AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #21 Skrevet 16. april 2016 8 timer siden, ambivalentReaction skrev: Noen terrengsko har alt for mye støtte til anklene. Og det er jo greit dersom du skal på en skogstur og ikke er vant til terrenget. Men jeg synes det er mye bedre å trene seg opp til å ikke trenge det, da må man starte roligere i nytt terreng. Kroppen er laget for å løpe, sko er ikke avgjørende, men man kan selvsagt ikke plutselig bytte terreng uten å trene seg opp. Det er da man sliter. Jeg er frisk og mennesker er skapt for å løpe. Jeg kan omså løpe barfot og det vil gå helt fint, men jeg er redd for glass og slikt så jeg begrenser barfotturene mine. Hvordan måler du om du har mer eller mindre muskler i anklene enn du ville hatt uten sko? Fortsatt ikke på nett. Jeg tror du tenker på hikingsko og ikke terrengløpesko. Tursko har mye støtte og litt stivere såle. Sko laget for å løpe i terrenget er helt minimalistiske. De er luftige for å tørke fort og de har "knotter" under for bedre grep. Ellers er de tilnærmet barfotsko nesten. Jeg har selv prøvd mye forskjellig av løpesko. De verste fikk jeg på Löplabbet. Dyre var de også. De billigste er de beste. Det var mengdetreningssko fra Addidas. Men ikke for mye demping i. Har noen dyre Nike også men de er jo laget for folk med svømmeføtter. Men de funker for innetrening. Jeg har en smal damefot (det er verdt å sjekke ut din fotfasong TS). Anonymkode: 5c81c...86c
Basun Skrevet 17. april 2016 #22 Skrevet 17. april 2016 Jeg bruker dyre sko. Tidligere har jeg brukt sko med god oppbygging, men har gått over til lette sko som er formet sånn at man må lande mitt på foten. Asfaltsko kan fint brukes i terreng
LeneXCII Skrevet 17. april 2016 #23 Skrevet 17. april 2016 Den 15. april 2016 at 22.39, AnonymBruker skrev: Jeg jogger mest på grus. Bør jeg kjøpe asfalt-, pigg-, lettvekt- eller terrengsko? Det er kun de fire mulighetene jeg har når jeg ser på G-Sport sine sider. Anonymkode: cd85e...7d6 Du bør prøve Hoka, de kan se litt voldsomme ut, men jeg tror aldri jeg kommer til å bruke andre løpesko! De har mer demping enn vanlige sko, men men de har relativt lav dropp (høydeforskjell bak-foran) og gjør de enklere å løpe mer forfot som skal være bra for å hindre skader. Har denne http://hoka.no/w-clifton-2_42974p.html
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #24 Skrevet 17. april 2016 5 timer siden, Personenmeg skrev: Jeg bruker dyre sko. Tidligere har jeg brukt sko med god oppbygging, men har gått over til lette sko som er formet sånn at man må lande mitt på foten. Asfaltsko kan fint brukes i terreng Det trodde jeg også, helt til jeg fikk prøve skikkelige terrengsko. Løper man utenfor grus- eller asfaltvei, så er terrengsko suverent best, rett og slett fordi man får godt grep på underlaget. Anonymkode: 500a1...8a5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #25 Skrevet 17. april 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det trodde jeg også, helt til jeg fikk prøve skikkelige terrengsko. Løper man utenfor grus- eller asfaltvei, så er terrengsko suverent best, rett og slett fordi man får godt grep på underlaget. Anonymkode: 500a1...8a5 Det er sant det☺ men om man løper variert så ville jeg ikke kjøpt terrengsko. Det å ha litt dårligere gtrp på underlaget kan også gjøre at man blir mer oppmerksom på stien Anonymkode: a16e7...f5d
Basun Skrevet 17. april 2016 #26 Skrevet 17. april 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det trodde jeg også, helt til jeg fikk prøve skikkelige terrengsko. Løper man utenfor grus- eller asfaltvei, så er terrengsko suverent best, rett og slett fordi man får godt grep på underlaget. Anonymkode: 500a1...8a5 Terrengsko er best om ts skal konkurrere i terrenget, løpe på en bestemt tid eller er plaget med overtråkk☺ Jeg tenker at ts bør investere i noen gode asfaltsko først. De bør ikke vært av den tunge, oppbygde sorten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå