Liten pike Skrevet 14. april 2016 #1 Skrevet 14. april 2016 Tror dere matvarekjedene ønsker å ta ansvar for å bedre folkehelsen eller motarbeider de for å tjene mest mulig penger på å selge mat til tykke mennesker som spiser og kjøper mer mat osv.? Jeg synes de forsøker å gi inntrykk av at de ønsker å påvirke folkehelsen i positiv retning , men at det egentlig ikke er tilfellet....blir nesten litt redd for fremtiden.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #2 Skrevet 15. april 2016 De tenker selvsagt profitt. Myndighetene burde derimot kreve at det som står bakpå er leselig og at produkter ikke får lov å reklamere for å være et sunt alternativ når de ikke er det. De burde gi skattelettelse eller fordeler til de matprodusentene som fjerner mest mulig unødvendig drit. Tenker det er det eneste som vil få matprodusenter interessert i å gjøre noe med det. Det er altfor mye salt, sukker, fett og karbohydrater i maten som finnes på butikken i dag. Unødvendig mye. Anonymkode: 89f8b...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #3 Skrevet 15. april 2016 Det går selvfølgelig i penger. Det ansvaret de måtte vise er for å blidgjøre folket til å fortsette å kjøpe. Ta feks sukker. Sukker er avhengighetsskapende, og det er i nesten alt av mat en finner i butikken. Det blir sørget for at man alt som liten baby blir introdusert for sukker. Og man fortsetter å kjøpe dette som voksen, selv om det kun er helseskadelig. Sukker er mer avhengighetsskapende enn kokain. Og det finnes i skremmende mange produkter hvor en ikke trodde det var sukker i. Ofte under flere forskjellige navn. Hele hensikten med dette er penger. Anonymkode: 839d0...ce7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #4 Skrevet 15. april 2016 Kunne ønske penger ikke fantes. Anonymkode: 94773...c2c
Gjest Snuppi Skrevet 16. april 2016 #5 Skrevet 16. april 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne ønske penger ikke fantes. Anonymkode: 94773...c2c Du ønsker at penger ikke fantes?? I alle dager. Hva har penger med dette å gjøre? Det er ikke pengene som er problemet det er de som eier pengene som er problemet. Altså oss mennesker.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #6 Skrevet 16. april 2016 Den 4/15/2016 at 3.07, AnonymBruker skrev: Sukker er mer avhengighetsskapende enn kokain. Og det finnes i skremmende mange produkter hvor en ikke trodde det var sukker i. Ofte under flere forskjellige navn. Hele hensikten med dette er penger. Paranoid tankegang. Sukker er i mat fordi det konserverer og balanserer smak. Anonymkode: aa2e4...f6e 2
ajarRun Skrevet 16. april 2016 #7 Skrevet 16. april 2016 Problemet er jo at myndighetene er i korstog mot fett. Vi har masse produkter der de fjerner fett til fordel for sukker. Det er det dummeste man kan gjøre. Hvis man skal ned i vekt er det karbohydrater man bør bytte ut med fett, ikke omvendt. Karbohydrater er ikke like mettende. Jeg synes ikke at butikkene har ansvar, det finnes ingen unnskyldning for å ikke trene. Hvorfor er så mange så sløve? Jeg kan løpe fra de fleste personene jeg møter, og det var ikke så vanskelig. Nå har jeg begynt å løfte seriøst, og det er bare snakk om noen måeneder før jeg løfter mer enn 96% av dem jeg ser på treningssenteret. Vi burde omlegge gym helt. Det er alt for mye fokus på lagsport og annet tull. De kunne hatt tre dobbeltimer per uke, da ville de kunne kombinert CERG 7 ukers treningsprogram med StrongLift 5x5. Alle kunne kommet ut av videregående med mulighet til å ta 140 kilo i knebøy og å løpe en marathon på 3:30. Men isteden er gymmen så sjeldent at de eneste som får utbytte av det er de som allerede er i form. Ikke fortell meg at å regulere matbutikker ville gjort like mye. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #8 Skrevet 17. april 2016 Den 15. april 2016 at 2.12, AnonymBruker skrev: De tenker selvsagt profitt. Myndighetene burde derimot kreve at det som står bakpå er leselig og at produkter ikke får lov å reklamere for å være et sunt alternativ når de ikke er det. De burde gi skattelettelse eller fordeler til de matprodusentene som fjerner mest mulig unødvendig drit. Tenker det er det eneste som vil få matprodusenter interessert i å gjøre noe med det. Det er altfor mye salt, sukker, fett og karbohydrater i maten som finnes på butikken i dag. Unødvendig mye. Anonymkode: 89f8b...6c6 Da har du ikke sett mye. Du må lære deg å se etter mat utenfor ferdigmathyllene vet du. Og 1/3 av vårt daglige kaloriinntak bør bestå av karbohydrater, sammen med 1/3 fett, meieriprodukter og kjøtt/fisk. Anonymkode: c9174...89e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå