AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #1 Skrevet 15. april 2016 Ok superteit sp, etter lest flere tråder her inne så har jeg forstått at vekttap er avhengig av jeg teller hver minste kcal . Jeg vet også at jeg trenger fett, spiser laks ca en gang i ulen. Glad i avokado men spiser det i perioder, har litt usukret nøtter/frø nesten hver dag (10-20g) Flere er sikkert uenig i dette, etter har lest mye om kokos fett, har en ts i kaffen = ca 60kcal . (cocosa extra virgin) Det skal ha en posetiv effekt i vektnedgang . Begrenser meg til en ss olje i matlaging til dagen. så, hvis jeg tar en ss tran hver dag (som blir ekstra 100kcal) vil jeg da i prinsippet gå ned 400g mindre i uken? Burde jeg kutte mat 100kcal til fordel for tran? Jeg har "lært" at kroppen trenger suntfett til å forbrenne fett. Stemmer dette? Spiser jeg nok fett i hverdagen fra før? Må ned 13kg for å nå normal bmi, ønsker å gå ned totalt 20. (Hvis det har noe å si) hilsen forvirret Ts Anonymkode: e99d7...60f
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #2 Skrevet 15. april 2016 Som du selv sier så handler det om kalorimengde. Sunnhet og vekttap er to separate ting (selv om de overlapper). Logg alt du får i deg i f.eks. Fitnesspal. Har du f.eks. 1500 kalorier om dagen, og legger inn en spiseskje / 15 ml tran om morgenen, så har du 1480 igjen. Så legger du inn 10 g mandler som er ca. 60 kalorier, og har 1420 igjen. Du spiser en halv medium avocado, og logger 115 kalorier. Og så videre. Så det enkle svaret er at du må logge ting som er sunt for deg og. Anonymkode: f45a0...b5b 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #3 Skrevet 15. april 2016 Er det 100 kcal i en spiseskje tran?? Anonymkode: 25a88...b4b
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #4 Skrevet 15. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det 100 kcal i en spiseskje tran?? Anonymkode: 25a88...b4b Ca det ja, Ts Anonymkode: e99d7...60f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå