Gå til innhold

Hva betyr det at kaffe er vanndrivende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Betyr det at når jeg drikker en liter kaffe, så pisser jeg ut enda mer enn 1 liter? 

Anonymkode: c5043...15b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kaffe er ikke vanndrivende i ordets rette forstand. Koffein trekker sammen blæren din, derfor tisser du av det.

Anonymkode: e741a...003

Skrevet

Trudde det var helt enkelt at kaffe er ren drikke som må ut lik alt annet. Blæra blir jo full. Drikk like mye vann som du drikker kaffe så trur jeg at en må gå på toalettet like ofte.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det at når jeg drikker en liter kaffe, så pisser jeg ut enda mer enn 1 liter? 

Anonymkode: c5043...15b

At kroppen kvitter seg med mer vann enn om du drikker bare vann, og at du vil tøste mer og drikke mer kaffe. En evig runddans. 

Anonymkode: 0491f...143

Skrevet

Ja, kaffe er vanndrivende på den måten at den også "tar til seg/skyller med seg" annen veske i kroppen. Mener jeg lærte på anatomi og fysiologi under kostlære at hvis man drikker 1 kopp kaffe må man i tillegg drikke to kopper vann.

F.eks urtete er vanndrivende. Men den skyller og tar ikke med seg og skyller ut ekstra veske fra kroppen. 

F.eks urtete er lik veske tilførsel og er en tørstedrikk. Mens kaffe er ikke tørstedrikk. Du blir ikke utørst av å drikke kaffe. 

Kan helt sikkert finne dokumentasjon på dette, men kan ikke akkurat nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...