Gå til innhold

Redd for å ikke kle meg etter alderen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egentlig aldri tenkt over hvordan jeg kler meg, mye fordi jeg ikke liker at klær skal dra oppmerksomhet mot meg så de har alltid vært "safe". Vel, i mine øyne. Jeg er 28, men mange sier jeg ser yngre ut for jeg har et litt rundt ansikt. Kom til å tenke på dette her om dagen da jeg skulle handle nye klær, om jeg kler meg etter alderen. Er mest redd for å kle meg for ungt, slike mennesker jeg grøsset over da jeg var fjortiss:P

Jeg er 171, normalt slank og er helt vanlig og kjedelig mtp. proporsjoner, ingenting som stikker seg ut liksom. Det jeg oftes går i når jeg skal praktiske ting er jeans(ikke for lyse, enten mellomblå eller mørkere, ikke syrevask eller som er hullete. Enten bootcut eller skinny jeans) og v-halsgenser i enslig farge med en t-skjorte/singlet/bluse i en annen farge under. Det meste har enten enkle print midt på eller så er de ensfarget. På fritiden går jeg mer i skjørt som når litt over kneet. Tror alle er mørke. Har alltid strømpebukser under foruten om sommeren selvsagt. Hender jeg bruker en denim shorts på samme vis.

Sko er et problem... Jeg har størrelse 34 og må ofte i barneavdelingen hvor jeg prøver å unngå de som mest tydelig er barnesko. Så det går mye i flate sko som vans, sneakers, slip-ons, ballerinas... Ensfarget, mørk.

Jakken jeg liker best må være den militærgrønne(ikke mønster), a la den under.

https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.polyvore.com%2Fcgi%2Fimg-thing%3F.out%3Djpg%26size%3Dl%26tid%3D29874059&f=1

Burde kanskje legge ut bilde for å illustrere bedre? Jeg kan leve med kjedelig og safe, bare ikke for ungt. Har i det minste sluttet med hettegensere. De er forbeholdt trening og hjemme-daffing :rolleyes:

Anonymkode: 055d1...b3a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som at du kler deg helt normalt spørr du meg :) 

Du er bare 28 år og kan helt klart kle deg i lys dongri osv. også uten at det vil se malplassert ut! Når jeg tenker på folk som ikke kler seg etter alderen så ser jeg for meg 40+ damer med langt bleket hår og pastellrosa trang genser. Spiller ingen rolle hvor flott kropp man har eller hvor godt man holder seg da, det er uansett ikke fint!          -men det er uansett de ekstreme tilfellene! Skal en del til før folk reagerer ;)

Anonymkode: 1cac5...ace

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble helt panisk over det da jeg ble 30. Men så ble jeg enig med meg selv om at så lenge jeg ikke bruker leopard tghts croptops og skjorter det står young and free på, så er jeg innafor.

Anonymkode: ed611...e35

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes egentlig klær primært deles inn i flatterende / elegant og ikke - uansett alder. Tenåringer "slipper unna" med mye rett og slett fordi de ikke er forventet å ha noe særlig smak, og at de ikke har noen forventninger til bekledning fra jobb el.l. Hvis jeg grøsser av et antrekk så er det som regel fordi antrekket i seg selv ikke er pent. Dvs. det er ekstra ille om man åpenbart prøver å se ung ut, men som regel hadde ikke antrekket se bra ut på noen som var yngre heller. 

Det safeste er vel å hente inspirasjon fra noen som har liknende utseende og er i samme alder. Rosie Huntington-Whiteley er f.eks. 28 og jeg synes hun har en kul stil. 

Anonymkode: d42ac...c93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du har en relativt kjedelig klesstil. Passelig for alderen din og ikke noe som skiller seg ut fra mengden. 

Anonymkode: c721b...1e4

• Liker 1
Skrevet

Dette er noe jeg ikke har tenkt så mye på, jeg er selv 32 år. Jeg kjøper det jeg synes er fint, men merker at noen ting blir litt for "ungt" for meg og da kjøper jeg ikke det. Kjøper aldri hettegensere og skatesko f.eks. Er ikke alt jeg synes er fint eller kler heller, så da ordner det seg :) Har ikke hørt fra folk jeg kjenner at jeg kler meg feil inntil nå i alle fall :fnise: Jeg tror smaken stort sett modnes etter hvert som man blir eldre. Men det fins selvfølgelig mennesker som kler seg helt feil i forhold til hvem de er og hvor gammel de er. Men jeg synes det er bra at folk tør å være seg selv i klesveien, men hvis det blir for sært så er jeg ikke helt der heller. Hehe..

AnonymBruker
Skrevet

Åh, litt godt å høre at jeg har en kjedelig stil, det synes jeg faktisk er helt ok :fnise: Det hender jeg får lyst til å være litt mer vågal i klesveien, men da ender det opp med at plagget blir liggende i skapet for at jeg ikke tørr å ta det på meg i offentlighet :rolleyes: Blant annet en knallrød bikini:S 

Det var et lurt tips å se etter inspirasjon fra kjendiser på samme alder:) 

Anonymkode: 055d1...b3a

Skrevet

Du kan også sjekke ut lookbook.nu for inspirasjon:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 24 og kler meg etter smaken. Fått høre mye at jeg burde kle meg mer fargerikt jeg da, det går ofte i svart, grått og hvitt. :P

det å kle seg for ungt var faktisk noe jeg var redd for når jeg var 14, men ikke nå...tenker faktisk ikke på det. Haha, var bare en gang når jeg var 16, at stefaren min kommenterte noe. Hadde tatt på meg hvit tights og en rosa kjole over. Han spurte om jeg hadde tenkt å gå ut i det der, og sa "det mangler bare at det står My little pony på den". Så ja... Så lenge jeg ikke går i "wow" , klær med barnslige tekster eller "sexy" på. Så er DT vel ikke barnslig . Liker ikke tekster på klær heller jeg da.

Anonymkode: a3ad8...bc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...