Gå til innhold

Forhindre hormonkviser rundt mensen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en ok hud til vanlig men noen dager før mens får jeg stygge kviser ved hake, kinn og panne, noen små hvite på nesetippen også av og til. Det ender med at jeg klemmer på de, men de er harde, og gir da stygge merker så de er ikke borte før en uke eller to etter mensen.
Er det noe hudrutine jeg bør endre når jeg venter mens for å forhindre det? Noe jeg kan smøre på eller noe jeg bør unngå?
Til nå har jeg så fort jeg får sånn hud brukt skrubb og sterk kvisekrem, men mistenker at dette kanskje kan gjøre huden værre siden jeg har veldig sensitiv hud (fet hudtype dog)

Anonymkode: c59fb...caf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: c59fb...caf

Skrevet

Jeg får også sånne, og de er så vonde! 

Jeg merker at de blir verre når jeg spiser dårlig mat, så jeg fokuserer på å spise supersunt uka før og under mensen. 

Håper noen har gode tips på hudpleie. :)

Skrevet

Uff, det der er ikke gøy. Etter årevis med prøving og feiling har jeg funnet ut at det beste er å holde seg borte fra snop og sterk mat i så stor grad som mulig. Er jo selvfølgelig typisk at det er akkurat i den perioden en får skikkelig cravings.. Nok vann og søvn er helt essensielt, og vent med skrubb eller peeling. Gjør det gjerne noen dager i forkant for å rense og klargjøre, men la huden hvile og gjør minst mulig for å stresse den akkurat denne perioden. Dette er heller ingen garanti for prikkfri hud, men når jeg klarer å gjennomføre ser jeg absolutt forskjell. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...