Gå til innhold

Mattilsynet og slakting av gravide kuer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Da får du oppdatere kunnskapen din, kuer er tillatt som flertallsform.

Anonymkode: afd75...590

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøtt er kjøtt.

Anonymkode: 1f448...d00

Kjøtt er kjøtt?? Da tar du vel med menneskekjøtt og da :)

Anonymkode: b989e...60e

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Kyr og kuer er valgfritt på bokmål.
Men det er ikke poenget; feilen var å kalle kua gravid. Ei ku kan være drektig, bare kvinner kan være gravide.

Anonymkode: 83c13...dcc

• Liker 1
Gjest Jonasmann
Skrevet

Hyklere, abort er ok, men abort for kyr er galt.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Jonasmann skrev:

Hyklere, abort er ok, men abort for kyr er galt.

Abort for kyr?

Her er det snakk om at kalven dør med kua.

Gjest Jonasmann
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Abort for kyr?

Her er det snakk om at kalven dør med kua.

Det er vel det samme hvordan kalven dør, enden er den samme. Hos mennesker blir livet til et ufødt barn endet titt og ofte. Hvor er det moralske oppropet mot det? Hyklere.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud.

AnonymBruker
Skrevet

Helt  GRUFULLT. Jeg  føler kun avsky mot bondestanden og slaktere.

Bødler som torturerer med et kynisk smil om munnen alle som en.   Jeg har mistet respekt for det norske  rettssystemet,  tilsyn osv som er fullstendig handlingslammende mht  dyredrap.  Jeg kjenner glede når dyremishandlere  (som disse slakterne, der ondskap er satt I system! ), blir  røvp. ..og dømt til 30 år her jeg  er.

I Norge tror folk alt et så bra, det kan jo umulig være  såååååå ille liksom. Imens snylter "rikinger" på samfunnet og dyr tortureres og folk kommer unna med det. 

Anonymkode: df025...310

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg  føler kun avsky mot bondestanden og slaktere.

Ikke mot de som spiser kjøtt og holder industrien i gang?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mot de som spiser kjøtt og holder industrien i gang?

For et håpløst spørsmål.

Vet det er nok av nolduser der ute  som ikke har tatt til seg/skjønner ikke bæret av realitetene.  Men skal  mye til 2016 for å unngå fakta. En neandertaler fra gokk  lever muligens i  fantasiland. 

Anonymkode: df025...310

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok.

Da har jeg fått avklart og bekreftet nok en gang at et stort slakteri i Oslo-området slakter kuer som har nesten ferdig utviklede kalver. Jeg laget en tråd tidligere, men mange trodde dette var fantasihistorier i 2016.

Nei, det er det dessverre ikke.

Dette skjer vistnok oftere enn det man tror. Dyrene er ikke syke og ingen som eier slakteprosessen bryr seg.

Enkelte ansatte har prøvd å tipse anonymt til Mattilsynets folk, men fått beskjed om å holde kjeft. Enkelte ansatte har depresjoner pga. dette.

Er det slik vi skal ha det i Norge? Er det verdt å drepe dyrefostere med billig utenlandsk arbeidskraft og påstå at vi er bedre enn EU på

kjøttkvalitet?

Anonymkode: 86913...377

Dette stemmer fortsatt ikke. Kun hvis det er sykdom med i bildet. Hva tror du kjøtt- og melkeprodusentene tjener penger på?

Anonymkode: 4e960...f65

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slakt av drektige kuer forekommer dessverre fordi bonden som sender dem til slakting ikke har hatt god nok kontroll.

Slakt av drektige kuer er tillatt i Tyskland. 

Slakt av drektige kuer er tillatt i Norge under spesielle omstendigheter. På grunn av smittevern kan ikke kalver skjæres ut og sendes tilbake til bonden. Det er mulig å skjære ut kalver under slakteprosessen for å redde dem, men det gjøres ikke. Mordyret blir slaktet og blør i hjel og kalven i magen dør med det.

Nå koster det ofte veldig mye for å få ei ku befruktet, så hvorfor skal bonden bruke penger på det hvis kua likevel skal slaktes? Det er ikke sånn i norske fjøs og beiter at oksene går fritt mellom kuene og parrer seg i vilden sky, så at bonden ikke har kontroll faller på sin egen urimelighet. Drektige kuer blir aldri slaktet hvis det ikke er snakk om alvorlig sykdom.  

Anonymkode: 4e960...f65

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at de viser at de kan så lite om temaet i utgangspunktet. Norsken får så være. Typisk byfolk som kun tar utganspunkt i chihuahua-dyrehold.

Nei.

Anonymkode: 52ca7...8e0

Jo "Kuer" er faktisk lovlig å bruke, det ble innført for noen år siden.
http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?&begge=+&OPP=ku

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...