AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #1 Skrevet 15. april 2016 Oppdaget plutselig at på det ene øyet til hunden min at det er noen grå flekker på øyet. Ser ut som støv. Det dekker ikke hele øyet og det virker som at han ser fint på det (hvis jeg holder hånden foran det andre øye og fører hånden min mot det andre så kniper han sammen, så tydelig at han ser at noe nærmer seg øyet ihvertfall). Har noen erfaring med dette? Kan det behandles? Vil han bli blind? Skal bestille time hos dyrlegen men jeg ble så vanvittig bekymret 😢 Anonymkode: 185ee...df4
ArtyFarty Skrevet 16. april 2016 #2 Skrevet 16. april 2016 Du må bestille time til autorisert øyelyser. Det er kun de som kan diagnostisere sykdommer på øyet. Noen tilfeller av katarakt (stær) kan opereres, noen fører til en synssvekkelse som hunden lever fint med, andre kan ikke gjøres noe med. Det trenger forøvrig ikke å være katarakt heller. Hvor gammel er hunden og hvilken rase?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 Den 16.4.2016 at 11.22, ArtyFarty skrev: Du må bestille time til autorisert øyelyser. Det er kun de som kan diagnostisere sykdommer på øyet. Noen tilfeller av katarakt (stær) kan opereres, noen fører til en synssvekkelse som hunden lever fint med, andre kan ikke gjøres noe med. Det trenger forøvrig ikke å være katarakt heller. Hvor gammel er hunden og hvilken rase? Takk for svar @ArtyFarty. Hvor finner jeg disse? Han er 6 år gammel, blandingshund av rhodesian ridgeback og mynde. Anonymkode: 185ee...df4
ArtyFarty Skrevet 17. april 2016 #4 Skrevet 17. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar @ArtyFarty. Hvor finner jeg disse? Han er 6 år gammel, blandingshund av rhodesian ridgeback og mynde. Anonymkode: 185ee...df4 Litt nede på siden her finner du liste: http://www.vetnett.no/autorisert-oyelyser
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #5 Skrevet 19. april 2016 Jeg var hos vanlig veterinær med min hund, og fikk påvist stær. Dette er en ti år gammel hund, og jeg fikk mistanke da jeg oppdaget at pupillen hennes ikke lenger var så klar, blank og sort, den er liksom litt matt, og har en grålig "hinne". Hunden ser foreløpig ikke dårlig det vi legger merke til, og tester hos veterinæren viste nokså normalt syn, foreløpig. Dette er antagelig noe hun, og de fleste andre eldre hunder, dør med uten å bli blinde først. Anonymkode: 4c722...44a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå