AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #1 Skrevet 15. april 2016 Føler på noen måter at kroppen bare er slik den er, uten at kosthold og aktivitet trenger å bety så mye. Har alltid vært over gjennomsnittet aktiv. Alltid slank, mamma det samme, selv om en stor del av slekta har en del fett på kroppen. Både overvektige og forfulle/kraftige. Men...det er jo også de som tar seg en skikkelig joggetur etter jobb, legger om kostholdet og går ned litt..men så er kiloen på plass igjen. Jeg vet ærlig talt ikke hvor mye de spiser, men jeg leser også om folk som ikke går ned samme hva de prøver. Har liksom fått litt angst. Kan kroppen bare plutselig begynne å legge på ag, og legge på seg selv om aktivitetsnivået og kostholdet r det samme? Anonymkode: d6efd...aa1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #2 Skrevet 15. april 2016 Hvis man har en sykdom kan man det. Du kan ta blodprøver hos legen Anonymkode: d2ea6...648 2
ajarRun Skrevet 15. april 2016 #4 Skrevet 15. april 2016 Nei, det kan man ikke. Men etter hvert som man blir eldre mister man muskelmasse, og da kan man ikke spise like mye. Med mindre man trener styrke slik at man vedlikeholder musklene. Mange sitter mer i ro når de blir eldre og koser seg mer med mat og vin. 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #5 Skrevet 15. april 2016 Kroppen min reagerer sånn, jeg går opp i vekt uten å endre noe. Jeg spiser ganske ensformig, så jeg spiser veldig ofte akkurat det samme hver dag (dog variert nok i løpet av dagen til at jeg ikke har noen mangler eller noe, legen er informert og tar jevnlig blodprøver). Og jeg kan holde vekta lenge, så plutselig hopper jeg opp. Aktivitetsnivået er likt. Og uansett hvor mye jeg prøve, så går jeg ikke ned. Så ligger jeg på nytt tall en stund, så plutselig hopper jeg opp et kg eller to. Aner ikke hvorfor, alt er normalt ifølge blodprøvene.. Anonymkode: 25761...027
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #6 Skrevet 15. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kroppen min reagerer sånn, jeg går opp i vekt uten å endre noe. Jeg spiser ganske ensformig, så jeg spiser veldig ofte akkurat det samme hver dag (dog variert nok i løpet av dagen til at jeg ikke har noen mangler eller noe, legen er informert og tar jevnlig blodprøver). Og jeg kan holde vekta lenge, så plutselig hopper jeg opp. Aktivitetsnivået er likt. Og uansett hvor mye jeg prøve, så går jeg ikke ned. Så ligger jeg på nytt tall en stund, så plutselig hopper jeg opp et kg eller to. Aner ikke hvorfor, alt er normalt ifølge blodprøvene.. Anonymkode: 25761...027 Samme her, må spise veldig lite for å holde samme vekten. Spiser jeg litt mer går jeg opp flere kilo. Selv om treningen og aktivitetsnivået er det samme.Jeg kan også bare gå opp helt plutselig uten endring av kosten. Har tatt mange prøver selv men de finner ingenting hos meg. Alle verdier er normale, ikke stoffskifte heller. Anonymkode: 2aae0...f18
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #7 Skrevet 15. april 2016 10 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Nei, det kan man ikke. Men etter hvert som man blir eldre mister man muskelmasse, og da kan man ikke spise like mye. Med mindre man trener styrke slik at man vedlikeholder musklene. Mange sitter mer i ro når de blir eldre og koser seg mer med mat og vin. Jo, det kan man, hvis man får lavere forbrenning av en eller annen grunn. Anonymkode: c1e1f...817
ajarRun Skrevet 15. april 2016 #8 Skrevet 15. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det kan man, hvis man får lavere forbrenning av en eller annen grunn. Anonymkode: c1e1f...817 Hvordan da? Slutter hjertet å slå? Slutter man å puste? Går kroppstemeraturen ned? Forbrenningen endrer seg ikke drastisk uansett hva som skjer. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #9 Skrevet 15. april 2016 14 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Hvordan da? Slutter hjertet å slå? Slutter man å puste? Går kroppstemeraturen ned? Forbrenningen endrer seg ikke drastisk uansett hva som skjer. Lavt stoffskifte og cushings syndrom er sykdommer som kan forårsake lavere forbrenning. Den endrer seg nok til at det fører til vektoppgang. Anonymkode: c1e1f...817
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #10 Skrevet 16. april 2016 Hm, tja, jeg har både PCO og lavt stoffskifte i alle fall, og vekta mi skyter opp og ned i vilden sky som en bipolar ping-pong ball. Temmelig uavhengig av hva jeg gjør. Men uten videre? Hmm...det kan endre seg når man blir eldra i alle fall. Og kanskje noe ang kroppstemperatur som noen her sa. Det kan nok stemme, legger lettere på meg i perioder med 35 grader enn med 37 (men det kommer sikkert av stoffskiftet?) Anonymkode: a0b8f...f8d
Gjest Runforit Skrevet 16. april 2016 #11 Skrevet 16. april 2016 http://www.kk.no/livsstil/alderen-der-du-begynner-å-legge-på-deg-27332 Alder påvirker forbrenningen; Forskere antar at forbrenningen avtar med mellom to og tre prosent for hvert tiår etter fylte 20 år. Etterhvert som vi eldes, har muskelmassen en tendens til å minke - og nedgangen i forbrennning aksellererer. Generelt sett "mister" kvinner mellom 10 og 15 prosent av muskelmassen fra de er 20 til de fyller 50 år, ifølge forskning fra Missouri-Columbia University. http://www.dinside.no/802009/fyr-opp-forbrenningen
Shneppi Skrevet 22. april 2016 #12 Skrevet 22. april 2016 Etter jeg begynte på p-piller er det nærmest umulig å gå ned i vekt. La på meg ca 5 kilo (ble ekstremt sulten) selv om jeg prøvde å holde meg kraftig i skinnet for å ikke legge på meg noe. Klarer ikke bli kvitt dem, UANSETT. Arrg.. Jeg har alltid gått lett ned i vekt dersom jeg har ønsket det, så dette irritererer meg noe voldsomt.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #13 Skrevet 22. april 2016 Lavt stoffskifte kan føre til at du går opp i vekt selv om du ikke har endret kostholdet. Det meste i kroppen går saktere, blant annet forbrenningen Anonymkode: 0376c...808
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå