Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere? Student eller ikke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye penger bruker dere i måneden/året på ting som ikke egentlig ser som "nødvendige"? Altså ikke mat, husleie, strøm etc, men heller klær, reise, festligheter osv? Og er du student eller ikke?

Har nettopp selv brukt en (ganske betydelig for min del) sum med penger og sitter med fryktelig dårlig samvittighet og halvveis angst fordi det ble mye mer enn planlagt. Then again bruker jeg sjelden penger på "unødvendige" saker. Men godt å høre litt hva dere andre der ute tenker!:)

Anonymkode: aa297...a34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker dritmye penger på unødvendige ting. Jeg betaler ikke leie siden jeg bor hjemme, så kunne levd på 2500 i måneden, men bruker sikkert det dobbelte. Unner meg litt ekstra god mat, klær, hudpleieprodukter. Skal sies at jeg også har to deltidsjobber utenom, så det er "mine egne" penger jeg bruker - men ja, jeg burde nok spare mer og bruke mindre.

Anonymkode: 14a3b...007

Skrevet

Jeg får også veldig dårlig samvittighet om jeg kjøper unødvendige ting. Selv om mye av det egentlig er litt nødvendig, nye treningsklær, ny mobil når den gamle oppfører seg rart, klær når de gamle begynner å bli slitt osv. Men jeg lever ganske nøktern ellers, så derfor føles det kanskje veldig bortkastet/ unødvendig/ overdrevent når jeg først bruker penger på noe. Selv om jeg bruker mye mindre enn venninner. Men ja, jeg har ikke noe tall, prøver å fortrenge kostnaden så fort som mulig og heller ha glede av det jeg kjøpte.

Skrevet

Bor hjemme fordi jeg venter på avklaring i forhold til uførhet, så jeg mottar aap enn så lenge. Når "husleia"/ bilpengene er betalt, og resten av pengene er satt på sparekontoer (bufferkonto, BSU og "reisekonto"), så sitter jeg igjen med ca 3000 kr i rene lommepenger.

Bruker "lommepengene" på gode hudpleieprodukter, kino/restaurantbesøk/shopping og, flaut nok, en god del brus :sjenert:. I tillegg så bruker jeg nok litt ekstra penger på sommeren; på den lokale festivalen, harrytur til Sverige og gjerne en konsert eller to.

Selv om jeg sikkert kunne spart mye mer til "viktigere" ting, så mener jeg at man må jo leve litt mens man sparer også! Jeg har ikke dårlig samvittighet for en eneste krone jeg bruker, fordi det jeg bruker penger på, gir meg mer enn det jeg faktisk "taper" i kroner, og jeg bruker jo ikke penger på det jeg selv synes er unødvendig sløsing. Det eneste jeg prøver å kutte litt ned på, er den brus-drikkinga. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...