Gå til innhold

Sardinia i mai

minister-mio

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har feriert i Sardinia? Er det fint? 

Jeg og mannen min tenker å dra dit i mai for å late oss, er det bra å late seg der i mai? Hva anbefales å få med seg? (vi er ikke typene som hopper så mye i fallskjerm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var der i mai for noen år siden. Hadde fryktelig uflaks med været, flere dager med 16/17 grader og regn :/ Men sånn bortsett fra det er det den fineste ferien vi har vært på. Naturen der er nydelig, og det er så mye som blomstrer i mai. Og strendene er de fineste jeg har vært på (bare husk at havet er for kaldt å bade i på våren). Jeg anbefaler å leie bil og kjøre rundt på sightseeing, book gjerne hotell flere forskjellige steder, så får dere sett mest mulig av øya. Vi var flere dager i Orosei, og likte oss veldig godt der. Bodde på et koselig lite hotell som het Diffuso Manois (eller noe lignende). Også gikk vi tur gjennom Europas dypeste ravine, det anbefaler jeg virkelig hvis dere liker gåturer. Husker ikke hva den heter, men det kan du google. 

Også et lite nb til slutt: Lei en liten bil! Mange av gatene i de gamle byene er smale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste vi gjorde, var å leie bil. Det er altfor mange koselige småbyer og fine strender til å la være :) det er også perfekt størrelse på øya for å ta dagsturer på kryss og tvers, men ha basen i Alghero. 

En av de beste feriene jeg har vært på. 

Vær obs på at mai kan være alt fra 17-30 grader. Vi badet i både sjø og basseng, men måtte ta på genser på solsengen iblant. Fikk beskjed om at det hadde vært 20-30 grader uken før. Men det fine med Sardinia er at det er så mye annet å se, gjøre, smake og oppdage at det kunne regnet hele uken og det hadde likevel vært en fin tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...