Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen med erfaring? Hva hjalp deg?

Anonymkode: f22ce...506

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh! Det hadde jeg! Dritvondt! Jeg mener å huske at det gikk over med førstemann etter å ha ammet en stund. 

Du skal vel holde det varmt blant annet.. Husker ikke helt. 

Fikk det med andremann også, men måtte slutte å amme etter tre mnd, så da ga det seg. 

Tror det står litt om dette på ammehjelpen.no

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om det er det som er problemet her, men det kan virke litt slik ut fra hva jeg har lest om det. Skal snakke med hs over helga.

Men det er bare på det ene brystet da. Kan det påvirke produksjonen noe, noen som vet? Synes bare jeg kjenner utdrivningen dårligere på den siden, og baby er mindre tilfreds etter å ha spist fra det brystet. 

Det er så vondt at jeg virkelig kvier meg for å amme, og vil vente så lenge som mulig med å tilby det vonde brystet, men det blir nok ikke bedre av å la være. :sukk: 

Anonymkode: f22ce...506

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man holder seg varm og god så går det greit. Jeg frøys umiddelbart etter at babyen var ute og hadde ikke sjangs til å legge babyen til brystet, det var litt kjipt. Ammingen var knallvond de første dagene, men ville kanskje vært det uansett. Bortsett fra det så var det ikke så ille med ammingen. Var MYE verre i graviditeten! Jeg tror generelt brystene blir ganske herdet under amming, men vær flink med å smøre mye og generelt ta vare på brystene. 

Anonymkode: 16550...435

Skrevet

Jeg fikk dette med nr 1. 

Det som hjalp, var å presse brystet innover etter amming og å holde seg varm etterpå.  Kjøpte slike lommevarmere som de har på apoteket,nille osv. La dem mellom bh og ullammeinnlegget. Det gikk over etter noen mnd. Veldig vondt da. Kjentes ut som noen satt fyr på brystvorta😱

AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg også. Visste ikke at det var det, så husker jeg var veldig fortvilet. Men det gikk over etter noen uker! 

Anonymkode: 3d441...13c

AnonymBruker
Skrevet

Raynauds fenomen som i likfingre? Viste ikke at dette kunne ha noe innvirkning på amming. Jeg har vert plaget av Raynauds hele livet, hvertfall så langt tilbake jeg kan huske. Fingrene blir bleke (hvite/blå) og stivner i leddene. Når det er kaldt ute og jeg blir kald må jeg ofte ha hjelp med å få av klærne, glidelås osv fordi leddene stivner helt. Har uansett ikke hatt noe problemer med amming og amma alle barna mine til de var ca to år. Det som har hjulpet mest på raynaudsen synes jeg er styrketrening eller annet hardt fysisk arbeid med hendene for å øke blodsirkulasjonen. Også viktig å kle seg godt for å ungå å få frosten i seg. Jeg bruker nesten alltid hansker og flere ammeinnlegg i ull..

Anonymkode: be717...e73

Skrevet

Ja, men det går også an å ha det i knoppen på brystvorten. Den blir hvit under amming og en får en sterk sviende følelse i brystet under amming

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...