Gå til innhold

Fremmed i egen by

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i Oslo hele livet, men kan nå trygt si at jeg begynner å føle meg fremmed i egen by. Det kryr av fremmedkulturelle. Urdu, arabisk eller hva det språket de snakker heter, er vel så vanlig som norsk mange steder. Jeg har ikke råd til bil og taxi, så jeg tar buss, og der er det nesten bare fremmedkulturelle. Det virker ikke som om de jobber, spesielt ikke kvinnene, og mange av ungdommene har en truende adferd. Jeg er litt redd for fremtiden og hva datteren min, som blir født i august, vil oppleve. Hvorfor vil vi barna våre så vondt at vi er villing til å leke med fremtiden deres?

Anonymkode: 7e15a...73c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde jo ikke ha blitt gravid i det hele tatt. Problem løst.

Anonymkode: f12f7...e01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde jo ikke ha blitt gravid i det hele tatt. Problem løst.

Anonymkode: f12f7...e01

Jeg nekter å ta abort. 

AnonymBruker
Skrevet

Følelsen din er veldig vanlig og helt normal. Det ville vært avvikende og tegn på lav IQ om man ikke skulle reagert på dette. Vi har sluppet inn uendelig mange mennesker fra en farlig kultur de drar med seg, de hater oss som bor her og fler av dem skal det bli. Det er en forferdelig fremtid våre barn går i møte så jeg deler bekymringen din da jeg har en liten en selv. 

Anonymkode: 82a0d...72d

• Liker 2
Skrevet (endret)
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følelsen din er veldig vanlig og helt normal. Det ville vært avvikende og tegn på lav IQ om man ikke skulle reagert på dette. Vi har sluppet inn uendelig mange mennesker fra en farlig kultur de drar med seg, de hater oss som bor her og fler av dem skal det bli. Det er en forferdelig fremtid våre barn går i møte så jeg deler bekymringen din da jeg har en liten en selv. 

Anonymkode: 82a0d...72d

Jeg har en helt annen opplevelse i forhold til innvandrere enn deg. Jeg er født, oppvokst og fortsatt boende i Groruddalen, og min erfaring er at de aller fleste innvandrere er imøtekommende, inkluderende og oppriktig interessert i vår kultur og å integreres. En vellykket integrering handler forøvrig i mine øyne om å kunne ta vare på deler av sin egen kultur samtidig som man tilpasser seg kulturen i landet man bor i.

Endret av Clarity
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med mange såkalte innvandrere, mange sv dem er veldig hyggelige. Bar hatt mange av dem som kolleger lenge, og har ikke noe negativt bilde av dem. Meeeen, jeg leser jo om voldtekter, hører folka erfaringer, og har såvidt opplevd trakassering på gata selv. Av utenlandske menn.... Og jeg er enig med dere, og jeg er vel en av disse "moderne rasistene" som de naive kaller det. Jeg er veldig lite glad for at det er så mange som vil til Norge. 

Anonymkode: 35542...f7b

AnonymBruker
Skrevet
Den 15.4.2016 at 23.07, Clarity skrev:

Jeg har en helt annen opplevelse i forhold til innvandrere enn deg. Jeg er født, oppvokst og fortsatt boende i Groruddalen, og min erfaring er at de aller fleste innvandrere er imøtekommende, inkluderende og oppriktig interessert i vår kultur og å integreres. En vellykket integrering handler forøvrig i mine øyne om å kunne ta vare på deler av sin egen kultur samtidig som man tilpasser seg kulturen i landet man bor i.

Integrering er også avhengig om hvor mange som kommer. En innvandrer som må bo i et samfunn med 1000 nordmenn blir fort integrert. Når det derimot begynner å bli rundt 40% nordmenn og 60% innvandrere i enkelte områder så blir integreringen mye mindre effektiv. Innvandring er bra for oss, men kun om det skjer i en liten grad.

Anonymkode: 0abb1...7fc

AnonymBruker
Skrevet
Den 15.4.2016 at 18.29, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i Oslo hele livet, men kan nå trygt si at jeg begynner å føle meg fremmed i egen by. Det kryr av fremmedkulturelle. Urdu, arabisk eller hva det språket de snakker heter, er vel så vanlig som norsk mange steder. Jeg har ikke råd til bil og taxi, så jeg tar buss, og der er det nesten bare fremmedkulturelle. Det virker ikke som om de jobber, spesielt ikke kvinnene, og mange av ungdommene har en truende adferd. Jeg er litt redd for fremtiden og hva datteren min, som blir født i august, vil oppleve. Hvorfor vil vi barna våre så vondt at vi er villing til å leke med fremtiden deres?

Spørs helt hvor du bor i Oslo. Mange norske rømmer f.eks fra bydel Stovner på grunn av overveldende del av innvandrere som er dårlig integrert. 

Anonymkode: 6fb27...9ee

AnonymBruker
Skrevet
Den 15.4.2016 at 23.07, Clarity skrev:

Jeg også. Jeg er veldig glad for at jeg ikke bor der lengre. "Nei, fjern fingrene dine fra puppene mine" er en setning jeg har sagt alt for mange ganger gjennom oppveksten til ukjente menn. Det var ikke morsomt som ti år, som elleve, som tolv år, som tretten år osv. 

Anonymkode: 6fb27...9ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...