Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha egentrening i gym, og da skal vi lage et opplegg. Greia er at vi skal ha utholdenhetstrening, og det skal vare i 1,5t. Når jeg trener utholdenhet til vanlig så holder jeg aldri på så lenge, og er litt usikker på hvordan jeg skal legge det opp da. 

Noen som vet hvordan jeg kan gjøre det når det skal vare så lenge? 

Anonymkode: e2a72...668

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare løp i 10 kilometer i timen. da kommer du 15 kilometer og har fått bra trening. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Bare løp i 10 kilometer i timen. da kommer du 15 kilometer og har fått bra trening. 

Det er ikke så enkelt nei. For det første klarer jeg ikke å løpe med den farten så lenge. Det er også begrenset med steder å løpe, da jeg er ganske lite kjent i området. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så enkelt nei. For det første klarer jeg ikke å løpe med den farten så lenge. Det er også begrenset med steder å løpe, da jeg er ganske lite kjent i området. 

Løp litt saktere, og du kan bare løpe rundt skolen, eller rundt nabolaget. Det er faktisk en stor fordel med å inkludere svinger i løpetturen, jeg skal forklare med en anekdote fra min første halvmarathon.

Jeg var supergiret for å løpe en halvmarathon, så jeg fant en lang rett vei som var 21.1km lang, så satt jeg igang og løp. Etter en time og 50 minutter var jeg ferdig. Til min store fortvilelse var jeg da 21.2 kilometer unna der jeg startet. Etter det har jeg begynt å inkludere svinger i løpeturene, da slipper jeg å plutselig ende opp flere mil unna hjemme når jeg er ferdig å løpe. Lite morro å gå to mil når man er sliten og svett.

AnonymBruker
Skrevet

Løpe på tredemølle/sykle eller liknende.. 
Dra i svømmehall.. 

Hvis dere må være på skolen når dere gjør dette - kan du ta løping, også dele det opp med en oppvarming, hoveddel, nedvarming, tøying feks? Så får du gjort litt forskjellig og kan dra ut tiden hehe..

Anonymkode: 9ff44...917

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Løpe på tredemølle/sykle eller liknende.. 
Dra i svømmehall.. 

Hvis dere må være på skolen når dere gjør dette - kan du ta løping, også dele det opp med en oppvarming, hoveddel, nedvarming, tøying feks? Så får du gjort litt forskjellig og kan dra ut tiden hehe..

Anonymkode: 9ff44...917

Skulle gjerne gjort det, men er ikke lov å dra på treningssenter og sånn :/ 

Skal jo ha med oppvarming og tøying, men det tar jo ca 15 min hver, så har fortsatt en time igjen. Blir litt lenge med 1 time med intervaller feks. Mulig jeg kunne prøvd å sette det opp med to "sett" med intervaller slik at jeg har en litt lengre pause mellom. Da er det kanskje mulig? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...