AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #1 Del Skrevet 15. april 2016 Har lyst på disse ,noen som har erfaring med de? http://www.villmarksbutikken.net/Produkter/Fottoey/Sko/Alfa-Varde-A-P-S-W-Alfa-Red-tursko Anonymkode: 326c7...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #2 Del Skrevet 16. april 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Har lyst på disse ,noen som har erfaring med de? http://www.villmarksbutikken.net/Produkter/Fottoey/Sko/Alfa-Varde-A-P-S-W-Alfa-Red-tursko Anonymkode: 326c7...a16 Det er jo ikke en fjellstøvel. Det er en tursko. Anonymkode: 95dfe...839 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dwight Skrevet 16. april 2016 #3 Del Skrevet 16. april 2016 De er gode å gå med på hiking og lette dagsturer. Skal du gå i fjell så må du ha høyere sko, også kalt fjellstøvler. De du linker til er ikke fjellsko. Sjekk ut Walk queen fra Alfa, veldig fornøyd med de selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #4 Del Skrevet 16. april 2016 Hva skal du bruke den til og når? Bære sekk ol. Fjellestøvel har ankelhøyt skaft og er nødvendig om du skal til fjells og bære sekk uansett årstid. Den du linket til er en lett sko for bruk uten sekk og for småturer. Fjellsko bør ikke bestilles over nett men kjøpes i butikk med veiledning fra ansatte. Bergans kom i høst med ny, lett fjellstøvel, den er god, jeg har den. Anonymkode: 908db...4b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 16. april 2016 #5 Del Skrevet 16. april 2016 Jeg ville ikke hatt så lave sko til fjellsko.. Men alfa er et godt merke. Har selv et par fra alfa og er knallfornøyd Disse har jeg, men i damemodell: https://www.gsport.no/produkt/688488/alfa-bever-pro-advance-jaktstoevel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 16. april 2016 #6 Del Skrevet 16. april 2016 Fjellstøvler fra Alfa er laget for litt brede føtter, og derfor passer de de aller fleste av oss nordboere Har selv et par godt brukte fjellstøvler fra Alfa, og har også hatt et par tursko. Meget bra! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #7 Del Skrevet 17. april 2016 Beklager at jeg skrev Fjellstøvler. Jeg var ute etter noen sko/støvler som takler både asfalt og ikke minst gå i skogen da jeg har hund. Går mye i forskjellig terreng.Derfor tenkte jeg på disse skoene. Tusen takk for alle svar Anonymkode: 326c7...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #8 Del Skrevet 17. april 2016 Skal du ha fjellstøvler anbefaler jeg Scarpa Anonymkode: 7f2ea...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dwight Skrevet 17. april 2016 #9 Del Skrevet 17. april 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager at jeg skrev Fjellstøvler. Jeg var ute etter noen sko/støvler som takler både asfalt og ikke minst gå i skogen da jeg har hund. Går mye i forskjellig terreng.Derfor tenkte jeg på disse skoene. Tusen takk for alle svar Anonymkode: 326c7...a16 Til det forbruket er de skoene gode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 17. april 2016 #10 Del Skrevet 17. april 2016 Disse så ganske gode ut! Jeg har fjellsko fra Alfa(Walking Queen) som er middels høye og stødige, men veldig harde i såla. Jeg foretrekker helst lave sko, men det er jo en smaksak. Så bruker de kunn i veldig røft terreng, kunne tenke meg noe ala disse du linker til å bruke der det ikke er behov for skikkelig fjellstøvel. Den jeg har vurdert mest er denne: https://www.fjellsport.no/viking-anaconda-boa-iv-gtx-lime-black.html?gclid=Cj0KEQjw6My4BRD4ssKGvYvB-YsBEiQAJYd77Ys68YWZNQI4mFzjvUIRIhpeot22hUjyCZiCF88VzoMaAnL38P8HAQ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dwight Skrevet 17. april 2016 #11 Del Skrevet 17. april 2016 Et øyeblikk siden, melatonin skrev: Disse så ganske gode ut! Jeg har fjellsko fra Alfa(Walking Queen) som er middels høye og stødige, men veldig harde i såla. Jeg foretrekker helst lave sko, men det er jo en smaksak. Så bruker de kunn i veldig røft terreng, kunne tenke meg noe ala disse du linker til å bruke der det ikke er behov for skikkelig fjellstøvel. Den jeg har vurdert mest er denne: https://www.fjellsport.no/viking-anaconda-boa-iv-gtx-lime-black.html?gclid=Cj0KEQjw6My4BRD4ssKGvYvB-YsBEiQAJYd77Ys68YWZNQI4mFzjvUIRIhpeot22hUjyCZiCF88VzoMaAnL38P8HAQ Høye og lave sko handler ikke om smaksak, men bruk. Lave sko er hiking sko, hvor du ikke trenger mye støtte. Går du dagstur i skog og mark osv så er de du linker til gode, skal du derimot gå i fjell, besseggen feks så nå du ha høyere sko som støtter ankelene. Uten støtte så er det lett å miste feste på ujevnt underlag, og sjangsen for skade er ganske stor Mykt underlag = lave sko, hardt underlag =høye sko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #12 Del Skrevet 17. april 2016 Jeg har Salomon speedcross 3. En terrengsko som jeg bruker på fjellturer. De veier lite og sitter godt på foten. Kan absolutt anbefale denne skoen😊 Anonymkode: 9998f...694 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 17. april 2016 #13 Del Skrevet 17. april 2016 (endret) 11 minutter siden, Dwight skrev: Høye og lave sko handler ikke om smaksak, men bruk. Lave sko er hiking sko, hvor du ikke trenger mye støtte. Går du dagstur i skog og mark osv så er de du linker til gode, skal du derimot gå i fjell, besseggen feks så nå du ha høyere sko som støtter ankelene. Uten støtte så er det lett å miste feste på ujevnt underlag, og sjangsen for skade er ganske stor Mykt underlag = lave sko, hardt underlag =høye sko. At jeg synes det er best å bruke hikingsko er jo en smaksak... Jeg sier ikke at en hikingkso er en fjellstøvel, jeg vet forskjellen og bruken, men et er jo ikke gitt at det passer alle . Men ut i fra TS sitt bruk så passer skoen hun har valgt, asfalt og skogsterreng. Endret 17. april 2016 av melatonin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #14 Del Skrevet 26. april 2016 Takk for svar.Jeg bestillte de første skoene,men de klemte over tærne.Dro da til butikken og fikk tips om Viking skoene.De sitter som støpt! Og er det beste skoene jeg har brukt så langt.http://www.villmarksbutikken.net/Produkter/Fottoey/Viking-Dis-Boa-GTX-Surround-W-Blaa Anonymkode: 326c7...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå