AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #1 Skrevet 15. april 2016 Er det noen flere som opplever at de får frysninger når noen går forby? Ikke alltid, og tror ikke det skjer med nære venner, men f.eks. Hvis jeg sitter på skolen og gjør matteoppgaver også går noen bak meg, da får jeg frysninger. Av og til får jeg frysninger med en gang, av og til et sekund etter. Vanskelig å beskrive frysningene, men det er som en kald vind som går gjennom kroppen, som starter ved skuldrene og går ned ryggen, skjer på et millisekund. Noen flere som opplever dette? Anonymkode: 98032...026
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #2 Skrevet 15. april 2016 Går forby? Du skrev det to ganger. Anonymkode: 4c854...190 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #3 Skrevet 15. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen flere som opplever at de får frysninger når noen går forby? Ikke alltid, og tror ikke det skjer med nære venner, men f.eks. Hvis jeg sitter på skolen og gjør matteoppgaver også går noen bak meg, da får jeg frysninger. Av og til får jeg frysninger med en gang, av og til et sekund etter. Vanskelig å beskrive frysningene, men det er som en kald vind som går gjennom kroppen, som starter ved skuldrene og går ned ryggen, skjer på et millisekund. Noen flere som opplever dette? Anonymkode: 98032...026 Kanskje det blir kald trekk som kommer på deg i det de går forbi fordi luft settes i bevegelse? Er du sensitiv på temperaturforandringer? Anonymkode: 25a04...8e5 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #4 Skrevet 15. april 2016 Evt kan det kanskje være angst eller andre fysiologisker årsaker til at du får disse følelsene/ opplevelsene. Anonymkode: 25a04...8e5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #5 Skrevet 15. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det blir kald trekk som kommer på deg i det de går forbi fordi luft settes i bevegelse? Er du sensitiv på temperaturforandringer? Anonymkode: Når jeg tenker meg om så skjer det som oftest når jeg har på tynne klær og det blir en 'vind' av at noen går forby. Men kan skje av at jeg bare hører skrittene til noen rett bak meg eller føler at noen går bak meg (selv om det ikke alltid stemmer). Til deg over: trodde man skrev forby jeg, idk, fikk 3 i norsk. TS Anonymkode: 98032...026
helloAdele Skrevet 15. april 2016 #6 Skrevet 15. april 2016 (endret) Rart Endret 15. april 2016 av helloAdele
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #7 Skrevet 15. april 2016 Hehe fikk ikke helt til den siteringsgreia, så skriver svaret mitt her: Når jeg tenker meg om så skjer det som oftest når jeg har på tynne klær og det blir en 'vind' av at noen går forby. Men kan skje av at jeg bare hører skrittene til noen rett bak meg eller føler at noen går bak meg (selv om det ikke alltid stemmer). Til deg over: trodde man skrev forby jeg, idk, fikk 3 i norsk. TS Anonymkode: 98032...026
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #8 Skrevet 15. april 2016 Jeg får frysninger av den lille vinden jeg også Det heter forbi, å forby er å nekte noen å gjøre noe for eksempel Språk lærer man hele livet, så det er ikke noe galt, så lenge du lærer av feilene dine! Ha en fin dag. Anonymkode: f0f4b...090 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #9 Skrevet 15. april 2016 Du er vel sensitiv. En del har problemer med å bli tatt på hvis de ikke er forberedt på det, og er overfølsomme for lyder, lys o.l. Anonymkode: d3c3b...f2c 1
gangnedsol i elg Skrevet 17. april 2016 #10 Skrevet 17. april 2016 Kan "frysningene" være av en mental art? Kan du ha litt sosial angst? Hender det bare når du går alene?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #11 Skrevet 17. april 2016 22 timer siden, gangnedsol i elg skrev: Kan "frysningene" være av en mental art? Kan du ha litt sosial angst? Hender det bare når du går alene? Har ikke noe sosial angst som jeg vet om i hverfall. Hmm vanskelig å huske nå i farta men vil tro det som oftest skjer når jeg sitter litt for meg selv og jobber med noe. Den 15.4.2016 at 1.26, AnonymBruker skrev: Du er vel sensitiv. En del har problemer med å bli tatt på hvis de ikke er forberedt på det, og er overfølsomme for lyder, lys o.l. Anonymkode: d3c3b...f2c Mulig det ja, er ikke veldig pirkete til vanlig, men synes det er litt ekkelt i f.eks. mafia når Gud skal prikke deg på ryggen 1, 2 eller 3 ganger og du får ikke se (for da kan du se hva de andre blir ;)) Altså fikser det, men synes det er litt ekkelt å ikke vite når man blir prikket på ryggen (men trodde det var vanlig jeg?) Skvetter også ganske lett, så kan være det at jeg er sensitiv som er grunnen ja Anonymkode: 98032...026
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #12 Skrevet 17. april 2016 Den 15. april 2016 at 23.20, AnonymBruker skrev: Hehe fikk ikke helt til den siteringsgreia, så skriver svaret mitt her: Når jeg tenker meg om så skjer det som oftest når jeg har på tynne klær og det blir en 'vind' av at noen går forby. Men kan skje av at jeg bare hører skrittene til noen rett bak meg eller føler at noen går bak meg (selv om det ikke alltid stemmer). Til deg over: trodde man skrev forby jeg, idk, fikk 3 i norsk. TS Anonymkode: 98032...026 Det heter og skrives FORBI Anonymkode: c2834...ba9
Meaty Skrevet 18. april 2016 #13 Skrevet 18. april 2016 Oppleves frysningene som en behagelig følelse? Hvis ja, søk opp og les om ASMR. ☺
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #14 Skrevet 18. april 2016 Den 15.4.2016 at 23.20, AnonymBruker skrev: Hehe fikk ikke helt til den siteringsgreia, så skriver svaret mitt her: Når jeg tenker meg om så skjer det som oftest når jeg har på tynne klær og det blir en 'vind' av at noen går forby. Men kan skje av at jeg bare hører skrittene til noen rett bak meg eller føler at noen går bak meg (selv om det ikke alltid stemmer). Til deg over: trodde man skrev forby jeg, idk, fikk 3 i norsk. TS Anonymkode: 98032...026 Sier du forby? Anonymkode: f614f...fc3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #15 Skrevet 18. april 2016 43 minutter siden, Meaty skrev: Oppleves frysningene som en behagelig følelse? Hvis ja, søk opp og les om ASMR. ☺ Hehehe nei aldri på det som en behagelig følelse Fikk det i dag igjen på skolen, skulle sjekke facebook på skolepcen velvitende om at læreren sto rett bak og fiklet med noen oppgaver, men ville ikke at hun skulle se jeg sjekket face hehe. Så når jeg hadde sjekket og lukket fanen fikk jeg frysninger. Litt senere sjekket jeg en melding fra kjæresten som jeg ikke ville at noen skulle se, så gjemte mobilen litt når jeg leste den. Samme skjedde her, straks jeg hadde trykket på hjemknappen på telefonen og var 'trygg' (for da kunne jo ingen se den) fikk jeg frysninger! Når jeg tenker meg om så skjer dette også oftee. Merkelige greier... ingen her som har opppevd noe lignende? 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier du forby? Anonymkode: f614f...fc3 Ja get over it Anonymkode: 98032...026
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #16 Skrevet 18. april 2016 Wææ, jeg har akkurat det samme! Jeg har aldri hørt om noen andre som har det før! Hos meg hvertfall, startet det med et ubehag når noen gikk bak meg i trapper. Så utviklet det seg til når noen går bak meg i det hele tatt, og nå synes jeg det er ubehagelig når noen går bak meg/ går raskt forbi meg. Anonymkode: 7f055...3aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå