Gå til innhold

Hvilket produkt bør brukes på mine nye hvite Reebok Princess joggesko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har kjøpt et par nye hvite Reebok Princess sko som jeg higer etter å ta i bruk. Ønsker å bevare de best mulig, og vil gjerne impregnere og/eller smøre de inn med egnet produkt. Overmateriale er av lærimitasjon/syntetisk skinn. 

Ser at det finnes slike bl.a et Lac mousee fra Bianco som kan bruke på syntet lær. KIWI har en whitener, men dette er kanskje mer egnet for å fjerne merker? Kan jeg bruke en vanlig impregneringsspray for tekstiler? Kan jeg bruke et shine produkt ala dette? 

Hvilket produkt anbefaler du?

Takk på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Dwight
Skrevet

Syntetisk og semsket lær ville jeg brukt voks på, bare pass på at det er en som er gjennomsiktig. Spray gjør fort at læret sprekker i varmen. 

Skrevet
58 minutter siden, Dwight skrev:

Syntetisk og semsket lær ville jeg brukt voks på, bare pass på at det er en som er gjennomsiktig. Spray gjør fort at læret sprekker i varmen. 

Takk for svar. Har du en spesifikk voks å anbefale? Da unngår jeg å gå for en sprayvariant. 

Skrevet

Unngå i alle fall å gå med med rød bukse til disse skoene. Nå har jeg fått en flott liten rosa stripe øverst på skoene etter buksene.. 

Skrevet
1 time siden, Fredsmegleren skrev:

Unngå i alle fall å gå med med rød bukse til disse skoene. Nå har jeg fått en flott liten rosa stripe øverst på skoene etter buksene.. 

Notert :)  Hm. Gjelder det jeans også? :ohmy:

AnonymBruker
Skrevet

Bruk en impregneringsspray og bruk den ofte. Vask av skoene gjevnlig etter bruk og spray på nytt. Det gjør jeg med fjellsko i tekstil. 

Anonymkode: 7e77b...258

Skrevet
41 minutter siden, laperla skrev:

Notert :)  Hm. Gjelder det jeans også? :ohmy:

Det vet jeg ikke, men ville ikke våget å bruke lange mørk-denim slengbukser med dem :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, laperla skrev:

Takk for svar. Har du en spesifikk voks å anbefale? Da unngår jeg å gå for en sprayvariant. 

Bivoks (kjøpes bl.a. på XXL sportsbutikk) er bra! :)

Anonymkode: 26a91...c13

Skrevet

Har god erfaring med denne lærbalsamen. Kan brukes på både glatt skinn og glatt syntet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...