Gå til innhold

Vedlikeholde vekten, men trene like mye

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snart nådd den vekten jeg ønsker. Jeg ønsker å trene like mye. Jeg vet at logikken er at jeg må spise mer, men jeg er ikke noe matvrak og orker ikke dytte/presse meg mat. Jeg har slanke ben med muskler etter trening, men vil beholde litt former på overkroppen.

Er eneste løsning og trene mindre, som jeg ikke ønsker eller må jeg presse i meg mer mat.

Kan jeg unne meg mer godteri sjokolade(som jeg holder til et minimum nå)? Hørt at man må trene ganske mange timer for å forbrenne f.eks 200 gr sjokolade

Anonymkode: d57d7...22a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme hva du spiser. Enkle ting som smør på brødskiven eller dressing/ost på salat er masse kalorier.

Hvor mye trener du og hvor mye vekt gikk du ned per uke?

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg kan jo ha mer smør og pålegg på.

Fra des/jan til dagsdato 7 kg. Jeg har bevisst ikke veid meg, da å veie seg hele tiden kan være demotiverende. Opplevde at vekta viste +3 kg etter noen uker hvor jeg hadde trent mye. Men må ha gått jevnt og trutt nedover fra des/jan.

Jeg an dessverre lite om trening og kosthold så kan ikke være mer spesifik

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg kan jo ha mer smør og pålegg på.

Fra des/jan til dagsdato 7 kg. Jeg har bevisst ikke veid meg, da å veie seg hele tiden kan være demotiverende. Opplevde at vekta viste +3 kg etter noen uker hvor jeg hadde trent mye. Men må ha gått jevnt og trutt nedover fra des/jan.

Jeg an dessverre lite om trening og kosthold så kan ikke være mer spesifik

Ja, det skal bare småting til da. 

Gjest Runforit
Skrevet

En liten nøttepose og du har 300 kcal ekstra. Ikke noe vomfyll eller "matstapping". Fete fløter, kokosmelk, olje/kokosolje i maten og du har lett fått flere hundre ekstra kalorier i maten som du ikke merker.

Gjest Kaffekrus
Skrevet

Hva spiser du vanligvis og hva/hvordan trener du? Det skal ikke mer til enn å spise mer energitett mat: smør, olje, nøtter, fløte, avokado.. mange matvarer som er sunne, men har mye energi uten at du trenger å spise store mengder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...