Gå til innhold

Ville dere ringt barnevernet for dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en som har to 5 åringer og en 10 åring, 10 åringen tar skolebuss til skolen.

Hun følger 10 åringen ned til busstoppet som er rett nede i veien, det er veldig nærme så det er greit nok.

Men de to 5 åringene er da hjemme alene mens mor følger den største, mor sier det jo bare tar rundt en 4 minutter til hun er inne igjen og det stemmer nok sikkert og at barna sitter og koser seg med barnetv rolig, men jeg tenker at det ikke er greit uansett.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 457b7...1cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det er helt greit for Mine fikk være alene hjemme fra den alderen om jeg skulle et kort ærend ut av huset av typen max 10 min.

• Liker 12
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en som har to 5 åringer og en 10 åring, 10 åringen tar skolebuss til skolen.

Hun følger 10 åringen ned til busstoppet som er rett nede i veien, det er veldig nærme så det er greit nok.

Men de to 5 åringene er da hjemme alene mens mor følger den største, mor sier det jo bare tar rundt en 4 minutter til hun er inne igjen og det stemmer nok sikkert og at barna sitter og koser seg med barnetv rolig, men jeg tenker at det ikke er greit uansett.

Hva tenker dere?

Håper du tuller nå? Nei dette er ikke grunn til å ringe barnevernet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle dette være galt?

Anonymkode: e342a...78b

• Liker 11
Skrevet

Dette er absolutt innafor, og ikke noe å skrike opp om. En femåring (eller to) klarer seg fint foran barne-tv alene i noen få minutter.

• Liker 9
Gjest insta72
Skrevet

Seriøst.. Like før de starter I første klasse.  Da tåler de å Være alene hjemme I 10 min. Viss ikke så kan de jo ikke heller være alene ute å leke heller  da. 

Skrevet

Jeg forstår ikke hva du mener barnevernet skal gjøre her? Det kan godt være farligere å ha tre barn så nærme trafikkert vei, spesielt om man er litt stressa på morgenen (noe man blir om man må kle på og av femåringer for at de skal være med å følge største til skolebussen). dessuten er det rett nedi veien, og de vet garantert hvor mamma er. 

Samtidig er det sikkert ikke lenge til tiåringen får gå til bussen selv. Skolebussene vet jo somregel hvor de skal stoppe, så man behøver jo ikke voksne der når man er ti år. 

• Liker 2
Skrevet

Absolutt ikke!

De minste er snart skoleunger! Ei lita tid alene hjemme er ikke noe problem. 

Mine var selv alene hjemme ei lita stund i den alderen der mens jeg f.eks stakk rett ned gata på butikken. 

• Liker 2
Skrevet

Og dette er grunnen til at barnevernet ikke får fulgt opp alvorlige bekymringsmeldinger, de er for opptatt med å sjekke ut grunnløse meldinger. Herlighet...

• Liker 14
Skrevet

Nei, nei, nei, da hadde jo alle kommet innunder barnevernet da. Og siden de er to i tillegg og det kun tar 4 min. å være borte, nei det blir feil. Ellers kan du jo sette deg i samme situasjon? Fått barnevernet på døra pga det? Hvordan ville det vært da??

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg ser ikke problemet med at femåringene er alene, jeg ser derimot ikke behovet for at 10 åringen skal følges til buss hver dag. Ingen av delene er "barnevernmat" så jeg foreslår at TS legger vekk kikkerten og får seg et liv.

AnonymBruker
Skrevet

Er du seriøs nå?? Håper du tuller! Du skal ikke ringe bv!!! 

Anonymkode: 46932...d92

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skal barnevernet være barnevakt imens da eller? 

Anonymkode: 6340e...6bb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Jeg tenker liksom på det at mye kan skje på 4minutter+ og at det er litt uansvarlig. Jeg tenker på brann, kniver, generelt spisse gjenstander osv. 

Jeg skjønner at det kanskje ikke er en barnevernsak, det var derfor jeg måtte spørre her, siden jeg var usikker. Men jeg mener fortsatt at det ikke er riktig, det står jeg ved.

• Liker 1
Skrevet

Alt det du ramser opp kan fort skje mens du er på do eller lager middag på kjøkkenet eller befinner deg i et annet rom enn ungene.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Jeg tenker liksom på det at mye kan skje på 4minutter+ og at det er litt uansvarlig. Jeg tenker på brann, kniver, generelt spisse gjenstander osv. 

Jeg skjønner at det kanskje ikke er en barnevernsak, det var derfor jeg måtte spørre her, siden jeg var usikker. Men jeg mener fortsatt at det ikke er riktig, det står jeg ved.

Noen ganger passer "pass dine egne saker" godt...!

Anonymkode: 3ca03...c72

• Liker 8
Skrevet

Nei, absolutt ingen grunn til å ringe barnevernet for dette. 

• Liker 3
Gjest canacas
Skrevet

Lurer på hvordan jeg har overlevd oppveksten min på 70/80 tallet da ingen sydde puter under arma på meg. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Herlighet :rolleyes:

• Liker 8
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Har du barn selv? Og da barn på 5 år eller eldre? Hadde en sånn venninne, hvor alt jeg gjorde med mine barn, var galt og hårreisende. Så fikk hun barn selv, og gjorde nøyaktig de samme tingene. For dette er virkelig ikke noe galt. Hva er sannsynligheten for brann på 4 min? Regner og med at de har fått beskjed om at starter det brann, så må de løpe ut. Dette øver de på jevnlig i barnehagen og. Kniver og spisse gjenstander har en 5 åring lært at er farlig, så sannsynligheten er så ekstremt liten for at noe skal skje. Skal heller ikke mor få lov til å ta en dusj? Gå på do? Eller lignende, for noe kan jo skje, de kan finne kniver og en brann kan starte.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...