte dagen ikke passer for deg og at du tar kontakt når du har funnet et tidspunkt du kan. Dette handler jo også om respekt for andre mennesker og deres tid Anonymkode: 1ec7c...a98 Det kan være én dag eller flere dager, men hvis vedkommende har foreslått en dag, svarer jeg selvfølgelig, men dersom vedkommende ikke har gjort det, ser jeg ikke poenget med å stresse med å svare.
Teethgrinding Skrevet 16. april 2016 #16 Skrevet 16. april 2016 Noen damer er også ekstremt opptatte. De er flinke piker stressa ut av denne verden, med behov for å tilfredsstille kassadama på Rimi i like stor grad som sjefer, naboer, mor, søster, tanter og onkler. For ikke å snakke om selv de mest perifere venner. De kan få dårlig samvittighet for å ikke ha tatt en kaffe med ungdomskolevenninnen sin, selv om de har tatt kaffe med fem andre ungdomskolevenninner den siste uken. De fyller livene sine med så mye innhold at det renner vann inn av alle skott. Flott strategi for å gi singellivet mening, men det er helt åpenbart at det er lite plass til noe mannebein i en sånn tilværelse. Kjennetegnet for den slags typen damer er svært distré, store vesker med masse greier i - gjerne flere vesker samtidig, verv i alle mulige former. Ingenting av det de produserer i jobb eller organisasjonslivet har spesielt høy kvalitet, men det er bare veldig mye av det. De er for stressa og opptatt til å egentlig konsentrere seg om noe. Sist i prioriteringsrekka er dates. De kan godt like deg, men de har bare ikke tid og overskudd til å prate med deg om det. Ergo blir det ofte med tomme fraser som "vi må ta en kaffe en dag, da!". De opptatte busybodies finner du halsende på vei mot treningsstudioet kl 06.50 før forelesning eller jobb, tastende febrilsk på mobilen mellom de 40 ulike samtalene de har gående på Facebook - alle med like lav kvalitet, eller helt kake under teppet hjemme i sofaen med mobilen slått av og håret i tusen retninger foran trash-tv av mest mulig hjernedød sort. Finner du en sånn dame kan du bare glemme å få et vettugt svar på en sms. Tro meg, de finnes. 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #17 Skrevet 16. april 2016 8 minutter siden, Arcturus skrev: Noen damer er også ekstremt opptatte. De er flinke piker stressa ut av denne verden, med behov for å tilfredsstille kassadama på Rimi i like stor grad som sjefer, naboer, mor, søster, tanter og onkler. For ikke å snakke om selv de mest perifere venner. De kan få dårlig samvittighet for å ikke ha tatt en kaffe med ungdomskolevenninnen sin, selv om de har tatt kaffe med fem andre ungdomskolevenninner den siste uken. De fyller livene sine med så mye innhold at det renner vann inn av alle skott. Flott strategi for å gi singellivet mening, men det er helt åpenbart at det er lite plass til noe mannebein i en sånn tilværelse. Kjennetegnet for den slags typen damer er svært distré, store vesker med masse greier i - gjerne flere vesker samtidig, verv i alle mulige former. Ingenting av det de produserer i jobb eller organisasjonslivet har spesielt høy kvalitet, men det er bare veldig mye av det. De er for stressa og opptatt til å egentlig konsentrere seg om noe. Sist i prioriteringsrekka er dates. De kan godt like deg, men de har bare ikke tid og overskudd til å prate med deg om det. Ergo blir det ofte med tomme fraser som "vi må ta en kaffe en dag, da!". De opptatte busybodies finner du halsende på vei mot treningsstudioet kl 06.50 før forelesning eller jobb, tastende febrilsk på mobilen mellom de 40 ulike samtalene de har gående på Facebook - alle med like lav kvalitet, eller helt kake under teppet hjemme i sofaen med mobilen slått av og håret i tusen retninger foran trash-tv av mest mulig hjernedød sort. Finner du en sånn dame kan du bare glemme å få et vettugt svar på en sms. Tro meg, de finnes. Ha ha. Jeg ser det levende for meg. Og disse damene er egentlig selvopptatte, for de tror de er så viktige i andre sine liv. Det er det de lever på, å føle seg ønsket av andre. Og de blir nok også litt høy på å ha dårlig samvittighet for de som de ikke får tid til. Martyrrollen i et nøtteskall. Anonymkode: 2972f...538
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #18 Skrevet 16. april 2016 13 minutter siden, Paperwall skrev: Det kan være én dag eller flere dager, men hvis vedkommende har foreslått en dag, svarer jeg selvfølgelig, men dersom vedkommende ikke har gjort det, ser jeg ikke poenget med å stresse med å svare. Tar det ofte like lang tid før du svarer venninner og familie også? Anonymkode: 1ec7c...a98 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #19 Skrevet 16. april 2016 Jeg lurer på hvorfor noen her legger så mye bad i å ikke svare, og i tillegg kan mene så mye om begrunnelsene til mennesker som gjør det uten å vite det? Ts. Ikke spør om råd på internett når det gjelder dating og forhold. Du får de svarene du søker pluss megamasse usikkerhet. Situasjonen du sitter i kunne like gjerne vært med meg, og jeg er ikke ute etter å spille noe game eller tulle og fjåse med noens tid. Jeg kan dessverre ikke vite om hun ikke svarer pga mangel på interesse, men la oss si at hun er litt reservert og tar det litt rolig nå i starten. Det er noe jeg hadde vridd om til noe positivt... Alle bør være litt reserverte. Bare se frem til daten deres og ta det rolig i starten Bli kjent. Anonymkode: 16131...3b1 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #20 Skrevet 16. april 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ha ha. Jeg ser det levende for meg. Og disse damene er egentlig selvopptatte, for de tror de er så viktige i andre sine liv. Det er det de lever på, å føle seg ønsket av andre. Og de blir nok også litt høy på å ha dårlig samvittighet for de som de ikke får tid til. Martyrrollen i et nøtteskall. Anonymkode: 2972f...538 Hør, hør.. Voldsomt hvor mye du vet om mennesker som du tydeligvis ikke kjenner. Regner med at alle som leser dette og kjenner seg igjen i å være treg i å svare, sitter å nikker og tenker "han traff spikern på hodet". Ta deg en bolle, din ureflekterte menneske. Anonymkode: 16131...3b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå