mannemeg Skrevet 15. april 2016 #1 Skrevet 15. april 2016 Hei Jeg har et ønske om å endre kostholdet og matrutinene mine i ønske om å gå fra XL til M i klær - kanskje også gå ned i vekt samtidig *håpefull* Jeg vet at jeg må slutte å spise godis og drikke brus i hverdagen - helst slutte helt. Det kommer til å bli utfordrende, men jeg trur det kommer til å gå fint. Vet også at jeg må spise små porsjoner og heller spise ofte, men dette er utfordrende når jeg er på jobb da jeg jobber i butikk. Jeg står mye alene og ofte blir avbrutt av kunder, da endre det ofte at jeg bruker opptil 2t på en brødskive - og det er jo heller ikke bra. Det å spise rett før man legger seg er jo heller ikke bra, men de dagene jeg kommer hjem fra jobb ca kl 22 er et varmt måltid veldig fristende (selvom jeg har spist middag på jobben). Dette er nok mer vane, men jeg sliter veldig med å legge den fra meg. Å spise mer fiber, frukt og bær (tåler ikke nøtter) er veldig bra når en vil endre kosthold, klesstr og vekt, men med veldig lite penger i lommeboka føler jeg det er lite sunt jeg har råd til. Når jeg ser etter pålegg å ha på jobben føler jeg det er vanskligere da jeg ser etter pålegg som varer lenge og er sunt og billig. Jeg synes jeg bare ser syltetøy som holder alle kriteriene... vell minus sunt for det er jo mye sukker i. Må også komme meg opp av sofaen og trene litt men har ikke råd til å trene på Fresh el.l. Vet jeg kan trene hjemme, gå lange turer, sykle osv, så her må jeg nok bare ta meg sammen. Føler bare det er så tungt å gå etter man har stått i 7-8t. Kan jo trene før jobb, men da har jeg som regel mye annet å gjøre. Dette er nok bare unskyldinger, men føler likevel det er utfordrende å gjøre det som skal til. Som dere sikkert sjønner så har jeg mye kunnskap om hva som bør endres, men jeg føler det er vanskelig å følge det som skal til når jeg må snu og vende på hvert øre. Har dere noen tips og råd hadde det vært veldig fint
Gjest Runforit Skrevet 15. april 2016 #2 Skrevet 15. april 2016 Her var det mye vranglære. Når du spiser, hvor ofte du spiser og hvor store måltider du spiser spiller INGEN rolle! Det eneste som betyr noe for vektnedgang et om du spiser mer eller mindre enn du forbrenner. Å spise sunt er enkelt og alt for mange bruker unnskyldninger som at sunn mat er dyr. Fisk, kylling, karbonadedeig, brokkoli, gulerøtter, søtpotet, fullkornspasta, oljer, knekkebrød, skinkepålegg, epler etc et alt rimelige matvarer og for én person så er det lmange middager man fint kan lage for hele uka med en pakke med f.eke kylling og svinekjøttdeig. Googler du sunne lunsj/ middagsoppskrifter så får du flust med inspirasjon til gode og rimelige alternativer. Som du selv side så er det st du ikke kan trene før jobb bare en dårlig unnskyldning. Det handler om prioriteringer. Trener du effektivt 3 ganger i uka så er det nok til at kroppen bygger seg opp og du sammen med et godt kosthold vil være på vei til en stram, veltrent og frisk kropp. Eneste hindringen her er deg selv. Så da er spørsmålet; er du villig til å endre deg selv? Da er mottoet Just Do It enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå