AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #1 Skrevet 15. april 2016 Jeg har det ikke så bra om dagen, noe som har ført til endel trøstespising. Har sluttet med det nå, men føler meg så fæl og feit. Trives ikke med disse ekstra kiloene. Tenker ikke å prøve på noen rask vektnedgang, men heller å kutte ut alt godteri og trene oftere. Flere som har vært i samme situasjon? Har dere fått av kiloene? Hvilken metode mener dere er best? Hilsen lei seg Anonymkode: 1c11e...b50
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #2 Skrevet 15. april 2016 Jeg er i akkurat samme situasjon og har 8 kg jeg vil ha vekk. Har veldig mye stress i livet mitt nå på alle plan og det fører til at jeg har overspist og lagt på meg. Selv om jeg virkelig hater disse ekstra kiloene så gir deg meg overraskende nok ikke motivasjon til å ta meg sammen. Jeg har gått ned før, og vet at det går som en drøm om jeg bare gjør en innsats. Må bare komme i gang først.. Jeg pleier å telle kalorier og registrere alt jeg spiser på nett. Jeg pleier å ligge på 1400-1500 kcal (jeg er lav og har ikke så stor hvileforbrenning). Er irritert på meg selv for at jeg nok en gang har tillatt meg selv å gå opp i vekt igjen. Anonymkode: 90455...6b9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #3 Skrevet 15. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i akkurat samme situasjon og har 8 kg jeg vil ha vekk. Har veldig mye stress i livet mitt nå på alle plan og det fører til at jeg har overspist og lagt på meg. Selv om jeg virkelig hater disse ekstra kiloene så gir deg meg overraskende nok ikke motivasjon til å ta meg sammen. Jeg har gått ned før, og vet at det går som en drøm om jeg bare gjør en innsats. Må bare komme i gang først.. Jeg pleier å telle kalorier og registrere alt jeg spiser på nett. Jeg pleier å ligge på 1400-1500 kcal (jeg er lav og har ikke så stor hvileforbrenning). Er irritert på meg selv for at jeg nok en gang har tillatt meg selv å gå opp i vekt igjen. Anonymkode: 90455...6b9 Samme her. Mye stress og vonde belastninger på en gang. Er det en app du bruker eller hvor registrerer du det? Altfor lett å trøste seg med potetgullposen og en bøtte is når man ikke har det bra! Føler med deg. Ts Anonymkode: 1c11e...b50
ajarRun Skrevet 15. april 2016 #4 Skrevet 15. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Mye stress og vonde belastninger på en gang. Er det en app du bruker eller hvor registrerer du det? Altfor lett å trøste seg med potetgullposen og en bøtte is når man ikke har det bra! Føler med deg. Ts Anonymkode: 1c11e...b50 My Fitness Pal er bra. For å komme rolig i gang kan du jo begynne med å KUN drikke vann.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #5 Skrevet 15. april 2016 4 minutter siden, ambivalentReaction skrev: My Fitness Pal er bra. For å komme rolig i gang kan du jo begynne med å KUN drikke vann. Jeg drikker kun vann. Ikke noe annet. Ts Anonymkode: 1c11e...b50
ajarRun Skrevet 15. april 2016 #6 Skrevet 15. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg drikker kun vann. Ikke noe annet. Ts Anonymkode: 1c11e...b50 Da kan du kutte ut isen og potetgullet og løpe når du er lei deg.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #7 Skrevet 15. april 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Da kan du kutte ut isen og potetgullet og løpe når du er lei deg. Jeg skrev i HI at jeg har kuttet ut trøstespisingen.. Spiser kun ordentlig mat nå. Ts Anonymkode: 1c11e...b50
ajarRun Skrevet 15. april 2016 #8 Skrevet 15. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev i HI at jeg har kuttet ut trøstespisingen.. Spiser kun ordentlig mat nå. Ts Anonymkode: 1c11e...b50 Hvor lenge har du spist ordentlig mat? Har du gått ned i vekt?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #9 Skrevet 15. april 2016 2 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Hvor lenge har du spist ordentlig mat? Har du gått ned i vekt? Bare to uker. Har ikke gått ned i vekt, nei 😔 Anonymkode: 1c11e...b50
Rumle Skrevet 15. april 2016 #10 Skrevet 15. april 2016 9 minutter siden, ambivalentReaction skrev: --- For å komme rolig i gang kan du jo begynne med å KUN drikke vann. Hva er dette for ett svar? Ts, du skal selvfølgelig spise. Ikke hør på slike elendige råd, som kun garanterer deg at du ikke klarer å forandre situasjonen. 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #11 Skrevet 15. april 2016 Et øyeblikk siden, Rumle skrev: Hva er dette for ett svar? Ts, du skal selvfølgelig spise. Ikke hør på slike elendige råd, som kun garanterer deg at du ikke klarer å forandre situasjonen. Han mente vel å bytte ut brus/juice etc med kun vann. Ikke at hun ikke skal spise mat Anonymkode: 0415d...248 6
Rumle Skrevet 15. april 2016 #12 Skrevet 15. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Han mente vel å bytte ut brus/juice etc med kun vann. Ikke at hun ikke skal spise mat Anonymkode: 0415d...248 Ahh, ok - jeg som leste den feil da
ajarRun Skrevet 15. april 2016 #13 Skrevet 15. april 2016 Et øyeblikk siden, Rumle skrev: Ahh, ok - jeg som leste den feil da Ja, jeg mente at for å starte lett med positiv forandring kutter man ut juice, brus og slikt med vann. Ikke at TS skulle slutte å spise. Gradvise endringer er ofte lettere. 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #14 Skrevet 15. april 2016 5 minutter siden, Rumle skrev: Ahh, ok - jeg som leste den feil da 4 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Ja, jeg mente at for å starte lett med positiv forandring kutter man ut juice, brus og slikt med vann. Ikke at TS skulle slutte å spise. Gradvise endringer er ofte lettere. Ja, drikker vann nå, men hva med lettbrus? Er det veldig usunt? Anonymkode: 1c11e...b50
ajarRun Skrevet 15. april 2016 #15 Skrevet 15. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja, drikker vann nå, men hva med lettbrus? Er det veldig usunt? Anonymkode: 1c11e...b50 Om det er sunt eller ikke kan diskuteres. Men det påvirker ikke slankingen. Noen studier indikerer at kunstig søtning kan øke søtsuget, men andre studier har vist motsatt effekt. Ville unngått alt med Stevia da, det har muligens negativ effekt på fertilitet. Men hvis du ikke har gått ned på 14 dager må du spise mindre.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #16 Skrevet 15. april 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Om det er sunt eller ikke kan diskuteres. Men det påvirker ikke slankingen. Noen studier indikerer at kunstig søtning kan øke søtsuget, men andre studier har vist motsatt effekt. Ville unngått alt med Stevia da, det har muligens negativ effekt på fertilitet. Men hvis du ikke har gått ned på 14 dager må du spise mindre. Ja, jeg teller ikke kalorier. Spiser bare når jeg er sulten. Burde kanskje begynne å telle. I dag har jeg spist fire knekkebrød, en skyr yoghurt, en brødskive og pasta med laks til middag. Det er vel passe? Anonymkode: 1c11e...b50
ajarRun Skrevet 15. april 2016 #17 Skrevet 15. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg teller ikke kalorier. Spiser bare når jeg er sulten. Burde kanskje begynne å telle. I dag har jeg spist fire knekkebrød, en skyr yoghurt, en brødskive og pasta med laks til middag. Det er vel passe? Anonymkode: 1c11e...b50 Høres helt OK ut. Men jeg vet ikke hva du veier, hvor høy du er, hvilket kjønn du er eller hvor gammel du er. Og den maten kan inneholde veldig variabelt med kalorier avhengig av hvordan du har lagd det og hvor mye pasta du brukte (og eventuell saus). 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #18 Skrevet 15. april 2016 5 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Høres helt OK ut. Men jeg vet ikke hva du veier, hvor høy du er, hvilket kjønn du er eller hvor gammel du er. Og den maten kan inneholde veldig variabelt med kalorier avhengig av hvordan du har lagd det og hvor mye pasta du brukte (og eventuell saus). Brukte bare pesto til pastaen. Jeg er en kvinne på 168 og veier 61kg. Anonymkode: 1c11e...b50
ajarRun Skrevet 15. april 2016 #19 Skrevet 15. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Brukte bare pesto til pastaen. Jeg er en kvinne på 168 og veier 61kg. Anonymkode: 1c11e...b50 Virker helt ok da. Den viktigste indikatoren er om du går ned i vekt eller ikke. Hvis vekten er stabil må du bare spise litt mindre, eller bevege deg mer. Hvis den går opp spiser du for mye, og når den går ned spiser du akkurat riktig. Ikke vei deg for ofte, med mindre du kan bruke excell eller noe til å lage trendlinjer.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #20 Skrevet 15. april 2016 Jeg pleier å registrere på greteroede.no eller bruke lifesum-app'en. Syns den er enklere enn My fitness pal. Grete Roede har ikke app, men siden er veldig mobilvennlig og alle norske produkter ligger inne. For min del (det var jeg som svarte på første innlegget til ts) så vet jeg alt om kalori inn og kalori ut. Jeg vet så veldig hva jeg gjør feil.. og jeg hater meg selv for at jeg har lagt på meg og enda mer for at jeg ikke tar tak i det. Det er flaut og pinlig å ha så lite selvkontroll at man trøstespiser/stresspiser. Uansett hva andre måtte mene om hvor enkelt det er å la være så er det - for meg - et innebygget mønster jeg har hatt hele livet. Det krever overskudd å ta tak i det. Anonymkode: 90455...6b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå